کد خبر : 18072
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 8:45

وحشت آمریکا و ساکنان سرزمین اشغالی از حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی

وحشت آمریکا و ساکنان سرزمین اشغالی از حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی
تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که علیرغم درخواست ارتش رژیم صهیونیستی، مردم این کشور سراسیمه به فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و در تلاشند تا موادغذایی ذخیره کنند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه  حکومتی نیابتی بی بی سی گزارش‌ها از آمریکا حاکی از آن است که واشنگتن خود را برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل آماده می‌کند.

روز جمعه شبکه خبری سی‌ان‌ان و پس از آن خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکا خبر دادند که واشنگتن در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و پیش‌بینی حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی «در وضعیت هشیاری کامل» است.

یک مقام ارشد آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که واشنگتن در وضعیت هشدار بالاست و «فعالانه» خود را برای حمله «قابل ملاحظه» جمهوری اسلامی ظرف هفته آینده و یا پس از آن آماده می‌کند.

روز دوشنبه، ۱۳ فروردین، کنسولگری ایران در دمشق هدف حمله هوایی قرار گرفت و هفت عضو ارشد سپاه پاسداران، از جمله سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و معاون، او سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی، به شهادت رسیدند.

محمدرضا زاهدی از فرماندهان قدیمی سپاه بود که سابقه فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین اصفهان، نیروی زمینی سپاه، نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را داشت.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام رژیم صهیونیستی گزارش داده است که این کشور مسئول حمله  تروریستی دمشق است اگر چه، به روال همیشگی خود، رسما مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

هرچند هنوز نشانه مشخصی از اقدام نظامی مستقیم ایران علیه رژیم صهیونیستی دیده نمی‌شود، تهدید احتمالی در اسرائیل جدی گرفته شده و حالا به نظر می رسد که آمریکا هم خود را برای این حمله آماده می‌کند.

یک مقام ارشد دولت جو بایدن به خبرگزاری رویترز گفته است: «تیم‌هایی از دو کشور در تماس مرتب با یکدیگرند و آمریکا کاملا از دفاع رژیم صهیونیستی در قبال تهدید ایران حمایت می‌کند.»

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان آمریکا معتقد است که حمله احتمالی ایران «حتمی‌الوقوع» است و علیه اهدافی در رژیم صهیونیستی یا اهداف مرتبط با آمریکا در منطقه خواهد بود. براساس این گزارش دولت‌های دو کشور در تلاشند خود را برای این حمله «که ممکن است به شیوه‌های مختلفی انجام شود» آماده می‌کنند.

به گفته این مقام دولتی هیچ کدام از این دو کشور هنوز نمی‌دانند برنامه ایران برای حمله تلافی ‌جویانه چه وقت و چگونه اجرا خواهد شد.

پیش تر گزارش شده بود که اسرائیل تدابیر امنیتی را به دلیل نگرانی از حمله تلافی‌جویانه ایران یا گروه‌های نزدیک به آن افزایش داده است. این اقدام در پی تاکید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بر پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در برابر ایران در تماس تلفنی دیروز، ۴ آوریل با بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها ارتش رژیم صهیونیستی تمام مرخصی‌ها در یگان‌های رزمی را لغو کرده و نیروهای ذخیره را برای تقویت واحدهای دفاع هوایی‌اش فراخوانده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان با سطح هشدار بالا در برابر تهدید احتمالی علیه دیپلمات‌هایش در آماده‌باش هستند.

ترس و وحشت  از حمله ایران و هجوم مردم رژیم صهیونیستی به فروشگاهها

پس از حمله مرگبار به کنسولگری ایران در دمشق، که به طور گسترده به رژیم صهیونیستی منتسب شده است، مقام‌های ایرانی هشدار داده‌اند که این حمله را تلافی خواهند کرد.

دیروز، اسرائیل سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای (جی‌پی‌اس) را در بخش‌های وسیعی از این کشور مسدود کرده تا امکان مختل کردن حرکت موشک‌ها و پهپادهای مبتنی بر موقعیت‌یاب ماهواره‌ای مهاجم را داشته باشد.

تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که علیرغم درخواست ارتش اسرائیل، مردم این کشور سراسیمه به فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و در تلاشند تا موادغذایی ذخیره کنند.

وحشت صهیونیست ها از بی‌برقی و قحطی باعث شده تا آن‌ها سراسیمه برای خرید موتور برق و ذخیره آب اقدام کنند. تصاویر منتشرشده نشان می دهد که شهرک نشینان به برخی فروشگاه ها هجوم برده و هرچه مواد غذایی بوده را غارت کرده اند.

رسانه های عبری نیز از شلوغی فروشگاه‌ها در اراضی اشغالی به دلیل نگرانی جامعه صهیونیستی از واکنش ایران خبر دادند که آن ها را به ذخیره آذوقه کشانده است. این مسئله به اندازه‌ای شدید است که باعث شده سخنگوی جبهه داخلی این رژیم بیانیه دهد و از شهرک‌نشینان بخواهد که آرامش خودشان را حفظ کنند و نیازی به ذخیره آب و خرید موتور برق نیست.

به گفته رسانه‌های صهیونیستی وضعیت داخل بسیار آشفته است و این باعث نگرانی سران رژیم شده است.

رژیم صهیونیستی در مورد هدف گرفته شدن کنسولگری ایران در دمشق مطابق موارد مشابه اظهارنظر نکرده است، اما از سوی جمهوری اسلامی ایران مقصر شناخته شده است.

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفته که این رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی

 تابلوهای شهری در تهران، تصاویر شهید سردار محمدرضا زاهدی و دیگر شهدای حمله تروریستی ه را با پیام «انتقام پشیمان‌کننده» به نمایش گذاشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.