کد خبر : 14042
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 13:44

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس خاکیان افلاکی در شهر حسن آباد فشافویه

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس خاکیان افلاکی در شهر حسن آباد فشافویه
امسال برخلاف سال های گذشته ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس بخش فشافویه اقدام به برپایی نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس  به نام"خاکیان افلاکی" نمود.

به گزارش کلینی نیوز، آیین افتتاح نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس “خاکیان افلاکی” در بخش فشافویه ری روز شنبه  یکم مهرماه ماه همزمان با هفته دفاع مقدس، در بخش فشافویه با حضور سردار اهوازیان از فرماندهان جبهه و جنگ و همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محمد بشارت معاون استاندار تهران و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، سروان پاسدار پایخوان فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۴۵۹ شیخ کلینی (ره)، و جمعی از مسئولین  بخش فشافویه برگزارشد.

سردار عبدالفتاح اهوازیان در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها و یادواره های شهدا در کنار هوشیاری دفاعی کشور باعث می شود که غافلگیری که در ابتدای جنگ تحمیلی رخ داد، بوجود نیاید و این نعمت بزرگی برای ملت بزرگ ایران اسلامی است.

وی افزود: امروز اگر جوانانی که در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نبوده و این برهه ها را درک نکردند می روند و از حریم اهل بیت (ع) دفاع می کنند و در مقام مدافعین حرم مسیر ایثار و شهادت را زنده نگه داشتند و این به برکت فرهنگ غنی دفاع مقدس است که با برگزاری اینگونه مراسمات ترویج و نسل امروز با آن آشنا شدند.

  افتتاح دومین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در کاروانسرای تاریخی کنارگِرد فشافویه

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری اعلام کرده بود که برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات کمان ۹۹ و عملیات ثامن‌الائمه به‌عنوان اولین عملیات موفقیت‌آمیز دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های‌مان در هفته دفاع مقدس است.

گفتنی است، نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس “خاکیان افلاکی” تا ۷ مهرماه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۱ پذیرای عموم مردم خواهد بود.

عملیات کمان ۹۹ پاسخ ایران به تجاوز دشمن

به موجب این‌طرح که به عملیات ۱۴۰ فروندی معروف شد، از ساعات ابتدایی روز اول مهر ۱۳۵۹ تا پایان آن‌روز، نیروی هوایی ۳۳۴ سورتی پرواز انجام داد که ۲۲۳ سورتی از آن‌ها برون‌مرزی بودند. علت شهرت این‌عملیات گسترده به عملیات ۱۴۰ فروندی این است که در ساعات اولیه آن‌روز آیت‌الله خامنه‌ای عضو شورای انقلاب، امام جمعه تهران و معاون وزیر دفاع با حضور در مجلس شورای اسلامی این‌خبر را به اطلاع نمایندگان مجلس رساند که در حال حاضر که من با شما صحبت می‌کنم ۱۴۰ فروند از هواپیماهای ما به‌طور همزمان مشغول بمباران پایگاه‌های عراق هستند.

  حضور پرشور مردم بخش فشافویه در جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی

از ۱۴۰ فروندی که پایگاه‌های عراق را بمباران کردند، ۳۶ فروند مربوط به پایگاه مادر نیروی هوایی یعنی پایگاه سوم شکاری همدان بودند. در آن‌روز نفوذ به خاک دشمن و بمباران به هواپیماهای فانتوم F4 و اف‌پنج تایگر و مأموریت گشت هوایی، جلوگیری از نفوذ جنگنده‌های دشمن و حمایت از بمب‌افکن‌های خودی به هواپیماهای F14 تامکت پایگاه هفتم شکاری شیراز و هشتم اصفهان واگذار شد. در ساعات صبح تا شب اول مهر ۵۹ که اف‌پنج‌ها و اف‌چهارهای نیروی هوایی مشغول رفت و برگشت به خاک عراق بودند، در هر ۵۰ مایل از آسمان ایران، یک F14 مشغول گشت‌زنی و حمایت از آن‌ها بود.

  تجمع مردم ولایتمدار فشافویه در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی

به این‌ترتیب پایگاه‌های اول شکاری تهران، دوم شکاری تبریز، سوم شکاری همدان، چهارم شکاری دزفول، به عنوان یگان‌های بمباران‌کننده و پایگاه‌های هفتم و هشتم شیراز و اصفهان به‌عنوان یگان‌های پشتیبان در عملیات کمان ۹۹ شرکت داشتند که پایگاه‌های تهران، همدان و بوشهر با هواپیماهای فانتوم و پایگاه‌های تبریز و دزفول نیز با تایگرهای در بمباران شرکت داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.