کد خبر : 155
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 16:59

طرح بازشناسی برگ سرشماری اتباع خارجی غیر مجاز

بازدید سرزده بخشدار فشافویه از روند ثبت‌نام طرح بازشناسی برگ سرشماری اتباع خارجی غیر مجاز

بازدید سرزده بخشدار فشافویه از روند ثبت‌نام طرح بازشناسی برگ سرشماری اتباع خارجی غیر مجاز
 بازدید سرزده کریم رئوف بخشدار فشافویه از روند ثبت‌نام طرح بازشناسی برگ سرشماری اتباع خارجی غیر مجاز

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی بخشداری فشافویه، کریم رئوف بخشدار فشافویه به همراه خوشدل کارشناس شهری و روستای بخش فشافویه، صفایی مسئول دفتر بخشدار، از روند ثبت‌نام طرح بازشناسی برگ سرشماری اتباع خارجی در مجتمع ورزشی، فرهنگی شهرداری حسن‌آباد بازدید کردند.

طرح سرشماری مهاجرین غیرمجاز خارجی در ایران
از آنجا که استان تهران بزرگترین استان مهاجرپذیر در سراسر ایران است این تصمیم، شهروندان غیرقانونی خارجی سرشماری شده در تهران را هنگام دریافت نوبت با مشکلات عدیده‌ای از جمله ازدحام بیش از حد در شرایط کرونا مواجه کرده بود.

وزارت کشور طی اطلاعیه‌ای نوبت دهی حضوری در ۴ مرکز از پیش اعلام شده برای دریافت نوبت بازشماری مهاجرین افغانستانی غیرمجاز سرشماری شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در تهران را به علت ازدحام جمعیت تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

هنوز مشخص نیست که پس از دریافت نوبت از طریق سامانه یاد شده روند بازشماری همچنان فقط در همان ۴ دفتر صورت می‌گیرد یا از ۴۷ دفتر دیگر در سطح استان هم استفاده خواهد شد که در غیر آن باز هم به نوعی شاهد ازدحام جمعیت در این ۴ دفتر خواهیم بود.

طرح به روز رسانی آمار مهاجرین غیرمجاز خارجی سرشماری شده برای مشخص شدن وضعیت فعلی آن‌ها در سراسر کشور آغاز شده است و یکماه ادامه دارد.
در سرشماری گذشته بیش از ۸۰۰ هزار مهاجر افغانستانی غیرقانونی، احراز هویت شده بودند.

گفتنی است، همه افراد فراخوانده شده پیش از این در طرح سرشماری سال‌های ۹۵ و ۹۶ شرکت کرده بودند و در یکی از دفاتر کفالت ۵۱ گانه تهران و سایر شهرستان‌های استان دارای پرونده و مشخصات هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »