کد خبر : 18441
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 16:36

نیچروان بارزانی با رهبر جمهوری اسلامی در تهران دیدار کرد+فیلم

نیچروان بارزانی با رهبر جمهوری اسلامی در تهران دیدار کرد+فیلم
نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در تهران با مقام‌های بلندپایه از جمله رهبر و رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های ایران، نیچروان بارزانی که دیروز (یکشنبه) در رٲس هیئتی بلندپایه وارد تهران شد، آخرین بار ۳ سال پیش به پایتخت ایران سفر کرده بود.

به گزارش شبکه خبری العالم، خبارزانی از دیدار خود با رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس(توپیتر) یادداشتی به زبان فارسی منتشر کرد.

به دیدار رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران آیت الله العظمی سید علی خامنه ای در تهران شرفیاب شدم.

در این نشست بر آمادگی و تمایل عراق و اقلیم کردستان جهت پیشبرد روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمودیم.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، در دیدار جداگانه ای با آقای بارزانی گفت: «دولت عراق و اقلیم کردستان به طور مطلق از هرگونه سوء استفاده عناصر دشمن صهیونیستی و عناصر ضد انقلاب از خاک این منطقه علیه ایران جلوگیری به عمل آورند.»

آقای رئیسی در ادامه این دیدار «خلع سلاح کامل و عدم حضور عناصر ضد انقلاب در خاک عراق» را ضروری دانست.

رسانه‌های ایران از آقای بارزانی نقل کرده‌اند که: «هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد ما روابط با رژیمی را که امروز در بدترین موقعیت خود قرار دارد، بر روابط با کشور قدرتمند و دوست ترجیح بدهیم.»

نیچروان بارزانی نیز در دیدار ادعا کرد که قاسم سلیمانی «در امنیت و بقای اقلیم کردستان نقش داشته است و اگر جمهوری اسلامی نبود، معلوم نبود که حرکت کرد چه سرنوشتی داشت».

آقای بارزانی به رئیسی قول داد که از «خط قرمزهای جمهوری اسلامی» عبور نمی‌کند و در نقطه مقابل از ایران می‌خواهد که «برای ساختن کشوری آباد و پیشرفته» در کنارش باشد. او پیش‌تر نیز به رسانه‌های محلی گفته بود که اقلیم کردستان به توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی و عراق پایبند است.

دولت ایران احزابی نظیر حزب دموکرات کردستان ایران و حزب کوموله کردستان را «تروریستی»  خوانده است و آنها را به همکاری با اسرائیل متهم می‌کند.

سپاه پاسداران در دی ماه پارسال در تلافی شهادت چند مقام ارشد خود، در حملاتی موشکی نزدیکی اربیل را هدف قرار داد واعلام کردکه  «مقر جاسوسی موساد» را منهدم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.