کد خبر : 18804
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 9:12

حمیدرضا صیدمحمدی

واکنش کاربران فضای مجازی به نصب سرعت کاه در گردنه حسن آباد

واکنش کاربران فضای مجازی به نصب سرعت کاه در گردنه حسن آباد
در برخی مناطق جاده‌های حادثه خیز هستندکه استفاده از سرعت کاه می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. این سرعت کاها برای کنترل و کاهش سرعت خودروها و ااهمیت حفظ فاصله مناسب با خودروهای اطراف و ایمنی سازی جاده را بیان می‌کند، استفاده می شود.

به گزارش کلینی نیوز، در هر نقطه­‌ای که وسایل نقلیه و مردم در کنار هم حضور داشته باشند، مسئلۀ ایمنی مطرح می­‌شود. ایمنی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شود. اهمیت ایمنی در حمل و نقل از  نگاه کارشناسان  بسیار پر اهمیت است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

در حمل و نقل، اولویت باید ایمنی باشد. بدون رعایت ایمنی، عواقب جبران ناپذیری ممکن است رخ دهد.

در بسیاری از موارد، نقص در تدابیر ایمنی موجب وقوع حوادث می‌شود. بهتر است از راهکارهایی برای رفع این مسائل استفاده شود.

در برخی از مناطق و خیابان­‌ها محدودیت­‌هایی برای سرعت خودروها در نظر گرفته شده است؛ امّا همیشه افرادی هستند که به­ دلایل مختلف قوانین را نقض کرده و از سرعت مجاز بیشتر حرکت می‎‌کنند. از چه مانعی می‌­توان در جهت کاهش سرعت و پای­بندی به سرعت مجاز استفاده کرد؟ یکی از این موانع «سرعت کاه» است.

از مهم‌ترین تجهیزات کنترل ترافیک باید به‌ «سرعت کاهای ترافیکی و علائم هشدار دهنده » اشاره‌کنیم که در معابر عمومی ،خیابان‌ها نصب می‌شود. این سرعت کاه باهدف کنترل سرعت رانندگان و ایجاد یک مانع برای جلوگیری از افزایش سرعت طراحی و نصب می‌شود.

اخیراً درمحور قدیم  تهران -قم  محدوده گردنه حسن‌آباد باند به سمت تهران نرسیده به شهرک حمل‌ونقل  «سه سرعت کاه» نصب‌شده است، تعدادی از کاربران فضای مجازی مبادرت به انتقاد شدیدی به نصب این‌گونه سرعت کاها کرده‌اند.

 

1402288

 

کانال تلگرامی موسوم به فشافویه نیوز در پستی اهانت آمیز خطاب به پلیس راهور می نویسد:گردن کلفتی پلیس راهور برای مدیران اجرایی دولت و مردم پلیسی که طرح سرعت گیر بی مورد را در گردنه فشافویه طراحی کردی واقعا توجیح حضرت عالی برای جانمایی این سرعتگیرها چیست ؟ شما طی این چند روز گذشته با جان و مال مردم بازی کردید !!

این کانال تلگرامی در ادامه می افزاید:تصمیم های کیلویی پلیس راهور در جاده ترانزیتی آقای پلیسی که بی مورد سرعتگیر در مسیر جاده ترانزیت جانمایی کردید
آیا به دستورالعملها و ضوابط احداث سرعت کاه یا سرعتگیر توجه کردید؟

1402289

کاربری بنام راهبرانی لینک مطلبی را به‌عنوان مقاله‌ای از مجله پدال را  بنام «کیفیت و بی‌توجهی: دست‌اندازی در جاده پیشرفت راه‌سازی ایران»  را نشر می‌دهد و در ادامه آن می‌نویسد: این مطلب در مورد شاهکار بخشداری فشافویه در نصب غیراصولی سرعتگیر در مسیر ترانزیت و راه‌های روستایی نقل گردید.

کاربری به نام قاسم در پاسخ می‌نویسد: این مطلب در مورد شاهکار بخشداری فشافویه در نصب غیراصولی سرعتگیر در مسیر ترانزیت و راه‌های روستایی نقل گردید. هیچ‌کس مسئولیت این شاهکارها رو گردن نمی گیره ، نه بخشداری نه وزارت راه و نه «حتی پلیس راهور که به‌زور بقیه رو قانع کرده تا این کار احمقانه» را انجام دهند.

14022890

راهبرانی در پست دیگر می‌نویسد:شعور تو مملکت ما سرریز کرده. «مدیریت پت و متی»که میگن ابنه. برای حل یک مسئله از راه‌حل اشتباه استفاده کنیم به‌نحوی‌که اجرای آن راه‌حل اشتباه مسایل جدید و پیچیده‌تری را برای ما ایجاد کند. از جهتی خوبه موجب سرگرمی و تولید طنز هم می‌شود.

