کد خبر : 12645
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 14:45

دعوت دانشگاه الازهر به تحریم کالاهای سوئد و دانمارک

دعوت دانشگاه الازهر به تحریم کالاهای سوئد و دانمارک
الازهر مصر در پاسخ به مجوز سوئد و دانمارک برای سوزاندن قرآن کریم، ملت های مسلمان را دعوت به تحریم کالاهای این دو کشور کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، دانشگاه الازهر الازهر، روز چهارشنبه در بیانیه ای که از طریق پایگاه الکترونیکی اش منتشر شد، ملت های مسلمان را برای یاری کتاب خدا (قرآن کریم) دعوت به ادامه تحریم محصولات ساخت سوئد و دانمارک کرد.

دانشگاه الازهر الازهر بزرگترین و عالی ترین مؤسسه دینی کشور مصر است، از جامعه جهانی خواست تحریم های بازدارنده ای برای توقف اقدامات و کمپین های نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان و تدوین قانون بین المللی جرم انگاری اهانت به مقدسات دینی وضع کند.

 

  جام جهانی فوتبال زنان؛ فرانسه برزیل را برد، سوئد ایتالیا را تحقیرکرد

 

دراین بیانیه آمده است: الازهر اصرار دولت های سوئد و دانمارک به اتخاذ تصمیماتی که راه را به روی سیاست های خصمانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان می گشاید را با شدیدترین عبارات محکوم می کند.

در روزهای گذشته نسخه هایی از قرآن کریم در سوئد و دانمارک توسط افرادی افراطی و با مجوز دولت این کشورها و حمایت پلیس سوزانده شد که با محکومیت های گسترده کشورهای  اسلامی مواجه شد.

پیش از این، رئیس سازمان سینمایی ایران در جلسه شورای بین الملل سینما در واکنش به هتک حرمت به ساحت قران کریم از سوی یک شهروند سوئدی گفت: از این پس از حضور و پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره های مختلف ایران خودداری می شود.

  رهبر انقلاب: اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مورد اتفاق همه علمای اسلام است

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.