کد خبر : 13327
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 16:05

آخرین خبر از جزئیات تخریب ساخت‌ و ساز غیرمجاز در مجتمع دامگستر فشافویه

آخرین خبر از جزئیات تخریب ساخت‌ و ساز غیرمجاز در مجتمع دامگستر فشافویه
بخشدارفشافویه:در برخی تخریب ها با اراذل و اوباش درگیری داشتیم و نمی توانستیم امنیت جانی خبرنگاران را به خطر بیاندازیم؛ حتی با خود فرمانده فراجا هماهنگ کردیم تا تخریب ساخت و سازغیرمجاز در دام گستر انجام شود.

به گزارش کلینی نیوز،  چند روز پیش خبری از تخریب ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مجتمع دامگستر بخش فشافویه با دستور قضایی منتشر شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش فشافویه گفـت: تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در مجتمع دامگستر فشافویه در اجرای قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی بوده است.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد، آقای هادی حسین خانی  یکشنبه ۲۹/ مردادماه، در جمع خبرنگاران در مورد تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در دامگستر فشافویه گفت: دام گستر توسط دولت برای تجمیع دامداری ها احداث شد و ۲۲۶ واحد مجاز در این مجموعه تولید شیر، دام و علوفه دارند.

حسین خانی توضیح داد: تا اینجا مشکلی نبود اما این ماجرا به بیراهه رفت؛ قرار بود بدون هزینه انتقال دامداری ها صورت بگیرد اما پول گرفته و انواع و اقسام مشکلات از دادن زمین و پول در دام گستر انجام شد و بسیاری از افراد غیرمرتبط با دامداری از نهادهای مختلف ساخت و ساز غیرمجاز کردند.

 

  تغییر رئیس هیئت فوتبال بخش فشافویه

 

آقای حسین خانی گفته که ما هر قسمت دام گستر که دست می گذاریم و بخواهیم تخریبی انجام بدهیم باید یک دادگاه برویم؛ سال پیش چهار تخریب داشتیم و دادگاه رفتیم اما ترسی از این موضوع نداریم و با ساخت و سازغیرمجاز در این مجموعه برخورد می‌کنیم اما نیاز به کمک رسانه ها داریم.

این  مقام مسئول اضافه کرد: در برخی تخریب ها با اراذل و اوباش درگیری داشتیم و نمی توانستیم امنیت جانی خبرنگاران را به خطر بیاندازیم؛ حتی با خود فرمانده فراجا هماهنگ کردیم تا تخریب ساخت و سازغیرمجاز در دام گستر انجام شود.

بازداشت دو بخشدار سابق فشافویه در رابطه با مجتمع دامگستر

پارسال اداره اطلاعات در جنوب تهران طی یک رصد اطلاعاتی اقدامات این افراد را زیر نظر داشته و در فرصت مناسب تعدادی از مدیران مجتمع دامپروری دامگستر و ٢ تن از بخشداران سابق فشافویه روانه بازداشت و روانه زندان کرد.

محمد نوری یکی از دامداران مجتمع دامپروری دام گستر واقع در بخش فشافویه شهرستان ری که خود را نماینده ۲۲۶ دامدار معرفی می کند، در گفتگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: در زمان بخشداری “آقایان ضیایی و امامی” متاسفانه در روند اعطای مجوز تاسیس از سوی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی استان تهران تعداد ۵۲ مجوز بدون طی مراحل قانونی صادر شده است.

  طرح شهری توانبخشی مبتنی بر جامعه در بخش فشافویه

خبرگزاری ایلنا با تیتر خبری جانبدارانه از تخریب دوباره در مجتمع دامپروری «دام گستر» فشافویه خبر ازتخریب ۱۵ واحد دامداری و میلیاردها تومان خسارت به دامداران و از مسئولان مطالبه پیگیری دارد.

در گزارش خبرگزاری ایلنا آمده است، مجتمع دامپروری دام گستر فشافویه، بزرگ‎ترین مجتمع دامپروری کشور است که از سال ۶۹  و با جمع‌آوری دامپروری های سطح شهر تهران و انتقال به این منطقه راه اندازی شده است. اما بعد از سال‌ها، برخی دستگاه‌ها با این مجتمع دچار اختلافاتی شده و دردسرهایی برای واحدهای دامداری در این مجتمع ایجاد کرده اند.

پیش از این نیز دستگاه قضا با صدور اطلاعیه‌ای و نصب آن در ورودی مجتمع دامگستر هرگونه ساخت و ساز را ممنوع اعلام کرده بود.

در این اطلاعیه آمده است: طبق دستور مقام محترم  قضایی هر گونه ساخت و ساز در مجتمع دامگستر می‌بایست با هماهنگی و اطلاع نهادهای ذی صلاح صورت پذیرد، لذا ورود مصالح ساختمانی یا ساخت و ساز در مجتمع بدون هماهنگی قبلی ممنوع است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

  نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس خاکیان افلاکی در شهر حسن آباد فشافویه

یکی از دامدارها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از حدود اردیبهشت ماه امسال با وجود نصب اطلاعیه ممنوعیت ساخت و ساز، در مجتمع دامگستر ساخت و سازها شدت یافته است.

دامدار دیگری که حدود ۱۰ سال در مجموعه دامگستر مشغول دامپروری بود گفت: طی این مدت افراد سود جویی تحت عنوان دامدار و به بهانه احداث دامداری، سوله درست کرده‌اند و اما هیچ فعالیت دامپروری خاصی از آنها ندیدیم.

یک منبع مطلع درباره تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز «دام گستر» به کلینی نیوز گفته که قرار بوده است در اراضی منابع طبیعی هر دامدار هفت هکتار زیر کشت کشاورزی برای تهیه علوفه دام قرار دهد که دامداران متخلف بجای کشاورزی در اراضی منابع طبیعی ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.