کد خبر : 16854
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 8:02

هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا: مسلمان ستیزی در اروپا درحال افزایش است

هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا: مسلمان ستیزی در اروپا درحال افزایش است
لالیس در اولین سالگرد انتصاب خود با خبرنگار آنادولو درباره مسلمان‌ستیزی در اروپا که درحال افزایش است، گفت‌وگو کرد.

به گزارش کلینی نیوز، ماریون لالیس، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برای مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان گفت که مسلمان‌ستیزی در اروپا در حال افزایش است و برای مبارزه موثر باید موارد ثبت شود و آگاهی افزایش یابد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی درباره بزرگترین مشکلات که پس از انتصاب خود مواجه شده است، گفت: در اروپا، ما با مشکل کم گزارش دهی و عدم ثبت وقایع نفرت ضد مسلمانان مواجه هستیم. باید اطمینان حاصل کنیم که شهروندان مسلمان ما به اجرای قانون اعتماد دارند. توانایی کار با داده‌ها برای درک کامل میزان نفرت ضد مسلمانان، هم برای همکارانم قبل از من و هم برای من یک چالش بزرگ است.

  کمبود مواد غذایی؛ اتحادیه اروپا به کشورهای آسیب‌پذیرکمک خواهد کرد

لالیس با بیان اینکه چالش دیگر ایجاد شبکه ای در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، توضیح داد که چنین تشکیلاتی برای جمع آوری داده ها در مورد پرونده ها و به اشتراک گذاشتن نمونه های خوب مبارزه با آنها ضروری است.

 

 

 

 

وی تاکید کرد که در پایان اولین سال وظیفه‌اش، پیشرفت‌هایی در دسترسی به کل جامعه مسلمانان، آگاهی از تبعیض‌هایی که با آن‌ها مواجه هستند و افزایش اشتراک در میان کشورهای اتحادیه اروپا حاصل شده است.

  واکنش ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا

وی همچنین با اشاره به اینکه حوادثی که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در اسرائیل و فلسطین آغاز شد، یهودی ستیزی و نفرت ضد مسلمانان را در اروپا افزایش داد، گفت: اتحادیه اروپا به این دو تهدید اهمیت یکسانی می‌دهد.

پلیس آلمان  در آبان ماه امسال، در یک اقدام اسلام‌هراسانه ۵۴ نقطه در سراسر این کشور را برای تحقیق درباره یک مرکز اسلامی در هامبورگ مورد تفتیش قرار داده است.

وزارت کشور آلمان گفته دستگاه اطلاعاتی آلمان معتقد است که از کنترل و نفوذ قابل توجه روی برخی از دیگر مساجد و گروه‌های فعال در آلمان برخوردار است.

مرکز اسلامی هامبورگ یکی از مهم‌ترین موسسات اسلامی در آلمان و قدیمی‌ترین مسجد شیعیان در اروپا محسوب می‌شود.

  ردّ پای پلیس و نهادهای امنیتی انگلیس در آتش زدن مسلمانان

وزیر کشور آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: «اقدامات ما نشان می‌دهد که ما فعالیت‌های اسلام‌گرایانه را تحت رصد خودمان داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.