کد خبر : 3378
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 - 9:23

عذرخواهی فائزه هاشمی در ارتباط با اتهام اهانت به پیامبر اسلام

عذرخواهی فائزه هاشمی در ارتباط با اتهام اهانت به پیامبر اسلام
فائزه هاشمی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و نماینده سابق مجلس با انتشار بیانیه‌ای، به دلیل اظهاراتش درباره پیامبر اسلام عذرخواهی کرد.

به گزارش کلینی نیوز، در بیانیه خانم هاشمی آمده است: «این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشر شده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است. از آنجا که فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطای در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم.»

در روزهای اخیر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اصولگرایان منتشر شد که در آن خانم هاشمی در حال صحبت درباره فعالیت‌های اقتصادی دیده می‌شود.

در این ویدئوی کوتاه، این‌طور به نظر می‌رسد که شخص روبه‌روی خانم هاشمی، از فعالیت‌های اقتصادی محمد، پیامبر اسلام و رابطه مالی‌اش با همسرش خدیجه به عنوان نمونه‌ای در رد استدلال خانم هاشمی نام می‌برد.

اگرچه روشن نیست که اساسا این بحث درباره چیست و چرا طرف مکالمه خانم هاشمی به پیامبر اسلام ارجاع می‌دهد، اما او در پاسخ می‌گوید: «حضرت محمد هم پول‌های حضرت خدیجه را حروم کرده … حضرت محمد کار اقتصادی که نمی‌کرده، پیامبری می‌کرده.»

کمی بعدتر طرف مکالمه می‌گوید که پیامبر اسلام پول‌های همسرش را «خرج اسلام می‌کرده.» فائزه هاشمی در پاسخ به این جمله نیز می‌گوید: «خودش می‌رفت پول درمی‌آورد و خرج اسلام می‌کرد.»

مدت این ویدئو ۲۸ ثانیه است و مشخص نیست که خانم هاشمی قبل و بعد از این مکالمه چه نظراتی بیان کرده است.

انتشار این ویدئو موجب شد تا او هدف حملات گسترده رسانه‌های وابسته به اصولگریان قرار بگیرد و حتی خبرگزاری فارس خواستار برپایی کارزاری برای محاکمه او شود.

خانم هاشمی در بیانیه‌اش، نوشته است: «آرزوی هدایت برای کسانی که این فیلم را با هدف سیاسی و غیرانسانی پخش کرده‌اند دارم، چرا که در آموزه‌های دینی ما، انتشار خطا، گناهی نابخشودنی است.»

انتشار ویدیوی خانم هاشمی درحالی صورت می‌گیرد که اظهارات او درباره خروج سپاه از لیست تحریم‌های آمریکا خبرساز شده بود.

فائزه هاشمی در کلاب ها‌وس درباره سپاه پاسداران چه گفته بود؟

فائزه هاشمی پیشتر روز ۲۷ فروردین در سخنانی در کلاب هاوس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقاد کرده بود. او در این سخنان گفته بود “روز به روز فعالیت‌های سپاه هم از لحاظ حوزه کاری و هم از لحاظ کمیتش گسترش بیشتری پیدا می‌کند”.

به گفته خانم هاشمی، “این (اقدامات)، احتمال برگشت سپاه به پادگان‌ها را ضعیف‌تر می‌کند. بنابراین انگار تنها راهی که مانده که سپاه به پادگان‌ها بر گردد این تحریم‌ها باشد و سپاه در تحریم‌ها باقی بماند”.

فائزه هاشمی گفت “خودم نیز خیلی موافق نیستم سپاه از تحریم‌ها بیرون بیاید”. او به صراحت گفت که خروج سپاه از لیست تحریم‌ها به نفع “منافع ملی” ایران نیست.

او اضافه کرد “در شرایط فعلی جالب است که سپاه علنا نشان می‌دهد که موشک پراکنی‌ها کار ماست. همین موشک‌هایی که به اربیل زده شد”.

فائزه هاشمی تاکید کرد که به نظر می‌رسد که سپاه نشان داده که “چه در لیست باشد و چه نباشد کارهای خودش را انجام می‌دهد” و این به معنی است که خود آنها نیز “چندان دوست ندارد از لیست تحریم‌ها خارج شود”.

او اضافه کرد “شاید هم این بخش‌هایی از سپاه‌اند که با برجام مخالف‌اند”.

خانم هاشمی در دو سال اخیر نیز به دلیل موضع‌گیری‌هایش درباره سیاست‌ «فشار حداکثری» دونالد ترامپ و همچنین تحریم انتخابات ریاست جمهوری ایران خبرساز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.