کد خبر : 6535
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 17:28

نماینده مقام معظم رهبری در بخش فشافویه:

شور حسینی در کنار شعور حسینی معنا پیدا می‌کند

شور حسینی در کنار شعور حسینی معنا پیدا می‌کند
نماینده مقام معظم رهبری در بخش فشافویه:شور حسینی در کنار شعور حسینی معنا پیدا می‌کند و استفاده از ظرفیت روحانیون در هیئات، شعور حسینی را ترویج می‌کند.

یه گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی بخشداری فشافویه، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سوگواری ماه‌های محرم و صفر بخش فشافویه با حضور هادی حسین‌خانی بخشدار فشافویه، حجت‌الاسلام درگاهی نماینده مقام معظم رهبری در بخش فشافویه و امام‌جمعه شهر حسن‌آباد، روحانیون و جمعی از مسئولین هیئات مذهبی در محل بخشداری فشافویه برگزار شد.

حجت‌الاسلام درگاهی امام‌جمعه حسن‌آباد و نماینده مقام معظم رهبری در بخش فشافویه

حجت‌الاسلام درگاهی در این جلسه اظهار داشت: ایام سوگواری ماه محرم و صفر به‌قدری عظیم است که در سرتاسر دنیا ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) عزادار و سوگوار هستند و ضرورت دارد همچون سنوات گذشته در بخش فشافویه فضاسازی لازم صورت گیرد و تعظیم شعائر مدنظر باشد.

 وی در ادامه افزود: شور حسینی در کنار شعور حسینی معنا پیدا می‌کند و استفاده از ظرفیت روحانیون در هیئات، شعور حسینی را ترویج می‌کند.

حجت‌الاسلام درگاهی تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) دارای ارج‌وقرب فراوانی است و بایستی برگزاری عزاداری ماه محرم و صفر و همچنین بیان ذکر اهل‌بیت (ع) به نحوی باشد تا این ارج‌وقرب به شایستگی حفظ شود.

  تازه‌ترین مقررات هواپیمایی ایران هما برای سفر به عراق

نماینده مقام معظم رهبری در بخش فشافویه از مسئولین هیئات مذهبی در بخش فشافویه درخواست کرد تا در برگزاری مراسم عزاداری ساعات عرف را رعایت کنند و احترام به حقوق مردم را مدنظر قرار دهند.

 

 

دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد

هادی حسین‌خانی بخشدار فشافویه در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر شرایط بیماری کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارد و کشور در پیک هفتم قرارگرفته است و در این خصوص ضرورت دارد دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری های ایران، ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۹۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۱۹۸ نفر از آنها بستری شدند.

در شبانه روز گذشته ۱۱۰ هزار و ۶۹۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با اشاره به بی‌توجهی نسبی ایجادشده نسبت به استفاده از ماسک و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی»گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در اماکن عمومی نسبت به زدن ماسک کوتاهی می‌شود.

  دفع غیراصولی پسماندسنگبری‌های شهرک صنعتی شمس‌آباد در بخش فشافویه

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه دستورالعمل اخیر ستاد ملی کرونا در مورد عدم لزوم استفاده از ماسک در فضای باز برای بسیاری سوءتفاهم ایجاد کرده بود که اصلاً نیاز نیست ماسک بزنند، گفت: برای حفظ سلامتی خود در تمام فضاهای باز که ازدحام است و نمی‌توانید فاصله اجتماعی یک و نیم تا ۲ متر را رعایت کنید، حتماً باید ماسک بزنیم.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک مصوبه ماست و باید  رعایت شود. البته مردم به علت گذر زمان و خسته شدن از برخی محدودیت‌ها کمی به پروتکل‌ها بی‌توجه شده اند .

مسعود یونسیان، دبیر کمیته ایمن‌شناسی ستاد کرونا، روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیر با اشاره به آهنگ افزایشی زیرسویه جدید اُمیکرون موسوم به «بی‌اِی۵» هشدار داد که در صورت انجام ندادن «اقدامات عاجل» شرایط موج هفتم کرونا در کشور با شش موج پیشین متفاوت خواهد بود.

  امام‌جمعه شهرحسن‌آباد: آمریکایی‌ها به اسم حقوق بشر، به دنبال حفظ منافع خودشان هستند

آقای یونسیان در ادامه دلایل این تفاوت را «فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، مراسم ماه محرم، پیاده‌روی اربعین و پس از آن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز» عنوان کرد.

هادی حسن خانی بخشدار فشافویه

بحشدار فشافویه ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در راستای حفظ سلامت عمومی ضروری دانست و افزود:متولیان ایستگاه‌های صلواتی در چارچوب معین‌شده فعالیت خواهند کرد.

وی لزوم فضا سازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر حسن‌آباد و روستاهای تابعه را در اولویت کاری دانست و تاکید کرد:بخش فشافویه مانند سنوات گذشته  در ماه محرم و صفر رنگ و بوی حسینی داشته باشد.

بخش فشافویه دوازده هیئت مذهبی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی دارد، آماری از هیئت‌های به ثبت نرسیده برای تهیه گزارش در دسترس نبوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.