کد خبر : 20894
تاریخ انتشار : جمعه 6 مهر 1403 - 9:37

ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: باید با ایران توافق کنیم

ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: باید با ایران توافق کنیم
ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا با ایران به توافق می‌رسد یا خیر، پاسخ داد: «معلوم است، من این کار را انجام می‌دهم. باید توافق کنیم، زیرا عواقب غیرقابل تحملی خواهد داشت. ما باید توافق کنیم.»

به گزارش کلینی نیوز به نقل از یورونیوز،  ترامپ روز پنجشنبه ۲۶ سپتامبر (پنجم مهرماه ۱۴۰۳) در جریان یک نشست مطبوعاتی در شهر نیویورک، جزئیاتی در مورد اینکه در صورت انتخاب مجدد در یک توافق احتمالی چه هدفی خواهد داشت، ارائه نکرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا با ایران به توافق می‌رسد یا خیر، پاسخ داد: «معلوم است، من این کار را انجام می‌دهم. باید توافق کنیم، زیرا عواقب غیرقابل تحملی خواهد داشت. ما باید توافق کنیم.»

 ترامپ گفت که اگر در سال ۲۰۲۰ پیروز شده بود، آماده بود «در عرض یک هفته پس از انتخابات» با ایران به توافق برسد.

وی در دوران ریاست جمهوری خود، آمریکا را به صورت یکطرفه از توافق هسته‌ای موسوم به برجام خارج کرده بود.

وی افزود: «ایران با ما توافق می‌کرد. چرا که برای آنها هم بسیار عالی بود. تنها [شرط این توافق این بود] که آن‌ها نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند.»

کارزار «فشار حداکثری»

ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق بین ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی خارج شد. توافقی که ایران را ملزم می‌کرد تا برنامه تسلیحاتی خود را در ازای لغو تدریجی تحریم‌ها منحل کند.

دولت او به جای توافق برجام، کارزار موسوم به «فشار حداکثری» را انتخاب کرد که شامل تحریم‌های سخت‌تر بانکی و صنعت نفت ایران می‌شد و البته دولت دموکرات‌ها به ریاست جمهوری جو بایدن نیز تا حد زیادی همین رویه رئیس جمهوری جمهوریخواه را ادامه داده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »