کد خبر : 14182
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 9:36

عضو شورای شهر تهران:به فکر احداث آرامستان جدید پایتخت در شهر ری نباشید

عضو شورای شهر تهران:به فکر احداث آرامستان جدید پایتخت در شهر ری نباشید
مسئولین شهری سالهاست که هشدار می‌دهند ظرفیت بهشت‌زهرا(س) در حال پر شدن است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،  در اواسط دهه ۹۰ بود که بهشت‌زهرا(س) دوباره توسعه یافت و ظرفیت جدیدی برای تدفین ایجاد شد. گفته می‌شود که بهشت‌زهرا(س) سه تا چهار سال آینده همچنان ظرفیت دفن دارد، اما مدیران شهری به دنبال این هستند که آرامستان جدیدی در تهران احداث کنند.

آقای شربیانی رئیس شورای عالی شهرستان ری و عضو شورای شهر تهران در خصوص مشکلات موجود در کلانشهر تهران، در نشست شورای شهر تهران بیان کرد: همانطور که می‌دانید تهران یک منطقه بزرگ شهری و یک کلانشهر است که امروزه می‌توان آن را یک ابر شهر خواند که به عنوان پایتخت حاکمیت با مشکلات عدیده و چالش‌ها و مسائل متعددی دارد باعث شده آثار و حواشی خود را داشته باشد که از آن جمله می‌توان به حواشی آن در جنوب تهران و شهرستان ری اشاره کرد.

اقای شریبانی که خود زاده شهر ری است ضمن جانبداری از شهرر ی که از توابع شهرستان تهران است، از شهرداری تهران خواست تا به فکر احداث آرامستان جدید پایتخت در شهر ری نباشد.

  پیام مشترک شورای شهر اسلامی و شهردار حسن آباد به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره احداث آرامستان‌های جدید پایتخت گفت: یکی از نقاطی که به عنوان آرامستان جدید مد نظر قرار دارد، کوه‌های بی‌بی شهربانو است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران نیز گفت: اخیرا در این باره جلساتی داشتیم و باید به این توجه داشته باشیم که احداث آرامستان جدید در تهران یک اقدام اساسی و چند جانبه است و موضوع فقط در اختیار شهرداری تهران نیست. مطالعاتی در گذشته در این خصوص انجام شده بود که اخیرا به روز شد تا در جنوب، شمال غربی و شرق تهران نقاطی به عنوان آرامستان دیده شود.

ترکیب نامتجانس  شورای عالی شهرستان ری

ترکیب شورای عالی شهرستان ری شهرستان ری متشکل از سه  نماینده از شورای شهر تهران، ری و تجریش، ۵ نماینده از شوراهای اسلامی پنج بخش شهرستان ری و سه نماینده از شوراهای اسلامی شهرهای حسن آباد، قیامدشت و قلعه نو است.

  حل مشکلات شهر حسن آباد نیازمند اعتبارات استانی و کشوری است

مشخص نیست اعضای  شورای شهر تهران در ترکیب شورای شهرستان ری چگونه گنجانده شده است. منطقه ۲۰ تهران موسوم به «شهرری» از توابع شهرستان تهران به شمار می آید و بیشترین سهم درمانی رفاهی شهرستان ری به این منطقه تهران تخصیص داده می شود.

شهرستان ری فاقد بیمارستان است،تنها کلینک تامین اجتماعی شهرستان ری در بخش فشافویه قرار دارد که حدود دوسال از تاسیس آن می گذارد و بصورت نیمه وقت و در ساعات اداری مشغول فعالیت است،

شهرستان ری شامل کهریزک، باقر شهر، فشافویه، قلعه نو و خاوران فاقد بیمارستان است و بیشترین هزینه بهداشتی درمانی شهرستان ری در “شهر ری” از توابع شهرستان تهران و منطقه بیست شهرداری تهران در دو بیمارستان فیروز آبادی و شهدای هفتم تیر در این منطقه هزینه می شود.

  فرماندار ویژه شهرستان ری: کار جهادی و مدیریت انقلابی تنها راه‌حل مشکلات است

حسن ایلانلو  رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، در جمع اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به کمبود امکانات درمانی در فشافویه اظهار داشت: در حال حاضر موضوع امکانات درمانی جزو اولویت‌های نخست مطالبات مردم فشافویه است زیرا که نخستین بیمارستان نزدیک در حدود ۴۰ کیلومتر تا فشافویه فاصله دارد و در صورت بروز مشکلات ناگهانی در زمانی تعطیلی مطب‌ها و کلینیک‌ها مردم این شهر امکان دسترسی به خدمات درمانی را ندارند.

گفته می شود، آرمستان بهشت زهرا ، مجتمع بازیافت آرادکوه  فرودگاه بین المللی امام خمینی واقع در شهرستان ری از منابع مهم تامین مالی شهر تهران محسوب می شود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.