کد خبر : 18352
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 16:25

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴؛ ایران۱- تایلند۴+ فیلم

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴؛ ایران۱- تایلند۴+ فیلم
تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد. تایلند هم برای بار سوم نایب قهرمان آسیا شد.

به گزارش کلینی نیوز، تیم ملی فوتسال ایران امروز،‌ یکشنبه ۹ اردیبهشت، ۲۸ آوریل، با پیروزی ۱-۴ در دیدار پایانی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ بار دیگر به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. این تیم پیش‌تر با صعود به نیمه‌نهایی، مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال را هم گرفته بود.

ایران با افغانستان، کویت و بحرین هم‌گروه بود؛ گروهی که از آن دو تیم سهمیه جام جهانی را به دست آوردند: ایران و افغانستان.

این رقابت‌ها، حکم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ را نیز داشت. براساس تقسیم‌بندی فیفا، ۵ تیم از آسیا (۴ تیم انتخابی از جام ملت‌ها و ازبکستان به عنوان میزبان بازی‌ها) در جمع ۲۴ تیم این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. این بازی‌‌ها از ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر) برگزار خواهد شد.

ایران، با سرمربیگری وحید شمسایی ستاره پیشین این تیم و مربی کنونی فوتسال ایران، در نخستین دیدارش افغانستان را ۱-۳ شکست داد. در دومین مسابقه بحرین را ۳-۵ برد و در بازی سوم خود مقابل کویت به برتری ۴ بر صفر دست یافت. پیروزی پرگل ایران مقابل کویت در بازی سوم، شرایط را برای صعود افغانستان به عنوان تیم دوم مهیا کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی ایران ۱-۶ قرقیزستان را از پیش روی برداشت. در نیمه‌نهایی مقابل ازبکستان با دشواری و پس از تساوی ۳-۳ در جریان بازی، در ضربات پنالتی موفق به پیروزی شد.

ایران در بازی پایانی میزبان مسابقات را ۱-۴ برد و برای سیزدهمین بار به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. ایران از ۱۷ بار حضور در جام ملت‌های آسیا ۱۳ مقام قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو مقام سوم در کارنامه‌ دارد.

در پایان این مسابقات سعید احمدعباسی، آقای گل و بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا شد. او مقابل افغانستان بحرین، کویت، قرقیزستان و تایلند گلزنی کرد و با ۸ گل، آقای گل مسابقات شد. بعد از او مهدی کریمی از ایران و سلیم فیصل از عراق با ۵ گل در رده دوم قرار گرفتند. باقر محمدی، دروازه‌بان ایران، هم به عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها انتخاب شد.

تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد تا همچنان قهرمان بلامنازع این رقابت‌ها باشد. تایلند هم برای بار سوم نایب قهرمان آسیا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.