کد خبر : 10388
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 10:39

مذاکرات وزیر خارجه عراق با سفیر امریکا پس از دیدار با امیرعبداللهیان

مذاکرات وزیر خارجه عراق با سفیر امریکا پس از دیدار با امیرعبداللهیان
وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر امریکا در بغداد سفر اخیر خود به واشنگتن و روند مذاکرات ایران و امریکا را بررسی کرد.

به گزارش کلینی نیوز ، وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر امریکا در بغداد سفر اخیر خود به واشنگتن و روند مذاکرات ایران و امریکا را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، که امروز (چهارشنبه ۲۳ فوریه) منتشر شده، «فؤاد حسین» در دیدار «آلینا رومانوسکی» سفیر امریکا در بغداد، سفر اخیر خود به واشنگتن و راه‌های پیگیری نتایج این سفر را بررسی کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت ایجاد سازوکار مشترک برای پیگیری نتایج این دیدار توافق کردند.

 

 

«عامر فایز» رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق درباره اهداف سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران، گفته بود: موضوع میانجیگری عراق میان ایران و عربستان در دستور کار این وزیر ایرانی خواهد بود. به ویژه که بغداد موفقیت بزرگی در این زمینه به دست آورده و تمایل ایران و عربستان در انجام کامل این امر و همچنین مقبولیت «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر فعلی عراق بین طرف های ایرانی و سعودی وجود دارد.

وی افزود: عراق همچنین قادر به میانجیگری بین ایران و امریکا نیز هست و این موضوع در گفت و گو های وزیر خارجه ایران و مقامات عراقی بررسی خواهد شد؛ به ویژه که این میانجیگری از جانب عراق به واشنگتن عرضه شد و پاسخ های مثبتی در پی داشت.

همچنین وزیر خارجه عراق و سفیر امریکا در بغداد موضوع توقف مذاکرات ایران و امریکا را «به‌خصوص پس از سفر وزیر خارجه ایران به بغداد» بررسی کردند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »