کد خبر : 18285
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 8:43

ابهام در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی

ابهام در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی
اخباری مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان منتشر شد. خبرگزاری‌های خارجی بلافاصله از حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی در ایران خبر دادند و بعضا برنامه‌های خود را متوقف و اقدام به پوشش اخبار ایران به صورت زنده کردند

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بامداد جمعه ۳۱ فروردین ماه،  عناصر مزدور رژیم صهیونیستی، همزمان با پرواز جنگنده‌های رژیم در سطح منطقه، اقداماتی تروریستی در سه نقطه کشور انجام دادند و رسانه‌های جریان اصلی غرب به بزرگنمایی آن مشغول شدند.

  روزنامه خراسان، خبرگزاری‌های خارجی بلافاصله از حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی در ایران خبر دادند و بعضا برنامه‌های خود را متوقف و اقدام به پوشش اخبار ایران به صورت زنده کردند.

رسانه‌های خارجی حتی نوع این حمله را نیز حمله موشکی عنوان کردند و از مشاهده ستون دود در اصفهان نیز خبر دادند! اندکی پس از انتشار این اخبار و با گزارش شاهدان و منابع محلی مشخص شد هیچ انفجاری بر سطح زمین در اصفهان رخ نداده است.

در همین راستا ساعاتی پس از این ماجرا،  منابع رسانه‌ای و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کردند سامانه پدافندی در برخی استان‌ها از جمله اصفهان فعال شده و تعدادی ریزپرنده‌ مهاجم را شناسایی و منهدم کرده است.

 «سیدعبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان اظهار کرد: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آن‎ها تیراندازی شده بود. رفته رفته اما زوایای دیگری از این ماجرا روشن شد و برخی رسانه ها و تحلیلگران نظامی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی به دنبال انجام عملیات  محدود در خاک ایران بوده است.

عملیاتی که چند مرحله ای بوده است؛ مرحله اول: از کار انداختن سایت پدافندی S300 در اصفهان با استفاده از ریزپرنده‌های انتحاری و مرحله دوم: عملیات هوایی از آسمان عراق و هدف قراردادن اهدافی در محدوده‌ اصفهان با استفاده از جنگنده و موشک‌های دورایستا.

این  ترقه بازی صهیونیست ها، با قدرت‎نمایی و هوشیاری بالای سامانه های پدافند هوایی  کشورمان  در نطفه خفه شد. مهم‎تر از رهگیری ریزپرنده ها؛ رهگیری و انهدام موشک های راکس صهیونیست ها بود.

طبق برخی گزارش ها موشک «راکس» که صهیونیست ها در مرحله دوم از آن استفاده  کرده اند، از پیشرفته‌ترین و به‎روزترین موشک هوا به هوای ساخت رژیم صهیونیستی بوده که بدون شک از دانش و تکنولوژی‌های روز غربی در آن بهره گرفته شده، که البته در برابر پدافند بومی ایران هیچ کاری از پیش نبردند و منهدم شدند.

گفتنی است، جمهوری اسلامی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین رژیم صهیونیستی را با بیش از ۳۰۰ موشک کروز، موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار داد. این اولین حمله مستقیم  ایران به خاک رژیم صهیونیستی بود.

 رهبر جمهوری اسلامی، روز دوم اردیبهشت عدم اصابت موشک و پهپادهای ایران به رژیم صهیونیستی را «موضوعی فرعی» خواند و گفته که موضوع اصلی، «ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است».

حملات ایران در پی بمباران ساختمان کنسولگری ایران  در دمشق در روز ۱۳ فروردین انجام شد که توسط ژیم صهیونیستی انجام شد و در جریان آن هفت تن از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامیبه شهادت رسیدند.

ترس از حمله تلافی جویانه ایران

روزنامه نیویورک تایمز، در گزارشی نوشت که حمله شامگاه جمعه اسرائیل به ایران قرار بود وسیع‌تر باشد، اما رهبران این کشور به‌دنبال فشار متحدان خود موافقت کردند آن را محدودتر کنند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از سه مقام اسرائیلی که نام‌شان فاش نشده افزود: رهبران اسرائیل هفته گذشته در ابتدا بمباران چندین هدف نظامی در خاک ایران، از جمله در اطراف تهران، را مورد بحث قرار دادند تا حملات موشکی و پهپادی ۲۵ فروردین جمهوری اسلامی را تلافی کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، یک چنین حمله وسیع و خسارت‌باری نمی‌توانست از سوی ایران نادیده گرفته شود و خطر ضدحمله مرگبار ایران را به‌دنبال داشت که می‌توانست خاورمیانه را به لبه یک درگیری بزرگ منطقه‌ای بکشاند.

ابهام در حمله مستقیم رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران

رسانه‌های ایران روز شنبه به نقل از یک «منبع آگاه» خبر حمله را تایید کردند ولی مدعی شدند که صدای انفجار شنیده شده در آسمان منطقه زردنجان استان اصفهان ناشی از «انهدام سه ریزپرنده در آسمان توسط پدافند غیر عامل بود» و «حادثه‌ای برای پایگاه هشتم شکاری اصفهان رخ نداده است».

مقام‌های اسرائیلی به نیویورک تایمز مدعی شدند که نیروی هوایی این کشور دو موشک به سمت پایگاه نظامی ایران شلیک کرد، اما دومی در آسمان منفجر شد.

این روزنامه به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی و دو مقام ارشد غربی نوشت: رژیم صهیونیستی به جای اعزام جت‌های جنگنده خود به حریم هوایی ایران، تعداد کمی موشک را از یک هواپیما در چند صد کیلومتری غرب ایران به سوی اهداف مورد نظر در این کشور شلیک کرد. هرچند مشخص نیست که موشک های ادعای از کدام  کشورها عربی اسلامی عبور کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین  مدعی شد، از تعدادی پهپاد تهاجمی کوچک (کوادکوپتر) در این عملیات استفاده کرد که هدف اصلی از این اقدام، سردرگم کردن پدافند هوایی جمهوری اسلامی عنوان شده است.

در سال‌های اخیر، تاسیسات نظامی ایران چندین بار با استفاده از این کوادکوپترها هدف قرار گرفتند. مقام‌های جمهوری اسلامی در چند مقطع زمانی در واکنش به این حملات گفتند منشا این پهپادهای کوچک مشخص نیست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی اعلام کرد: «آنچه بامداد جمعه رخ داد، یک حمله نبود. آن‌ها به مثابه اسباب بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آن‌ها بازی می‌کنند، نه پهپاد.»

او افزود: «ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه رژیم صهیونیستی یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.