کد خبر : 18525
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 12:46

پاسخ آمریکا به اظهارات کمال خرازی درباره تغییر دکترین هسته ای ایران+ فیلم

پاسخ آمریکا به اظهارات کمال خرازی درباره تغییر دکترین هسته ای ایران+ فیلم
کمال خرزای:اگر صهیونیستها بخواهند به توانایی‌های هسته‌ای ایران ضربه بزنند، طبیعتا می‌تواند موجب تغییر دکترین هسته ای ایران شود

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، آقای کمال خرازی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه با “الجزیره مباشر” در پاسخ به سوالی در خصوص خرابکاری رژیم صهیونیستی در اصفهان تاکید می‌کند که اگر موجودیت ایران تهدید شود، در آن صورت ایران نیز ممکن است دکترین دفاعی خود را تغییر دهد.

خرازی گفت: «آنچه اتفاق افتاد، استفاده از یک پرنده کوچک بود که از قبل به شیوه های جاسوسی به ایران فرستاده بودند؛ نه اینکه از اسرائیل حمله ای انجام دهند. در گذشته هم پرنده های کوچک را به طرقی به ایران فرستاده بودند تا در شرایط خاصی عملیات انجام دهد. این‌ها در واقع آزار دادن است، وگرنه عملیات نظامی تلقی نمی‌شود، چنانکه کوادکوپتر آن‌ها نتوانست آسیبی وارد کند. این اقدام علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز نبود، بلکه می‌خواستند صرفا یکی از پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهند. اگر آن‌ها بخواهند جسارت کنند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزنند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تا به حال بازدارندگی را در سطح متعارف تجربه کردیم، اگر آن‌ها بخواهند به توانایی‌های هسته‌ای ایران ضربه بزنند، طبیعتا می‌تواند موجب تغییر دکترین هسته ای ایران شود.»

  دو مرکز بازِ آموزشیِ دختران در آلمان بدلیل حمایت از مردم غزه تعطیل شد

آقای متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تهدید اخیر کمال خرازی مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامی ایران، درباره احتمال تغییر سیاست هسته‌ای جمهوری اسلامی در صورت تهدید موجودیت نظام افزود: «این اظهارات غیرمسئولانه است، همانطور که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا بارها به صراحت گفته‌اند، ایالات متحده به هر طریقی اجازه نخواهد داد تا جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

او افزود:«ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به راه‌حلی پایدار و مؤثر با حکومت ایران است و به استفاده از ابزارهای مختلف برای دستیابی به آن هدف ادامه می‌دهیم اما تاکید می‌کنیم که همه گزینه‌ها همچنان روی میز هستند و در صورت لزوم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.»

  بانک مرکزی عراق معامله 8 بانک داخلی با دلار را ممنوع کرد

پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ما استفاده صلح آمیز را حق مسلم خود می‌دانیم. فعالیت صلح آمیز هسته‌ای خود را ادامه خواهیم داد و این فعالیت‌ها در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی ادامه پیدا خواهد کرد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

همچنین بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اخیراً در مصاحبه‌ای با خبرگزاری “ریانوویستی” تصریح کرد: ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است؛ کشور ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

کمالوندی همچنین بیان کرد: اسرائیل به دنبال تخریب روابط ایران با دیگر کشورها است؛ این هدف اصلی آنها است.

  خطر آغاز موج جدید ویروس کروناپس از نوروز

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.