پت و مت، یکی از باسابقه‌ترین و موفق‌ترین استاپ موشن های ساخته‌شده در دنیاست که درزمینهٔ ی بسیار خاصی مشهور شده است، آن‌هم در خنگ بازی، خراب‌کاری و به هم ریختن همه‌چیز! به‌طوری‌که در این سال‌ها هنوز کسی نتوانسته به حد آن‌ها با گیج بازی، موفق و معروف شود.

این پویانمایی دو مرد تعمیرکار را نمایش می‌دهد که دچار مشکلات به وجود آمده توسط خود می‌شوند و سعی در تصحیح اشتباهات با استفاده از تمامی وسایل ممکن و غیرممکن و خرده‌ریزهای اطراف خوددارند! که درنتیجه، مشکلات جدیدی به وجود می‌آید. درنهایت، هر دو اقدام به حل مشکل با روش‌هایی عجیب‌وغریب می‌کنند.

14022891

کاربری با نام مستعار znvp  ضمن به سخره گرفتن نصب سرعت‌گیر جاده‌ای  در پستی می‌نویسد: دست‌اندازهای جدیدی که بعد از گردنه حسن‌آباد به سمت شهرری احداث‌شده «بسیار ناشیانه و به‌دور از هر کارشناسی تخصصی» صورت گرفته است و هرلحظه احتمال دارد حادثه بسیار تلخ بریده شدن ترمز تریلر در پلیس‌راه حسن‌آباد تکرار شود.

اشاره کاربر مذکور به حادثه غم‌انگیز برخورد یک دستگاه کفی با ۹ خودرو سواری ۹ تیرماه ۱۴۰۰ در جاده قدیم تهران – قم، قبل از پلیس‌راه حسن‌آباد، سه کشته و ۱۱ مجروح برجا گذاشته بود، وزش طوفان شن در مناطق جنوبی تهران، موجب این تصادف زنجیره‌ای معرفی شد.

14022892

کاربری در تایید znvp  می نویسد: نمیدونم رئیس شورای ترافیک کی هست ، ولی احتمالا فرمانده پلیس راه حسن آباد باید باشه، «سوال اینه که اگر ایشان نا آگاه و ناشی هست قطعآ دیگر افراد که عضو این شورا هستند باید ایشان را توجیه میکردند.»
کدام عاقلی توی سراشیبی جاده بین المللی و ترانزیت که محل تردد کامیون هست این همه سرعت گیر میذاره، این کار مصداق ضرب المثل سرگاو و خمره است اول سرگاو رو میبرند بعد خمره رو می شکنند

14022893

کانال تلگرامی فشافویه نیوز در پستی دیگر می‌نویسد: هادی حسین‌خانی بخشدار  فشافویه به همراه دهیاران منطقه در پی مطالبات شهروندان از جانمایی غیر کارشناسی سرعت‌گیرهای محور جاده قدیم بازدید نمود و از نزدیک مشکلات این محور را بررسی نمود.

فشافویه نیور در  پست  خود هیچ توضیحی  به عدم حضور پلیس راهور محور تهران–قم نکرد.

از داستان‌پردازی فضای مجازی تا واقعیت

کاربرانی که  نیز از سایت‌های غیرتخصصی و غیرفنی مبادرت به کپی  و انتشار  مطالبی  را در خصوص چگونگی نصب سرعت‌گیر در گروه زادگاه من نمودند، هرچند با فضای کارشناسی واقعی فاصله بسیار دارد.

در برخی مناطق جاده‌های حادثه خیز هستندکه استفاده از سرعت کاه می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. این سرعت کاها برای کنترل سرعت خودروها در محیط‌های حادثه خیز و اهمیت حفظ فاصله مناسب با خودروهای اطراف را بیان می‌کند، استفاده می شود.

کلینی نیوز به اسنادی دست‌یافته است که نشان می‌دهد نصب سرعت کاه به تعبیری دیگر تله سرعت قریب‌الوقوع نبود، بلکه طرح نصب سرعت کاه کارشناسی شده و با هماهنگی پلیس راهور  محور حسن‌آباد جاده قدیم  تهران –قم  و اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان ری انجام‌گرفته است.

گفتنی است نصب سرعت‌کاه در  شهر حسن‌آباد با موافقت شورای شهر و  شهرداری حسن‌آباد انجام‌گرفته است.

بر اساس  اظهارات فرمانده پلیس راه حسن آباد و رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان ری، پس از نصب سرعت کاها آمار تصادفات در گردنه حسن آباد  کاهش  یافته است..

گفتنی است، در مسیر درمحور قدیم تهران -قم  محدوده گردنه حسن‌آباد باند به سمت تهران نرسیده به شهرک حمل‌ونقل، تعدای محدود تابلوهای هشدار دهنده از جمله خطر، دست انداز و محدودیت سرعت نیز  جهت آگاهی رانندگان نصب شده است که لازم بنظر میرسد بدلیل تردد بسیار بالای خودروها در این مسیر، تعداد از علائم هشدار دهنده افزایش یابد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »