کد خبر : 16280
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 11:09

همدردی اوکراین با قربانیان حمله موشکی ایران به مقر موساد

همدردی اوکراین با قربانیان حمله موشکی ایران به مقر موساد
وزارت خارجه اوکراین حمله موشکی ایران به مقر موساد در اقلیم کردستان عراق را که به هلاکت چهار مسئول ارشد آن منجر شد، «به شدت محکوم» کرد.

به گزارش کلینی نیوز، پس از آنکه غربی‌ها حمله سپاه پاسداران به مواضع موساد در اقلیم کردستان عراق را محکوم کردند، اوکراین هم با انتشار یک بیانیه به شدت علیه این اقدام موضع گرفت.

براساس گزارش مشرق نیوز، در شرایطی که در عملیات موشکی در اربیل چهار مسئول ارشد موساد به هلاکت رسیدند، وزارت خارجه اوکراین این حمله را به شدت محکوم و با «خانواده‌های قربانیان» همدردی کرد.

وزارت خارجه اوکراین با گذشت دو هفته از شهادت ۹۴ نفر از مردم ایران در حادثه تروریستی کرمان بیانیه‌ای در این باره منتشر نکرده است و یک روز پس از حمله موشکی به مقر موساد، این حمله موشکی را «به شدت» محکوم کرد.

 

 

  ماه رمضان سخت در تونس با افزایش شدید قیمت ها و کمبود کالا

 

 

شبکه «رووداو»،‌ صبح امروز (سه‌شنبه)، مدعی شد در حمله موشکی دیشب سپاه به مقر موساد در اربیل یک تاجر مسیحی دیگر کشته شده است.

منابع مطلع در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که پیشرو دیزایی، مسئول صادرات نفت از کردستان عراق به اسرائیل در حملات انجام شده به هلاکت رسیده است.

رووداو ادعا کرد «کرم میخائیل» یک تاجر مسیحی و مالک شرکت «سامسون» که دیشب در ویلای «پیشرو دیزایی» حضور داشته، کشته شده است.

کرم میخاییل که از همکاران نزدیک دیزایی بوده است نیز نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه جاسوسان رژیم صهیونیستی در منطقه داشته است.

وی شهروند مسیحی عراقی اهل بغداد و متولد سال ۱۹۸۱ است. میخائیل رئیس شرکت واردکننده تجهیزات برق«الریان» بوده و در شرکت سامسونگ نیز سهم داشته است.

  آیا گود برج میلاد خطرناک ترین گود پایتخت شهروندان تهرانی را تهدید می کند؟

وی همچنین به مدت دو سال به عنوان پیمانکار در پروژه بولیوارد مشارکت داشته است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که کرم میخائیل تابعیت انگلیسی نیز داشته و روابط قوی با موساد دارد.

به گزارش نور نیوز پایگله خبری شورای امنیت ملی ایران،  پیشرو دیزایی صاحب گروه ساختمان‌سازی فالکون و از همکاران نزدیک موساد به شما می رود. هنوز منابع رسمی کشته شدن پیشرو دیزایی را تایید نکرده اند. طبق اخبار موثق، گروه SB Falcon، یک ارتش خصوصی کوچک نیز داشت که پرسنل نظامی سابق ایالات متحده را استخدام می‌کرد.

 اخبار دیگری این احتمال را به نحو جدی مطرح می‌کنند که فردی به نام «سلیمان امین نادر» معروف به «اژی امین» رئیس شورای عالی امنیتی حزب دموکرات کردستان عراق نیز در این حملات به هلاکت رسیده است.

  آلبانِزه گزارشگر سازمان ملل:به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی تهدید شده‌ام

اژی امین معاون شورای امنیتی کردستان عراق و از همکاران بسیار مهم موساد در اقلیم است که برخی از عملیات‌های تروریستی در داخل ایران را هدایت کرده است. ترور شهید فخری زاده از جمله اقدامات تروریستی است که اژی امین در آن نقش داشته است.

علیرغم گزارش‌ها از هلاکت او، اما برخی رسانه‌های اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ها و اخبار مکتوبی اعلام می‌کنند که او نمرده است. امّا مکتوب بودن تمام این اخبار و عدم انتشار هیچگونه ویدیویی از او تا این لحظه، این گمانه را جدی‌تر می‌کند که او نیز احتمالاً به هلاکت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.