کد خبر : 18274
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 9:10

هرج‌ و مرج در فرودگاه دوبی و تعطیلی مدارس ایران؛هم‌زمان با وقوع طوفان‌ مرگبار در خلیج فارس

هرج‌ و مرج در فرودگاه دوبی و تعطیلی مدارس ایران؛هم‌زمان با وقوع طوفان‌ مرگبار در خلیج فارس
بارندگی شدید در کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث جاری شدن سیل‌های مرگبار و همچنین اخلال در پروازهای دومین فرودگاه شلوغ جهان شده است.

به گزارش کلینی نیوز، فرودگاه بین‌المللی دوبی می‌گوید که «با شرایط دشواری» روبروست و به برخی مسافران توصیه کرد از پرواز صرف نظر کنند چون برخی نواحی آن را آب گرفته است.

جایی در شمال فرودگاه یک مرد بعد از آنکه خودروی او را آب برد جان خود را از دست داده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مراکز خرید شاخص دبی مال و امارات مال هر دو دچار سیل شدند و حداقل یکی از ایستگاه‌های متروی دبی را کاملاً آب گرفته است.

دفتر رسانه دولتی امارات متحده عربی در حساب کاربری X خود نوشت که این بارش باران یک رویداد آب و هوایی «استثنایی» بود و حتی پیش‌بینی می‌شود که بارندگی بیشتر شود. مدارس در سراسر امارات تعطیل شده است و دولت دبی همچنین کار از راه دور را برای کارمندان خود تا امروز تمدید کرد.

مرکز ملی هواشناسی امارات در پستی در پلتفرم شبکه اجتماعی X از ساکنان خواست تا تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهند و از مناطق سیل و تجمع آب دوری کنند.

در عمان، امدادگران جسد دختری را در صحم یافتند که آمار کشته شدگان در این کشور از روز یکشنبه را به ۱۹ نفر می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از این تغییرات آب‌وهوا باعث جاری شدن سیل در سراسر بحرین شد.

هفت استان ایران هم دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند و راه‌های ارتباطی چند ده روستا مسدود شده است. روز چهارشنبه مدارس در برخی شهرهای دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان غیرحضوری برگزار شد.

شرکت «Flight Aware» ساعت نه شب به وقت گرینویچ گزارش داد که حدود ۲۹۰ پرواز به مقصد و از مبداء فرودگاه بین‌المللی دوبی در روز چهارشنبه لغو شده است.

داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که ۴۴۰ پرواز دیگر هم تاخیر داشت.

این فرودگاه، که یک کانون عمده برای اتصال هوایی به همه قاره‌های جهان است، هشدار داد که «بازگشت به حالت عادی مقداری زمان خواهد برد.»

این فرودگاه به مسافران توصیه کرد بدون دریافت تاییدیه پرواز (کانفرمیشین) از خط هوایی به ترمینال ۱ نروند و از سفر به فرودگاه پرهیز کنند.

شرکت امارات، که یک خط هوایی عمده مستقر در دوبی است، تا روز پنجشنبه مسافرانی که از این شهر پرواز می‌کنند را پذیرش (چکین) نمی‌کند.

مقام‌ها اخطار دادند که وقوع رعدوبرق، بارندگی و بادهای شدید بیشتری پیش‌بینی می‌شود، و بسیاری از نواحی پست هنوز زیر آب است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.