کد خبر : 18577
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 17:22

سازمان ملل: سیل ویرانگر در افغانستان صدها کشته و زخمی و بی‌خانمان به‌جا گذاشت

سازمان ملل: سیل ویرانگر در افغانستان صدها کشته و زخمی و بی‌خانمان به‌جا گذاشت
سازمان ملل متحد، می‌گوید که در اثر بارش‌های شدید و وقوع سیلاب‌ در شمال افغانستان دست‌کم ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌ و بیش از هزار خانه نیز ویران شده‌ است.

به گزارش کلینی نیوز، سازمان ملل متحد روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در حساب کاربری خود در شبکه اکس (توییتر سابق) از کشته شدن دست‌کم ۳۰۰ نفر در اثر بارش‌های شدید و وقوع سیلاب‌ در شمال افغانستان خبر داد.

 رعنا دراز، مسئول ارتباطات برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در افغانستان، گزارش داده است که «براساس اطلاعات فعلی آمار قربانیان در ولایت بغلان به ۳۱۱ کشته رسیده است.» او افزوده است که بیش از ۲۰۱۱ خانه ویران شده و به حدود ۲۸۰۰ خانه دیگر آسیب وارد شده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله/کشور افغانستان به بی‌بی‌سی جان باختن ۱۵۰ نفر در بغلان را تایید کرد. تلویزیون دولتی نیز گزارش داد که در ولایت همجوار تخار ۲۰ نفر براثر سیلاب جان باختند.

در همین حال عبدالله جانان سیق، سخنگوی طالبان در امور حوادث طبیعی اعلام کرده است که گروه‌های امدادی به مناطق آسیب‌دیده رفته‌اند و کمک‌های حاوی مواد غذایی و سایر نیازهای ضروری به این مناطق ارسال شده‌اند.

او در ادامه با اشاره به این که در این مرحله، تمرکز عملیات امداد برای نجات جان آسیب‌ددیدگان متمرکز است گفت: «ممکن است بعدا بتوانیم آمار دقیق‌تری از تلفات و خسارات ارائه کنیم.»

به گفته کارشناسان زمستان نسبتاً خشک افغانستان جذب بارندگی را برای خاک دشوارتر کرده است. باران سیل‌آسا و سیل هر سال در افغانستان قربانی می‌گیرد، به‌ویژه خانه‌های گلی در روستاهای دورافتاده آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

به گفته سازمان ملل افغانستان ششمین کشوری است که بیشترین آسیب‌پذیری و کمترین آمادگی را در برابر تغییرات اقلیمی دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »