کد خبر : 1873
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 7:07

۴۰ درصد دانش آموزان بخش فشافویه اتباع بیگانه هستند

۴۰ درصد دانش آموزان بخش فشافویه اتباع بیگانه هستند
رییس آموزش و پرورش منظقه فشافویه گفت: ۱۱ هزار و ۸۶۹ دانش آموز در مدارس این شهر تحصیل می کنند که ۴۰ درصد آنان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند.

 

به گزارش کلینی نیوز، مرتضی حیدری روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهر حسن آباد اظهار داشت: بیشتر این دانش آموزان زیر خط فقر و در معرض انواع آسیب های اجتماعی از جمله کار اجباری، اعتیاد و طلاق قرار دارند که این امر مشکلات آموزش به این اقشار را سخت کرده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ۹۰ درصد از فرهنگیان این شهر غیربومی و در حال رفت و آمد هستند و پرداخت نشدن هزینه سرویس ایاب و ذهاب نیز از دیگر مشکلات معلمان این شهر محسوب می شود.

حیدری تصریح کرد: این شهر با ۴۵ مدرسه و میانگین هر کلاس بیش از ۳۲ نفر است، ضمن اینکه ۱۲ فضای آموزشی نیز به صورت ۲ شیفته اداره می شود.

  مشکل جدی بی آبی در فشافویه

وی رشد جمعیت دانش آموزی شهر حسن آباد فشافویه را در حدود هفت تا ۱۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد: پیش بینی می شود که امسال ۱۱ هزار و ۸۶۹ دانش آموز در مدارس این بخش تحصیل کنند.

رییس آموزش و پرورش حسن آباد در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات گرمایشی مدارس اشاره کرد و گفت: سیستم شوفاژ خانه و رادیاتورهای کلاس های درس به دلیل سختی و شوری خیلی سریع فرسوده می شود که بازسازی این سیستم نیازمند ۲ میلیارد ریال هزینه است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.