کد خبر : 17867
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1403 - 8:05

رشد بیش از هفتاد درصدی بودجه شهرداری حسن آباد فشافویه در سال۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲

رشد بیش از هفتاد درصدی بودجه شهرداری حسن آباد فشافویه در سال۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲
شهردار حسن آباد از تصویب بودجه ۲۸۰ میلیاردی درسال ۱۴۰۳ شهرداری حسن آباد خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهرحسن آباد، شیرزاد یعقوبی شهردار حسن آباد از تصویب بودجه ۲۸۰ میلیاردی شهرداری برای سال ۱۴۰۳ خبرداد.

وی افزود: این بودجه بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی و بر مبنای افزایش درآمد چند سال اخیر شهرداری، شناخت و بررسی نیازهای عمرانی و خدماتی شهر و البته وضعیت اقتصادی کشور و متعاقباً شهر حسن‌آباد تهیه، تنظیم و توسط شورای اسلامی شهرحسن آباد به تصویب رسید است.

این اعلام بودجه در حالی صورت می گیرد که براساس اسناد منتشر شده  بودجه مصوب ۱۴۰۲ در وبگاه شورای شهر حسن آباد بالغ بر۱۵۵ میلیارد اعلام شده است و  این حکایت از آن دارد که شهروندان حسن آبادی، شاهد رشد بیش از هفتا درصدی بودجه شهرداری حسن آباد در سال۱۴۰۳ خواهند بود.

ابهام در بودجه مصوب شهرداری حسن آباد

آذر امسال بود که بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری‌های کشور توسط وزارت کشور ابلاغ شد که در آن سیاست‌های کلان این بودجه در مسائلی همچون عدالت‌محوری، توزیع عادلانه امکانات و خدمات، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و عمومی، ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی، توسعه زیرساخت‌های الکترونیک و شهر هوشمند و ارتقای کیفی منابع انسانی گنجانده شده بود.

همچنین در این بخشنامه مسائلی همچون بازآفرینی شهری، ارتقای تاب‌آوری و کاهش آسیب پذیری شهرها و افزایش خوداتکایی و ایجاد درآمدهای پایدار از جمله سیاست‌های مهمی بود که مورد توجه قرار گرفت.

یکی از شاخص‌های مهم بودجه در شهرداری‌ها بهره‌وری اقتصادی و انجام امور مرتبط با خدمات شهری با حداقل هزینه است.

شاخص سرانه بودجه جاری به ازای هر شهروند می‌تواند نشان دهنده میزان بهره‌وری در استفاده از بودجه‌های شهری باشد و نشان دهد که یک شهر برحسب تعداد شهروندان ساکن در آن تا چه اندازه گران اداره می‌شود.

بر اساس بررسی به‌عمل‌آمده از وبگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر و  وبگاه خبری شهرداری حسن‌آباد تا لحظه انتشار این خبر هیچ‌گونه اطلاعی از نحوه چگونگی درآمدهای شهرداری حسن‌آباد و  هم چنین طرح‌های عمرانی  فرهنگی و آموزشی سال ۱۴۰۳ و چگونگی مشارکت مردمی در طرح‌های  شهرداری منتشر نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.