کد خبر : 20766
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 16:38

عملیات تروریستی در لبنان:پس از انفجارپیجرها، انفجار بی‌سیم‌های دستی حزب‌الله لبنان

عملیات تروریستی در لبنان:پس از  انفجارپیجرها، انفجار بی‌سیم‌های دستی حزب‌الله لبنان
پس از انفجار هزاران پیجر اعضای حزب‌الله لبنان که به رژیم صهیونیستی منتسب شده است، انفجارهای دیگری در بیروت پایتخت و سایر نقاط این کشور رخ داد.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داده که روز چهارشنبه تعدادی از رادیوهای دستی اعضای جنبش حزب‌الله لبنان منفجر شده است. این در حالی است که برخی رسانه‌ها دستگاه‌های منفجرشده را دستگاه‌های بی‌سیم معرفی می‌کنند. روز سه‌شنبه پیجرهای گروه حزب‌الله منفجر شده بود.

بنا به گزارش‌ها ساکنان بیروت، پایتخت لبنان روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی شاهد رفت و آمد زیاد آمبولانس‌ها هستند. برخی گزارش‌ها نیز از وقوع انفجارهایی در جنوب لبنان حکایت دارد.

پیش از این خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داده بود که موج جدید انفجارها در این کشور سه کشته و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

منابع امنیتی لبنان روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریورماه) تایید کردند که این بار “واکی تاکی”های متعلق به اعضای حزب‌الله منفجر شده‌اند. محافل حزب‌الله نیز گفته‌اند که “وسایل بی‌سیم مانند واکی تاکی” منفجر شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات حزب‌الله و رسانه‌های دولتی روز چهارشنبه گفتند که انفجارها در بیروت و چندین بخش از لبنان در موج دوم  وسایل الکترونیکی رخ داد و گزارش دادند که دستگاه‌های بی‌سیم دستی واکی تاکی و حتی تجهیزات خورشیدی یک روز پس از هزاران پیجر منفجر شدند. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در اثر موج دوم انفجارها تاکنون دست‌کم ۹ نفر کشته و ۳۰۰نفر زخمی شده‌اند.

این خبرگزاری می‌افزاید، صدای انفجارهای متعددی در مراسم تشییع جنازه سه عضو حزب‌الله و یک کودک در بیروت شنیده شد که روز قبل بر اثر انفجار پیجر کشته شده بودند.

یک عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس در شهر ساحلی صیدون، یک خودرو و یک مغازه تلفن همراه را دید که پس از انفجار دستگاه‌ها در داخل آن‌ها آسیب دیده بود.

یکی از مقامات حزب‌الله به شرط ناشناس ماندن، به آسوشیتدپرس گفت که دستگاه‌های واکی تاکی مورد استفاده این گروه منفجر شده‌اند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش می‌دهد که سیستم‌های انرژی خورشیدی در خانه‌ها در چندین منطقه بیروت و در جنوب لبنان منفجر شده‌اند که در اثر آن دست‌کم یک دختر زخمی شده است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »