کد خبر : 12815
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 16:28

جلسه ساماندهی پسماندهای سنگبری های بخش فشافویه برگزار شد

جلسه ساماندهی پسماندهای سنگبری های بخش فشافویه برگزار شد
جلسه ساماندهی پسماندهای سنگبری های بخش فشافویه در محل بخشداری فشافویه برگزارشد

به گزارش کلینی نیوز، صبح روز یکشنبه ۸ مردادماه جلسه ساماندهی پسماندهای سنگبری های بخش فشافویه با حضور هادی حسین خانی بخشدار فشافویه، ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، قاسمیان مسئول فنی عمرانی بخشداری، بیگدلی رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه، رستگاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، آقایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری، ولی پور مدیرعامل شرکت خدمات عمران شهرک صنعتی شمس آباد، نمایندگان سنگبری ها و سایر مسئولین در محل بخشداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری فشافویه، هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در جلسه ساماندهی پسماندهای سنگبری ها اظهار داشت:هر شهرک صنعتی یا لکه صنعتی قبل از بارگزاری نیازمند ایجاد زیرساخت است و زمانی که سنگبری ها در بخش فشافویه مستقر شدند، بایستی زیرساخت دفن پسماند این صنعت نیز ایجاد می شد که متاسفانه امروز عدم توجه به این موضوع مشکلات زیست محیطی را برای فشافویه به همراه داشته و دارد.

  رشد بیش از هفتاد درصدی بودجه شهرداری حسن آباد فشافویه در سال۱۴۰۳ نسبت به سال 1402

بخشدار فشافویه در ادامه افزود: باپیگیری مستمر بخشداری و همراهی مرکز دفن پسماند هوشنگ آباد و آرادکوه، بستری فراهم شده تا پسماندهای سنگبری ها با قیمتی بسیار پایین در این مراکز بصورت اصولی دفن شود.

با توجه به تعیین محل مناسب دفن پسماند سنگبری ها، از امروز با همراهی حوزه قضایی، ضابطین و دستگاه های متولی، با تهدیدهای زیست محیطی هیچگونه مماشاتی نخواهد شد و با متخلفین حوزه پسماند بصورت قاطع و قانونی برخورد می شود.

 

 

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار از محل دپو واحدهای سنگبری در داخل شهرک صنعتی شمس آباد و ۳۰۰ هکتار نیز در خارج از شهرک قرار دارد، سال گذشته گفته بود که ساماندهی دپوی غیراصولی نخاله سنگبری این شهرک نیازمند مدیریت جدی است.

  دفع غیراصولی پسماندسنگبری‌های شهرک صنعتی شمس‌آباد در بخش فشافویه

عبادتی گفت: ارتفاع پسماندهای سنگبری ها به صورت پودرسنگ و گل سنگ (لش آب سنگ) گاهی به هشت متر نیز می‌رسد و این پسماندها در زمان خشک شدن با کوچک‌ترین وزش بادی تبدیل به یک کانون گرد و غبار در منطقه می‌شوند.

وی ادامه داد: گرد و خاک حاصل از پسماند واحدهای سنگبری علاوه بر آلودگی هوا برای ساکنان این منطقه نیز مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

عبادتی با تاکید بر اینکه پسماندهای واحدهای سنگبری باید به شکل درست و اصولی دفن شوند، اضافه کرد: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران در نیمه دوم سال ۹۷ زمینی به مساحت ۷۰ هکتار را برای دفن پسماندهای صنعتی استان تهران در جنوبی ترین نقطه استان مشخص کرده است.

وی ادامه داد: محل دفن پسماندهای صنعتی استان تهران در پنج کیلومتری شهرک صنعتی شمس آباد جانمایی شده، پسماندهای سنگبری های در این مکان به شکل درست و اصولی با استفاده از تکنولوژهای روز دنیا دفن خواهد شد.

  بزودی دومین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در بخش فشافویه برگزار می شود

 اداره محیط زیست شهرستان ری در طول سال‌های گذشته تذکرات بسیاری به واحدهای سنگبری صادر کرده و حتی مدیریت شرکت خدماتی این شهرک را نیز به دلیل دپو غیر اصولی پسماند سنگبری به مراجع قضائی معرفی کرده است.

آقای محمد بشارت سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری  ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱ درجلسه هماهنگی ساماندهی وضعیت پسماندهای تولیدی (صنعتی و عادی) و محل دپو شهرک صنعتی شمس‌آباد گفته بود که امروز یکی از مطالبات مردمی و دغدغه عمومی، رسیدگی به موضوع تخلیه پسماندهای صنعتی و ساختمانی در محورها و جاده‌های مواصلاتی بخش فشافویه است که این امر به‌صورت ویژه در دستور کار قرارگرفته است.

آقای بشارت  امسال به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان ری منصوب شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.