کد خبر : 17304
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 14:26

قتل عام صدها شهید و زخمی فلسطینی هنگام دریافت غذا در غزه

قتل عام صدها شهید و زخمی فلسطینی هنگام دریافت غذا در غزه
رئیس جمهور کلمبیا گفت: بیش از یکصد فلسطینی که منتظر کمک‌های غذایی بودند به دست نتانیاهو قتل عام شدند؛ این کار، نامش نسل کشی است.

به گزارش کلینی نیوز، تیراندازی جمعی ارتش رژیم صهیونیستی به سمت صد‌ها فلسطینی ایستاده در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه به شهادت دست‌کم ۱۱۲ و جراحت بیش از ۷۵۰ فلسطینی مجروح شد؛ این جنایت که در ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به‌ویژه در جریان جنگ پنج ماهه اخیر این رژیم علیه غزه رخ داد با نام کشتار آرد شناخته می‌شود.

یک خبرنگار مستقر در غزه گزارش داد که نظامیان صهیونیست با مشاهده تجمع فلسطینی‌ها آن‌ها را با انواع تجهیزات نظامی هدف قرار دادند.

یک خبرنگار دیگر می‌گوید که پس از تیراندازی جمعی نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی ها، تانک‌های این رژیم وارد صحنه شده و از روی شمار زیادی از پیکر شهدا و مجروحان رد شدند.

به گزارش دفتر رسانه‌ای حماس در غزه، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز به سوی جمعیتی از فلسطینی‌هایی که منتظر ورود کامیون‌های حامل کمک به میدان النابلسی در جنوب غزه بودند تیراندازی کردند که دستکم ۱۱۲ فلسطینی شهید و ۷۶۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد ادعا کرد که تجمع‌هایی از فلسطینی‌ها با مسدود کردن راه کامیون ها، اقدام به غارت آنها کردند که در نتیجه ازدحام شدید ده‌ها نفر کشته شدند که البته شاهدان عینی و دوربین‌های خبرگزاری آناتولی صحت این اخبار را تکذیب کردند.

دولت کلمبیا  خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد 

در پی به شهادت رسیدن بیش از یکصد و ده نفر در غزه حین دریافت کمک‌های غذایی، گوستاوو پترو رییس جمهور کلمبیا خرید تسلیحات از اسراییل را به حال تعلیق درآورد.

پترو در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: بیش از یکصد فلسطینی که منتظر کمک‌های غذایی بودند به دست نتانیاهو قتل عام شدند.

برای دهه‌ها، سربازان و پلیس کلمبیا از تفنگ‌ها، تپانچه‌ها و موشک‌های ضدهوایی ساخت رژیم صهیونیستی برای مبارزه با چریک‌هایی که دولت را به چالش می‌کشند، استفاده کرده‌اند. نیروی هوایی کلمبیا هم ۲۰ فروند هواپیمای جنگی اسراییلی از نوع “کفیر” در اختیار دارد.

بر اساس اطلاعاتی که منابعی در وزارت دفاع کلمبیا در اختیار مطبوعات محلی این کشور قرار داده اند، این موجودی تسلیحاتی شامل پهپاد‌ها و تجهیزات بالگرد‌های عملیاتی نیز می‌شود.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در شبکه اجتماعی اعلام کرد که از حمله اسرائیل به مردم غزه‌ که منتظر دریافت کمک‌های انسانی بوده اند، شوکه شده است.

بربوک نوشت: مردم برای خود و خانواده‌های‌شان کالای کمکی خواستند و جان باختند. من از شنیدن این خبر درباره غزه شوکه شدم.

او از ارتش اسرائیل خواست درباره چگونگی وقوع این حمله بررسی کند.

وزیر خارجه آلمان به خانواده ها و بستگان قربانیان تسلیت گفت.

بربوک با تاکید بر اینکه مردم غزه بیشتر به مرگ نزدیک هستند تا زنده ماندن، خاطرنشان کرد که کمک‌های بشردوستانه بیشتری باید فوراً به این منطقه برسد.

وی تاکید کرد که برای آزادی اسیران در دست حماس و ارسال کمک‌های انسانی بیشتر به غزه، به مداخله بشردوستانه بیش از هر زمان دیگری نیاز است.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: آمریکا مانع از صدور بیانیه سازمان ملل شد که در آن، اسرائیل مسئول کشتار خیابان الرشید غزه معرفی شده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانشه، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آنچه را “قتل عامی جدید و کشتاری غیرقابل قبول” خواند، به شدت محکوم کرد.

بورل  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «من از اخبار مربوط به یک قتل عام جدید در میان غیر نظامیان در غزه که به طور مستاصل تلاش می‌کردند به کمک‌های بشر دوستانه دست یابند، وحشت زده شدم».

وی افزود «این مرگ و میر‌ها کاملا غیر قابل قبول است».

مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده سازمان ملل درامور بشردوستانه در حساب کاربری خود در پایگاه ایکس به جنایتی که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه مرتکب شد اشاره کرد و خشم خود را از گزارش‌هایی که نشان از شهادت و زخمی شدن صد‌ها تن از فلسطینیان در عملیات توزیع کمک‌های بشردوستانه در روز پنج شنبه در غرب شهر غزه دارد ابراز داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »