کد خبر : 14891
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 8:10

درمانگاه تامین اجتماعی شهدای فشافویه شبانه روزی می شود؟

درمانگاه تامین اجتماعی شهدای فشافویه شبانه روزی می شود؟
مطالبه اصلی شهروندان براساس طوماری جدیدی که در اینترنت جمع آوری شده شبانه روزی نمودن درمانگاه تامین اجتماعی شهدای فشافویه و تجهیز اورژانس فشافویه است که در اظهارات آقای ایلانلو  ذر  هجدهمین جلسه شورای اسلامی استان تهران شنیده نشد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج، هجدهمین جلسه شورای اسلامی استان تهران در شهرداری باقرشهر با حضور حدود شصت نفر از شهرداران، بخشداران، اعضای شورای شهر و جمعی دیگر از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

تخلیه ۷۰۰۰ تن زباله در آرادکوه   

رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، از تخلیه روزانه ۷۰۰۰ تن زباله تولیدی مردم تهران در مجتمع آرادکوه خبر داد و گفت: علاوه بر تردد کامیون های حامل زباله باعث تخریب آسفالت و ریزش شیرابه نیز موجب لغزندگی جاده  و ایجاد تصادفات هنگام بارندگی می شود. همچنین نفوذ شیرابه به آب های زیرزمین چالش های بزرگی را رقم زده است.

رها سازی سگ های ولگرد  پلاک کوبی شده

رها سازی سگ های ولگرد و حتی پلاک کوبی شده از سوی خودروهای شهرداری تهران معضل دیگر مردم این منطقه است به طوری که تعداد سگ های ولگرد در حسن آباد از کل سگ های کشور بیشتر است.

پسماندهای سنگبری ها، پسماندهای صنعتی و بیمارستانی، اینجا را به محل زباله های هسته ای تبدیل کرده است.

ایجاد کارگاه های غیر مجاز تفکیک ضایعات و اسکان و اشتغال حجم قابل توجهی از اتباع در این منطقه از دیگر معضلات این شهر است.

انتقال ۱۵۰۰۰ زندانی از تهران به فشافویه

اینانلو در بحش دیگری از سخنان خود تبدیل زندان قصر به باغ موزه و انتقال ۱۵۰۰ زندانی این ندامتگاه به فشافویه را ظلم مضاعف شهرداری تهران به مردم مظلوم جنوب تهران دانست و گفت: این زندان سیستم تصفیه فاضلاب ندارد و ۴۰ لیتر بر ثانیه آب شهر حسن اباد در زندان فشافویه مصرف می شود.

مطالبات فراموش شده شهروندان شهر حسن آباد در اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد

شاید یکی از مطالبات شهروندان حسن آباد جلوگیری از دفع زباله در آراد کوه باشد که در منطقه  کهریزک قرار دارد.

مطالبه اصلی شهروندان براساس طوماری جدیدی که در اینترنت از شهر وندان  فشافویه جمع آوری شده که خواستار شبانه روزی نمودن درمانگاه تامین اجتماعی شهدای فشافویه و تجهیز اورژانس فشافویه است که در اظهارات آقای ایلانلو در  هجدهمین جلسه شورای اسلامی استان تهران شنیده نشد.

شهروندان بخش فشافویه، در کارزار اینترنتی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار شبانه‌روزی شدن دزمانگاه تأمین اجتماعی شهدای فشافویه و افزایش خدمات درمانی و اورژانسی این مرکز شده بودند.

در این کارزاز آمده است: منطقه فشافویه شهرستان ری با وسعت قریب به دو هزار کیلومتر مربع، واقع در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت، سالیان متمادی‌ست که ساکنین آن که عمدتاً قشر ضعیف جامعه و کارگر هستند. به دلیل حوادث جاده‌ای، نبود امکانات درمانی اورژانسی مطلوب در شهر و فاصله‌ی چهل کیلومتری با نزدیک‌ترین بیمارستان (فیروزآبادی و هفت تیر شهرری)، مردم این منطقه شمار قابل توجهی از عزیزان خود را از دست داده‌اند.

آقای ایلانلو  چندی پیش درجمع اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به کمبود امکانات درمانی در فشافویه گفته بود: در حال حاضر موضوع امکانات درمانی جزو اولویت‌های نخست مطالبات مردم فشافویه است زیرا که نخستین بیمارستان نزدیک در حدود ۴۰ کیلومتر تا فشافویه فاصله دارد و در صورت بروز مشکلات ناگهانی در زمانی تعطیلی مطب‌ها و کلینیک‌ها مردم این شهر امکان دسترسی به خدمات درمانی را ندارند.

شهرستان ری بیمارستان ندارد

تنهادزمانگاه تخصصی تامین اجتماعی شهرستان ری در بخش فشافویه قرار دارد که حدود دو سال از تاسیس آن می گذارد و بصورت نیمه وقت و در ساعات اداری مشغول فعالیت است،

شهرستان ری شامل کهریزک، باقر شهر، فشافویه، قلعه نو و خاوران فاقد بیمارستان است و بیشترین هزینه بهداشتی درمانی شهرستان ری در “شهر ری” از توابع شهرستان تهران و منطقه بیست شهرداری تهران در دو بیمارستان فیروز آبادی و شهدای هفتم تیر در این منطقه هزینه می شود.

اورژانس بخش فشافویه

ساختمان استقرار مرکز اورژانس بخش فشافویه در سال ۱۳۹۲ توسط شهرداری حسن آباد جنب ساختمان بخشداری فشافویه با امکانات بالقوه که شامل چندین دستگاه آمبولانس و استقرار یک دستگاه اتویوس اورژانسی مجهز به برخی از تجهیزات و امکانات ضروری شامل تخت های بستری و اتاق عمل مانند یک درمانگاه موقتی است که قابلیت جابه جایی دارد، بخش فشافویه و قسمتی از بزرگراه تهران -قم را تحت پوشش قرار میدهد.

درحال حاضر این مرکز تنها یک آمولانس آماده به خدمت دارد و یک آمبولانس در حال تعمیر است.

پیشتر دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ۲۷ دستگاه آمبولانس رسوب شده در انبارهای گمرک غرب تهران، ترخیص و برای کمک به بیماران در اختیار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرار گرفت.

مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی روز پنجشنبه گذشته گفته، در بازدیدهای میدانی از گمرک غرب تهران ملاحظه شد تعدادی آمبولانس اهدایی از سوی نهادهای بین‌المللی به جمهوری اسلامی ایران، با گذشت مدت زمان قابل توجه از زمان ورود به کشور، اما به دلیل دریافت نشدن ثبت سفارش توسط وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در انبارهای گمرک رسوب شده و در معرض استهلاک قرار دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »