کد خبر : 18436
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 8:35

همزمان با موافقت جنبش حماس با آتش بس؛بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی

همزمان با موافقت جنبش حماس با آتش بس؛بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی
حماس با پیشنهاد جدید میانجیگران برای آتش‌بس و معامله اسیران موافقت کرد.

به گزارش کلینی نیوز، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه ای اعلام کرد که رئیس دفتر این جنبش اسماعیل هنیه طی تماس تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل وزیر اطلاعات مصر، موافقت جنبش حماس با پیشنهاد آنها درخصوص آتش بس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مفاد توافق نامه پیشنهادی شامل آتش‌بس در سه فاز است که طی آن علاوه بر مبادله اسیران رژیم صهیونیستی با فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی از نوارغزه عقب‌نشینی و بازسازی این نوار باریک ساحلی مطابق طرحی که قطر، مصر و آمریکا ارایه کرده‌اند، آغاز خواهد شد.

حماس با پیشنهاد جدید میانجیگران برای آتش‌بس و معامله گروگان‌ها موافقت کرد. اسرائیل اما این پیشنهاد را “غیرقابل قبول” خواند.

به گزارش شبکه خبری العالم، “ناصر کنعانی” سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه‌شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌ کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیررژیم صهیونیستی روز یکشنبه ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) به تأکید گفت که کشورش شرایطی را نمی‌پذیرد که طی آن “گردان‌های حماس از پناهگاه‌های خود بیرون آیند؛ مجددا کنترل غزه را در دست گیرند؛ زیرساخت‌های نظامی‌شان را بازسازی کنند.

به گزارش رویترز، نتانیاهو گفت: «در حالی که اسرائیل آمادگی از خود نشان داده است، حماس همچنان بر مواضع افراطی خود تأکید می‌ورزد، به ویژه که خواستار خروج همه نیروهای‌ اسرائیل از نوار غزه، پایان دادن به جنگ و رها کردن حماس در قدرت است».

حماس روز دوشنبه ۶ مه از آغاز تخلیه شهر رفح توسط رژیم صهیونیستی قبل از عملیات نظامی به شدت انتقاد کرده بود.

محمود مرداوی، یکی از اعضای ارشد حماس، به خبرگزاری آلمان گفت که رژیم اشغالگر از این طریق به تمام تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در جنگ غزه آسیب می‌زند. او ظهر امروز دوشنبه ۶ مه گفت که این اقدام تأثیر منفی بر مذاکرات غیرمستقیم خواهد داشت و تأثیر فاجعه‌باری بر غیرنظامیان محلی خواهد گذاشت.

ارتش اشغالگر صهیونیستی تخلیه رفح را روز دوشنبه آغاز کرد. ارتش از ساکنان بخش شرقی شهر خواست تا به اردوگاه المواسی در حدود ۱۰ کیلومتری شمال رفح در حاشیه دریای مدیترانه بروند. یک سخنگوی ارتش گفت که حدود ۱۰۰هزار نفر تحت تاثیر این جابه‌جایی قرار گرفته‌اند.

حمله به رفح موجب هشدار ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن که امروز در واشنگتن به کاخ سفید رفته بود هم شده و او هشدار داده که حمله زمینی به رفح می تواند آغاز «یک کشتار جدید» در غزه باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیش از این اعلام کرده که «با توافق یا بدون توافق» عملیات نظامی در شهر رفح صورت خواهد گرفت.

 پس از انتشار این بیانیه، فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های اطراف رفح شادی کردند و امیدوارند که این توافق به معنای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.