کد خبر : 18560
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 8:45

گروه نیابتی تروریستی تکفیری داعش شاخه خراسان را یهتر بشناسیم

گروه نیابتی تروریستی تکفیری داعش شاخه خراسان را یهتر بشناسیم
گروه نیابتی تروریستی شاخه«خراسان» نام منطقه‌ای تاریخی است که مناطقی از کشورهای امروزی افغانستان، ایران، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، قرغیزستان و تاجیکستان را در بر می‌گرفت و آن را «خراسان بزرگ» می‌نامند.متمرکز است.

به گزارش کلینی نیوز، گروه نیابتی تروریستی داعش شاخه خراسان یکی از شاخه‌های منطقه‌ای گروه موسوم به “دولت اسلامی ولایت خراسان” است که دولت‌های سراسر جهان آن را سازمانی تروریستی و ممنوع می‌شمارند.

گروه نیابتی تروریستی داعش خراسان در واقع همان بازماندگان  داعشی است که در سوریه و عراق فعالیت می‌کردند و با شکست و نابودی خلافت اسلامی به خراسان رفتند و در پاکستان، افغانستان، تاجکستان و هند فعالیت‌های خود را از سر گرفتند این گروه به شدت با القاعده و طالبان در گیر است.

درژوئن ۲۰۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۶ فروند موشک بالستیک میان‌بُرد، ۶ ا را در استان دیرالزور سوریه با موفقیت مورد اصابت قرار داد که طبق فیلم‌های منتشره شده، تمامی این موشک‌هایی به اهداف مورد نظر برخورد کرده بود.

این اهداف مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرد که دقیقاً به هدف‌ها اصابت کردند.

با پیروزی‌های چشمگیر ارتش عراق و سوریه و نیروهای مقاومت و رزمندگان ایرانی، سیطره داعش بر برخی مناطق عراق و سوریه پایان یافت.

پس از آزادسازی مناطق اشغال‌شده موصل، تدمر، تعلفر، القائم و راوه در عراق و مناطق مهمی همچون شهر بوکمال یکی از سه شهر بزرگ استان بیابانی دیرالزور سوریه، دیگر عمر نظامی و جغرافیایی این گروه تروریستی داعش هم به پایان رسید.

  از ۳۳۰ فروند هواپیمای ایران فقط ۱۷۳ فروند قابلیت پرواز دارد

۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در پیامی به  رهبر انقلاب اسلامی ایران پایان سیطره داعش بر سرزمین‌های اسلامی را اعلام کرد.

دونالد ترامپ  رئیس جمهور سابق آمریکا در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش در اوت ۲۰۱۶ در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، او و هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات و وزیر خارجه پیشین آمریکا را بنیانگذاران داعش معرفی کرد.

ترامپ در سخنرانی آن زمان خودش در میان حامیان جمهوری‌خواه در ایالت فلوریدا گفته بود: داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد. او موسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد. من این را هم می‌گویم که هیلاری کلینتون حقه‌باز هم (به همراه اوباما) موسس داعش بوده است.

ترامپ نوامبر ۲۰۱۹ در زمان ریاست‌جمهوری‌اش هم در جمع حامیانش در ایالت می‌سی‌سی‌پی بار دیگر اذعان کرد که اوباما رئیس‌جمهور سابق این کشور داعش را ساخته است.

وی در رد مواضع نیویورک تایمز و واشنگتن پست علیه دولت خود به ادعای واشنگتن درباره کشتن سرکرده داعش اشاره کرد و گفت: شما هیچ وقت گزارش و روایت خوبی (درباره دولت ترامپ) را شاهد نیستید حتی وقتی که ما البغدادی را گرفتیم و واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد و نوشت که او مانند یک روحانی مذهبی فوق‌العاده بود. این حرف از کجا درآمده است؟ ببنید اگر اوباما این کار (عملیات ادعایی کشتن البغدادی) را انجام داده بود، خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت.

  دریافت شهروندی ترکیه برای خارجی‌ ها از جمله ‌ایرانی‌ها افزایش یافت

گروه نیابتی تروریستی داعش خراسان درواقع بعد از تسلط طالبان و فروپاشی دولت افغانستان بسیار قدرت گرفت، بیشتر اعضای آن بعد از سقوط آن کشور توانستند از زندان فرار کنند و به گروه خود  بپیوندند.

kolayninews 1403 02 143

گروه نیابتی تروریستی شاخه«خراسان» نام منطقه‌ای تاریخی است که مناطقی از کشورهای امروزی افغانستان، ایران، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان را در بر می‌گرفت و آن را «خراسان بزرگ» می‌نامند.متمرکز است.

گروه نیابتی تروریستی داعش شاخه خراسان، نام خراسان را به این دلیل انتخاب کرده چون خراسان بخشی از خلافت اسلامی دوره عباسیان بوده که آن منطقه را در بر می‌گرفته است.

اما اکثر عملیات‌های تروریستی این گروه در کشور پاکستان و افغانستان بوده‌است.این گروه از ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵ شکل گرفت

عملیات تروریستی داعش خراسان در ایران

حملات تروریستی۷ژوئن ۲۰۱۷ تهران صورت گرفت که طی آن سه تن از عناصر گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی  جمهوری اسلامی و آرمگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حمله کردند. 

  از هفته آینده اومیکرون سویه غالب کرونا در ایران خواهد بود

حمله تروریستی گروه داعش خراسان ۲۶ اکتبر  ۲۰۲۲به حرم شاهچراغ (ع) و به رگبار گلوله بستن زائران، به شهادت ۱۳ زائر و زخمی شدن ۳۰ نفر منجر شد.

این گروه تروریستی در زانویه ۲۰۲۴ دو انفجار تروریستی  در مراسم سالگرد گلزار شهدای کرمان  صدها شهید و مجروح برجای گذاشت.

طبق  آمار سازمان ملل  گروه  تروریستی داعش خراسان بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ جنگجو دارد.

آخرین عملیات گروه تروریستی «داعش خراسان»،  حمله به سالن کنسرت در مسکو  بود که مسئولیت  حمله به آن را بر عهده گرفت که منجربه  کشته‌ شدن بیش از ۹۳ نفر و زخمی شدن ۱۴۶ نفر در تیراندازی و سپس وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک سالن کنسرت در مرکز خریدی در حومه مسکو انجامید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.