کد خبر : 16430
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 8:40

حمیدرضا دهقان

اولین جلسه مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی بخش فشافویه با هدف حمایت از حقوق معلولان

اولین جلسه مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی بخش فشافویه با هدف حمایت از حقوق معلولان
جلسه ای با هدف بررسی دستورالعمل های قانون جامع معلولین و مناسب سازی اماکن‌ و معابر عمومی و مساعدت در رفع نیازهای های جامعه هدف بهزیستی با حضور بخشدار فشافویه، معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری ، مدیریت بهزیستی فشافویه و نمایندگان معلولین فعال در حوزه مناسب سازی برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز، هیات وزیران ۱۷ آذرماه ۹۸ آیین نامه اجرایی ماده ۳ حمایت از حقوق معلولان را تصویب و دستگاه‌های اجرایی را مکلف به مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری برای دسترسی معلولان کرد.

براین اساس تمامی دستگاه‌های اجرایی باید تا سه سال آینده برای دسترسی‌پذیری معلولان به خدمات، ساختمان‌های خود را مناسب‌سازی کنند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درارتباط با  مناسب‌سازی و دسترس پذیری محیط، معابر، اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی و مبلمان شهری اقداماتی مانند هم سطح سازی معابر، نصب خط هدایت نابینایان در پیاده‌روها، تامین محل ویژه توقف خودروی افراد دارای معلولیت، نصب چراغ‌های راهنمای مجهز به علایم صوتی ویژه افراد نابینا و کم بینا در تقاطع و  مناسب سازی پایانه ها، ایستگاه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی را انجام دهند و اعطای پایان کار ساختمان ها و اماکن عمومی از جمله مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را مشروط به رعایت ضوابط مناسب سازی و دسترسی پذیری معلولان کند.

به گزارش روابط عمومی بخشداری فشافویه، ۲۶ دی ماه اولین جلسه بررسی وضعیت دسترسی‌پذیری و مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی بخش فشافویه با هدف حمایت از حقوق معلولان با حضور آقای هادی حسین خانی بخشدار فشافویه، دهیاران بخش فشافویه، خانم فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری و خانم فرزانه حسن آبادی مدیر مرکز بهزیستی بخش فشافویه و سایر مسئولین در محل بخشداری برگزار شد.

  آتش سوزی هواپیمای اسقاطی ماهان مهار شد

هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در جلسه بررسی وضعیت دسترسی‌پذیری و مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی  بیان داشت: مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی و همچنین ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان نیازمند رویکرد و اقدامات جهادی است تا رفاه حال بیش از پیش معلولین عزیز و سالمندان گرانقدر فراهم شود.

وی افزود: ادارات بخش فشافویه اقداماتی را در راستای تسهیل در ورود معلولین به ادارات انجام داده‌اند اما بایستی نسبت به مناسب‌سازی کامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه صورت گیرد.

 

 

 

بخشدار فشافویه ضمن تاکید بر  خدمات معلولین و سالمندان  تصریح کرد که ساختار اداره بهزیستی بخش فشافویه نیازمند ارتقاست و اگر این موضوع محقق شود قطعا به معلولین و سالمندان خدمات‌رسانی شایسته‌تری صورت می‌گیرد.

  جلسه کارگروه پایش تصویری شهر حسن‌آباد و بخش فشافویه

جای خالی خیرین شهر حسن آباد در بهزیستی منطقه فشافویه

مرکز بهزیستی بخش فشافویه، بیش از ۳۵۰ مددجو را تحت پوشش خود قرار داده است و از بودجه مناسبی در زمینه تامین لوازم توان بخشی برخوردار نیست.

اخیر دو خیر نیکو کار از شهر تهران به این مرکز کمک های کرده اند، شایان ذکر است با توجه به حضور خیرین در شهر حسن آباد، تاکنون این خیرین اقدامی در زمینه  اهداء کمک های نقدی و جنسی انجام نداده اند.

خانم کیانی مدیریت اسبق بهزیستی منطقه فشافویه ، در مصاحیه ای اعلام کرده بود که متأسفانه  هیچ خیری هنوز از درب منطقه بهزیستی وارد نشده است و این برای ما تأسف‌بار است که چرا خیرین منطقه در امر خیر مشارکت نمی‌کنند، گرچه مدیر قبلی این منطقه نیز با این موضوع دست‌به‌گریبان بود.

در چند سال اخیر در بخش فشافویه چندین موسسه خیر به نام های مختلف راه اندازی شده است، مشخص نیست درآمدهای امور خیریه های مذکور که بایستی صرف امور عام المنفعه شود، صرف چه فعالیت های می شود.

  شورای فرهنگ عمومی و هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس بخش فشافویه برگزار شد

خانم فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری به وضعیت جامعه آماری معلولین و همچنین روند جامعه به سمت افزایش سالمندی در سال‌های آتی به قوانین و ضوابط لازم الاجرای مناسب سازی معابر و اماکن پرداخت و بر پیگیری عدم اجرای قوانین مناسب سازی اماکن و معابر پرداخت و بر پیگیری عدم اجرای قوانین مربوط به معلولین که از وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است اشاره کرد.

در پایان جلسه نیز برخی ازفعالین حوزه مناسب سازی نیاز های جامعه هدف و مددجویان را مطرح نمودند که مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی نیز در جهت در رفع موانع مناسب سازی اتخاذ شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.