کد خبر : 16437
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 10:11

مرتضی شعبانی نژاد

برگزاری دومین جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بخش فشافویه

برگزاری دومین جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بخش فشافویه
عصر شنبه 25دی ماه ،دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در فشافویه در ستاد نمازجمعه شهر حسن آباد برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز، اعتکاف به عنوان سنت پیامبر(ص) در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، در اعتکاف نحوه اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در مدت اعتکاف، خروج از مسجد برای موارد ضروری؛ مانند تهیه خوراک لازم و قضای حاجت، یا امور دارای مصلحت؛ همچون اقامه نماز جمعه، تشییع جنازه، اقامه شهادت و عیادت بیمار، جایز شمرده شده است. البته در این موارد نیز باید معتکف به ضرورت اکتفا نماید.

برای اعتکاف زمان مخصوصی معین نشده است، ولی براساس برخی روایات، رسول خدا(ص) در ماه رمضان اعتکاف می نمودند. ازاین‌رو، بهترین زمان برای اعتکاف را، ماه رمضان، به‌ویژه دهه سوم آن، دانسته‌اند.

 امروزه در ایران مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب رواج دارد و در برخی کشورهای دیگر نیز در همین زمان برگزار می‌شود.

عصر شنبه ۲۵دی ماه ،دومین جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بخش فشافویه به ریاست حجت الاسلام حمید رضا مرادی مسئول ستاد، آقای حسین خانی بخشدار، آقای شیرزاد یعقوبی شهردارحسن آباد، سروان پاسدار علی پایخوان فرمانده حوزه مقاومت بسیج۴۵۹ شیخ کلینی (ره) و جانشین فرماندهی سپاه ناحیه حضرت روح الله، برگزارزشد

در این جلسه که دومین جلسه ستاد برگزاری اعتکاف ذر سال ۱۴۰۲ بود، پیرامون برنامه های فرهنگی و مراسم معنوی اعتکاف  بحث و تبادل نظرشد.

حجت الاسلام حمید رضا مرادی، رئیس ستاد اعتکاف درخصوص اعتکاف و اهمیت آن در زندگی اسلامی و ترویج اقدامات فرهنگی پرداخت و درخواست کرد که اعضای ستاد اعتکاف همکاری خود را در برنامه‌ریزی و برگزاری اعتکاف داشته باشند.

در ادامه بخشدار گفت :شرکت در مراسم اعتکاف خودش کار فرهنگی ست و در مورد نقش اعتکاف در تربیت و تعالی اخلاقی جامعه صحبت کرد و بر توجه به ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی در برنامه فرهنگی اعتکاف تاکید کرد.

هزینه شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، جهت تامین پاره ای از هزینه های برگزاری مراسم،  مبلغ ۳۰۰هزار تومان از سوی ستاد برگزاری اعتکاف تعیین شده است.

براساس اعلام ستاد برگزاری اعتکاف در مکانهای ذیل مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

اعتکاف خواهران:مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
اعتکاف برادران :, مسجد امام حسین علیه السلام
دانش آموزی: مسجد روستای زیوان
اعتکاف روستای ابراهیم آباد در روستای ابراهیم اباد برگزار می گردد.

زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ۵ بهمن الی۷بهمن ۱۴۰۲  تعیین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »