کد خبر : 10091
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 8:10

امیر حسین علمائی

مخالفان آل سعود «پارلمان حجاز» را تاسیس کردند

مخالفان آل سعود «پارلمان حجاز» را تاسیس کردند
فعالان سعودی برای مقابه با توطئه آل سعود علیه مقدسات اسلامی در سرزمین حجاز و دفاع از مقدسات مسلمانان پارلمان حجاز را تاسیس کردند.

به گزارش کلینی نیوز، در این بیانیه که توسط سلطان العبدلی پژوهشگر سعودی قرائت شد، بر افزایش آگاهی مردم نسبت به هویت حجاز و اهمیت محوری آن و بسیج امت اسلامی برای توجه هر چه بیشتر به مقدسات این سرزمین و یاری آن تاکید شده است.

در این بیانیه بر استرداد آثار باستانی، تسهیل حج و جلوگیری از تبدیل این فریضه به صیدگاه مخالفان آل سعود تاکید شده است.

آنها خواستار آزادی حجاز از رژیم فعلی و هموار کردن زمینه برای ایفای نقش جهان اسلام به منظور خدمت به امت شده است.

بر اساس این بیانیه، هدف از تاسیس پارلمان حجاز انجام فعالیت های سیاسی برای آگاه نمودن مسلمانان، علما، روشنفکران و رسانه‌ها از جایگاه حجاز، ممانعت از به حاشیه رانده شدن نقش پیشرو این منطقه و افشای توطئه انهدام آثار اسلامی آن است.

«سلطان العبدلی» رئیس پارلمان تازه تاسیس «حجاز» در گفت‌وگو با  المسیره  اعلام  کرد که تاسیس این پارلمان، پس از مشورت‌های طولانی و آشکار شدن میزان توطئه‌ها علیه سرزمین حجاز از سوی رژیم آل سعود، صورت گرفت.

العبدلی تاکید کرد: پارلمان حجاز در راستای افشای اقدامات رژیم آل سعود تاسیس شد.

وی در ادامه افزود: تلاش‌هایی برای از بین بردن هویت حجاز در حال انجام است و مردم می‌دانند هیچ اثری از خانه‌های پیامبر (ص) و اهل بیت، صحابه و مساجد ایشان باقی نمانده و همه با بهانه «بدعت» از بین رفته است.

این شخصیت معارض آل سعود تاکید کرد: رژیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تمام قبایل اصیل از جمله «جهینه» و «قضاعه» را  وادار به مهاجرت کرد؛ در حالی که همه می‌دانیم که کوه‌های «عسیر» سرزمین آباء و اجداد آنها است.

 سلطان العبدلی تصریح کرد:  بن  سلمان تصمیماتی اتخاذ کرد که بر اساس آن هرکسی که زمین خود را از دادگاه نخرد، آنها به نفع صندوق سرمایه گذاری عربستان مصادره خواهد شد.

رئیس پارلمان تازه تاسیس حجاز اعلام کرد:« پس از ورود برخی طرف‌ها به روند عادی سازی روابط با صهیونیستها، بن سلمان امروز به خارجی‌ها اجازه  سرمایه‌گذاری و خرید زمین در اماکن مقدس را داده است.

وی گفت: محمد بن سلمان در اقدامی سازشکارانه، خبیث و خطرناک، اقدام به چاپ کتاب موسوم به «اورشلیم» (بیت المقدس) در خاک حجاز کرد.

 العبدلی افزود: بن سلمان به بهانه‌های واهی ، مردم جده را مجبور به مهاجرت کرد و اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر قربانی این آوارگی اجباری شدند و امروز در  مکه بیش از ۱۰۰ محله تخریب می‌شود و در مدینه هزاران نفر آواره خواهند شد.

رئیس پارلمان تازه تاسیس حجاز اعلام کرد : مساله ما مربوط به حدود ۲ میلیارد مسلمان است، زیرا درمورد حفظ هویت اسلامی صحبت می‌کنیم، اگر سکوت کنیم امت اسلامی در معرض خطر بزرگی خواهد بود و اگر آگاهی نباشد، هیچ جنبشی شکل نخواهد گرفت و قدرت ما در  جنبش کلیه  امت اسلامی در دفاع از مقدسات است.

  وی تاکید کرد که پارلمان حجاز مسئولیت اخلاقی، قانونی و ملی در قبال نژادپرستی اعمال شده علیه حجاز دارد.

 العبدلی در توییتر خود نوشت که هدف ار تاسیس پارلمان حجاز گسترش آگاهی در میان توده‌های ملت برای تعریف هویت حجاز و همچنین بسیج کردن امت اسلامی برای رسیدگی به مقوله مقدسات در سرزمین‌های حجاز است.

پیش از این سلطان العبدلی « هشتگ حجاز در خطر است»  به ملت عرب و فرهیختگان عرب هشدار داد که سکوت در قبال اقدامات بن سلمان منجر به از میان رفتن میراث اسلامی در مکه و مدینه و تبدیل کوه احد به پناهگاه یهودیان می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »