کد خبر : 18238
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 19:52

نخست‌وزیرعراق:از عوامل قدرت عراق، داشتن روابط تاریخی با ایران و روابط راهبردی با آمریکاست

نخست‌وزیرعراق:از عوامل قدرت عراق، داشتن روابط تاریخی با ایران و روابط راهبردی با آمریکاست
خست‌وزیر عراق در دیدار هیئتی از مجلس نمایندگان امریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر اهمیت انتقال روابط عراق و امریکا به مرحله روابط دوجانبه فراگیر در بخش‌های توسعه‌ای تأکید کرد.

به گزارش کلینی نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، در دیدار هیئتی از مجلس نمایندگان امریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ضمن توضیح درباره اهداف سفر خود به امریکا بر اهمیت انتقال روابط عراق و امریکا به مرحله روابط دوجانبه فراگیر در بخش‌های توسعه‌ای تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، السودانی تأکید کرد که عواملی که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش ۱۰ سال پیش بر اساس آنها تشکیل شد، دیگر منتفی شده و توان نیروهای عراقی افزایش یافته و دیگر تهدید داعش از میان رفته است.

وی گفت که عراق متعهد به نتایج گفت‌وگوهای جاری میان هیئت‌های عالی نظامی دو کشور و نیز به ادامه شراکت با جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم است و افزود که ملت عراق از ملت‌هایی است که با شجاعت تمام در برابر خطر تروریسم ایستاد.

وی گفت که یکی از عوامل قدرت عراق امروز روابط مشترک تاریخی و اجتماعی با کشورهای همسایه از جمله ایران در عین برخورداری از روابط راهبردی با امریکا در کنار برخوداری از منابع و موقعیت جغرافیایی مهم است که به عراق قدرت ایجاد موقعیت اقتصادی مهمی را می‌دهد که به نفع ملت‌های منطقه و فرصت‌های توسعه است و با پروژه‌های راهبردی می‌تواند امنیت و ثبات و شکوفایی را تحقق بخشد.

به گزارش به گزارش الفرات نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مقر اقامت خود در واشنگتن میزبان سناتور دموکرات تیم کین، عضو کمیسیون روابط خارجی و نیروهای مسلح در مجلس سنای امریکا بود.

السودانی در این جلسه تاکید کرد که عراق روابط متمایزی با ایران و امریکا دارد و این امر به نفع ثبات در منطقه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.