کد خبر : 17157
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 8:02

ماه رمضان پایان ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح

ماه رمضان پایان ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر حماس تا ۱۰ مارس همه اسیران این رژیم را آزاد نکند، اسرائيل به رفح حمله خواهد کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از زویترز، این اولین بار است که رژیم صهیونیستی برای شروع حمله به شهر رفح مهلت تعیین می‌کند.

مخالفت جهانی با حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح، با ۱.۵ میلیون نفر جمعیتی که در آن پناه گرفته، رو‌به‌افزایش است.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به اعضای این سازمان اجازه ورود و بررسی وضعیت بیمارستان ناصر نداده است.

این سازمان می‌گوید بزرگترین بیمارستان جنوب غزه پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی غیرقابل استفاده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی، پنج‌شنبه ۱۵ فوریه، اعلام کرد «اطلاعات معتبری در اختیار دارد که حماس عده‌ای از اسیران رژیم صهیونیستی را در بیمارستان ناصر نگه داشته است و ممکن است اجساد آنها همچنان در آنجا باشد.» همزمان نیروهای اسرائیل وارد این مجتمع درمانی شدند.

منابع پزشکی حماس در غزه گفته بودند نیروهای اسرائیل به بیمارستان تیراندازی کرده‌اند که در نتیجه یک بیمار کشته شده و عده‌ای دیگر زخمی شده‌اند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفت که به هیئت این سازمان برای ارزیابی وضعیت ۲۰۰ بیمار باقیمانده اجازه داده نشده وارد بیمارستان ناصر در شهر خان یونس، شمال رفح شود.

گانتس که قبلا وزیر دفاع رژیم صهیونیستی هم بود، دیروز، یکشنبه، گفت: «جهان و رهبران حماس باید بدانند، اگر گروگان‌های ما تا رمضان به خانه بازنگردند، جنگ همه‌جا، از جمله در رفح ادامه پیدا خواهد کرد.»

ماه رمضان در سال جاری دهم ماه مارس آغاز می‌شود.

در حالی که تا آغاز ماه رمضان ۳ هفته بیشتر نمانده است گزارش‌ها از رفح حاکی از آن است که اغلب مردم هنوز منتظرند و نمی‌دانند چه کنند و تنها شمار معدودی راهی ساحل غربی شده‌اند.

با وجود فشار بین‌المللی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده است که عملیات زمینی برای نابودی اعضای حماس را در رفح اجرایی خواهد کرد.

 ضرب‌الاجل پیشنهادی برای حمله زمینی به رفح در حالی مطرح می‌شود که رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که پس از یورش نیروهای اسرائیلی به بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس، این مرکز درمانی مهم در جنوب غزه، «دیگر کار نمی کند.»

به گفته نهاد بهداشتی غزه، بیش از ۲۸ هزار فلسطینی در جنگ کشته شده‌اند. مشخص نیست که چه تعداد از این آمار جزء رزمنده‌های حماس هستند.

علیرغم ادامه جنگ در غزه تلاش برای برقراری آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در روزها‌ی اخیر در مصر در جریان بوده است.

بنیامین نتانیاهو گفته است مذاکره‌کنندگان خود را در پی درخواست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به قاهره فرستاده است اما افزود آنها در مذاکرات بیشتر شرکت نکرده‌اند چرا که «خواسته‌های حماس متوهمانه است.»

حماس اسرائیل را عامل عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس خوانده است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم اسرائیل به منزله چالشی برای نظام بین‌الملل، تأییدی بر رفتار اسرائیل در سرپیچی از قوانین و مصوبات بین‌المللی، نادیده‌گرفتن حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.

این جنبش افزود: «سیاست اسرائیل از آغاز مذاکرات در بیش از ۳۰ سال پیش که مبتنی بر خرید زمان است، برای ربودن اراضی فلسطینی بیشتر، یهودی‌سازی آن و گسترش شهرک‌ها، تا تحمیل وضعیت دوفاکتو بر مردم فلسطینی و جهان، مستلزم تلاش جامعه جهانی برای شکستن این خودسری و بازی با حقوق مردم ما و سرنوشت منطقه است».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.