کد خبر : 12382
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 10:50

شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه با موضوع«عفاف و حجاب»و برگزاری «مراسم محرم»برگزار شد

شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه با موضوع«عفاف و حجاب»و برگزاری «مراسم محرم»برگزار شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه با محوریت برنامه های فرهنگی عفاف و حجاب و برگزاری مراسم ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی بخشداری فشافویه، جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه  به میزبانی  بخشدارز فشافویه و با حضور هادی حسین خانی بخشدار فشافویه، حجت الاسلام درگاهی امام جمعه شهر حسن آباد، محبوبی رئیس حوزه قضایی فشافویه، نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و سایر مسئولین بخش  و شهر حسن آباد در محل بخشداری فشافویه و بدون حضور فرمانده انتظامی شهر حسن آباد،.برگزار شد.

حجت الاسلام درگاهی امام جمعه شهرحسن آباد در این جلسه اظهار کرد: در آستانه ماه محرم و عزای حسینی قرار داریم و برای بهره مندی از این ماه بایستی ابتدا شعور حسینی را کسب کرد تا شور حسینی برپا شود.

وی افزود: امام جمعه بعنوان مسئول پایگاه فرهنگی هر شهر وظایف راهبردی دارد و در موضوعات فرهنگی و فرهنگسازی پیشقدم است.

امام جمعه شهرحسن آباد بدون ارائه آماری از فعالیت های اعلام شده خود تصریح کرد: در سال های اخیر در حوزه های مرتبط با امور فرهنگی بخش فشافویه، فعالیت ها و اقدامات فراوانی در حوزه مقابله با بیماری کرونا، تسهیل ازدواج و تامین جهیزیه، پشتیبانی از برنامه های مذهبی، بسترسازی اشتغال و کارآفرینی، امور قرآنی و ترویج فرهنگ و واجبات دین مبین اسلام صورت گرفته است.

 

 

هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز در این جلسه، اظهار کرد:در موضوع عفاف و حجاب، با هماهنگی صورت گرفته با حوزه قضایی، فراجا و بسیج از اماکن عمومی، اصناف و سطح شهر حسن آباد بویژه ادارات و دستگاه های اجرایی بخش فشافویه بازرسی های لازم صورت می گیرد و با هرگونه هنجارشکنی و بی حجابی و بد حجابی برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران جمعیت فعلی بخش فشافویه بیش از ۸۰ هزار نفر برآورده شده است. بخش فشافویه به مرکزیت شهر حسن اباد یک شهر مهاجرپدیر محسوب می شود، براساس شواهد و گزارشات مردمی بعداز اغتشاشات پارسال، عده ای انگشت شمار از زنان افغانی و ایرانی هنجار شکن بدون پوشش در شهر حسن آباد مشاهده شده است،

بخشدار فشافویه در مورد شیوه برخورد با هنجارشکنی و بی حجابی و بد حجابی هیچ گونه توضیحی نداد.

آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در جلسه‌ویژه “حجاب و عفاف” با حضور سران قوا و نمایندگان شورای عالی به گزارانقلاب فرهنگی، از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواست تا “به تکالیف قانونی خود عمل کند”.

حجت الاسلام  رئیسی در این نشست تصریح کرد که در اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند.

به گزارش سایت “جهان‌نیوز”، محسنی اژه‌ای در جلسه‌ای با ابراهیم رئیسی تاکید کرده که جمهوری اسلامی “در حوزه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن، قانون دارد و نباید منتظر لایحه مجلس در این خصوص بود چرا که ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد”. او افزود که “با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد”.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »