کد خبر : 7472
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 16:48

در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه عنوان شد

پلیس برنامه مشخصی برای شناسایی سارقان ارائه دهد

پلیس برنامه مشخصی برای شناسایی سارقان ارائه دهد
آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه با حضور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، امام جمعه شهر حسن آباد و مسئولان قضایی، دولتی، انتظامی و نظامی در شهرک صنعتی شمس‌آباد برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از قوه قضاییه، در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه رئیس کل دادگستری استان تهران از پلیس خواست تا برنامه مشخصی برای شناسایی سارقان ارائه دهد و گفت: حضور پلیس در مواجهه با سارقان و به‌ویژه سارقان زورگیر و خشن باید حضوری فعال، تاثیرگذار و قاطع باشد و تاکید بر این است تا نسبت به سارقان به‌خصوص سارقان به‌عنف هیچ ملاحظه‌ای صورت نگیرد.

وی در بخشی از سخنان گفته است: در مجازات سارقان زورگیر و خشن نباید هیچ‌گونه ملاحظه‌ای صورت گیرد؛ چرا که در این حوزه حقوق مردم مطرح است و نمی‌توان در مقابل حقوق جامعه تسامح و تساهل کرد.

وی با تاکید بر این مقوله که در مواجهه با سارقان مسلح و زورگیر نباید عطوفت و رافت به خرج داد، گفت: از ارائه ارفافات قانونی به این دست از مجرمان پرهیز شود.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، وظایف قوه قضاییه را به جهت پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی جامعه، خطیر، سنگین و قابل توجه توصیف کرد و گفت: مطابق قانون اساسی قوه قضاییه مرجع رسیدگی به تظلمات و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم است که مسئولیت اجرای عدالت و احقاق حق میان آحاد جامعه را بر عهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران «اهتمام داشتن برای تکریم مراجعان»، «داشتن گوش شنوا برای پاسخ‌گویی مناسب به درخواست مراجعان»، «انجام به‌موقع امورات مراجعان» و «پاسخ‌گو بودن نسبت به درخواست مراجعان» را سه وظیفه و مسئولیت اساسی رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه و تمامی مدیران واحدهای قضایی توصیف کرد و گفت: مردم نباید برای ملاقات با مدیران واحدهای قضایی در چارچوب قوانین و مقررات با مانعی مواجه باشند؛ چرا که هیچ مهمی، مهم‌تر از ملاقات با مراجعان و استماع مشکلات آن‌ها نیست.

  بعضی‌ها با گذشت ۲۹ سال از رحلت امام خمینی(ره) از اهداف امام فاصله گرفته‌اند

[su_note note_color=”#e2e0db” radius=”۴″]القاصی پدیدار شدن بخشی از رفتارهای مجرمانه و انحرافات را حاصل ترک فعل و اهمال در بخش‌های گوناگون دانست و اظهار کرد: رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه با توجه به اینکه نقش مدیریت و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارد، می‌تواند در این عرصه مثمر ثمر واقع شود.[/su_note]

القاصی اضافه کرد: باید تلاش شود کار مراجعان با کمک همکاران و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به‌موقع به سرانجام برسد؛ چرا که هاضمه نظام مقدس جمهوری اسلامی برنمی‌تابد که مردم در انجام کار خود دچار اطاله و سردرگمی شوند و فلسفه دستگاه قضایی حکومت اسلامی این است که بتواند کار مردم را در زمان و فرصت مناسب و کافی انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که طولانی شدن امورات شهروندان و تاخیر در آن غیرقابل پذیرش است، اذعان کرد: رسیدگی به برخی از پرونده‌ها در حوزه قضایی فشافویه چندین سال به طول انجامیده و نارضایتی شهروندان را در پی داشته است؛ لذا ضرورت دارد رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه مقوله «به‌روز کردن رسیدگی‌های قضایی» را به‌عنوان یک اولویت کاری مدنظر قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ممکن است اقتضائات یک پرونده سبب شود که فرصت بیشتری برای رسیدگی به آن پرونده صرف شود؛ اما در تمامی موارد این‌گونه نیست و باید با اعمال مدیریت زمان رسیدگی را به حداقل رساند.

  استکبار و صهیونیست‌ها، حاکمان وابسته سعودى و تفکر شیعه انگلیسی از موانع اصلى وحدت

القاصی پدیدار شدن بخشی از رفتارهای مجرمانه و انحرافات را حاصل ترک فعل و اهمال در بخش‌های گوناگون دانست و اظهار کرد: رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه با توجه به اینکه نقش مدیریت و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارد، می‌تواند در این عرصه مثمر ثمر واقع شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اهتمام، جدیت و حساسیت نسبت به حقوق مردم را از جمله ضرورت‌های موفقیت در عملکرد مدیران واحدهای قضایی در بخش‌های مختلف عنوان کرد و در عین حال جرایم دارای فراوانی در حوزه قضایی فشافویه را مورد اشاره قرار داد.

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز، آسیب‌شناسی و احصاء علل تعدد برخی از جرایم در این حوزه قضایی اظهار کرد: ضرورت دارد تا با انجام اقدامات کارشناسی و بررسی جمعی به‌منظور جلوگیری از افزایش و کنترل این دست از دعاوی و جرایم اقدام شود.

القاصی در ادامه به رئیس حوزه قضایی فشافویه ماموریت داد تا با اتخاذ تدابیری نسبت به کنترل ورودی‌ها اقدام نماید و از دعاوی و اختلافات مراجعان «قضازدایی» کند.

وی ضمن تاکید بر مصالحه در ایجاد و تقویت امنیت پایدار در جامعه افزود:در این حوزه با توجه به ظرفیت و نفوذ قابل توجه روحانیت در میان آحاد جامعه، امام جمعه نقش مهم و اثرگذاری دارد و می‌توان از ظرفیت ایشان در جهت ایجاد مصالحه در دعاوی مراجعان استفاده کند.

  نیروی انتظامی باهنجار شکنی ها و قانون شکنی هامقابله می کند

حجت‌الاسلام میثم درگاهی امام جمعه حسن‌آباد فشافویه نیز با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از مولفه‌های مهم تحقق عدالت در کشور است و تحقق عدالت یکی از شاخصه‌های مهم یک نظام است، گفت: سلامت، استحکام، قدرت و قاطعیت این دستگاه سبب می شود سلامت به همه دستگاه‌ها تزریق شود.

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه خاطرنشان کرد: نیروهای قوه قضاییه باید انسان‌هایی باشند که در مقابل ظلم و فساد قاطع باشند و با قاطعیت با مظاهر فساد، رانت، ثروت اندوزی و قدرت برخورد قاطع شود.

سید محسن حسینی رئیس سابق حوزه قضایی بخش فشافویه نیز با تشریح اقدامات انجام شده در زمان تصدی خود در حوزه قضایی فشافویه گفت: در این مدت بیش از ۳۲ هزار پرونده رسیدگی و مختومه شد.

صادق محبوبی، رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه نیز با تشریح برنامه‌های کاری خود بر اساس اولویت‌های ذکر شده از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در حوزه مقابله با سرقت به‌ویژه سرقت‌های خشن اقدامات عاجلی صورت خواهد گرفت.

در این مراسم از زحمات سید محسن حسینی رئیس پیشین دادگاه عمومی بخش فشافویه تقدیر و صادق محبوبی حکم انتصاب خود را به عنوان رییس جدید حوزه قضایی بخش فشافویه از علی القاصی مهر دریافت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.