کد خبر : 18214
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 8:05

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی؛پاسخ به حمله موشکی ایران قطعی است

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی؛پاسخ به حمله موشکی ایران قطعی است
فرمانده بلند‌پایه ارتش اسرائیل روز دوشنبه با حضور در پایگاه هوایی نواتیم واقع در جنوب این کشور تاکید کرد که حمله موشکی و پهپادی شنبه شب ایران با پاسخ قاطع روبرو خواهد شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از یورونیوز، این هشدار در حالی از سوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی مطرح شده است که بنا به گزارش برخی منابع خبری، یک مقامر ژیم صهیونیستی به ان‌بی‌سی نیوز گفته است که پاسخ کشورش به حمله اخیر ایران «قریب‌الوقوع» خواهد بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی بر این باورند که اسرائیل در حال آماده شدن برای پاسخ به حمله گسترده ایران در ساعات آتی است و این اقدام احتمالا حتی می‌تواند همین امروز، دوشنبه ۱۵ آوریل صورت بگیرد.

در همین حال، رادیو رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده است که نتانیاهو به اعضای هم‌حزبی کابینه خود اعلام کرده است که پاسخ به ایران با درایت صورت خواهد گرفت.

تایمز اسرائیل اما در مطلبی که با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های بین المللی تهیه و منتشر شده آورده است کابینه جنگ رژیم صهیونیستی موافق حمله متقابل به ایران است اما در میان اعضای آن اختلاف‌ نظرهایی بر سر زمان و چگونگی آن وجود دارد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که پایگاه نواتیم در حمله ایران مورد اصابت موشک قرار گرفت، این پایگاه هوایی جایی است که هواپیمایی که کنسولگری ایران در دمشق را موردهدف  تروریستی رژیم صهیونیستی گرفته بود که از آن به پرواز درآمده بود.

سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مصاحبه ای گفته که اگر رژیم صهیونیستی به خاک ما یا مراکز وابسته به ما در سوریه یا جای دیگر تعرض کنند باز هم عملیاتی اجرا خواهد شد.

روزنامه فرانسوی «فیگارو» پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را یک موفقیت راهبردی بزرگ برای تهران دانست. آنچه این رژیم از آن به «دکترین ضاحیه» یاد می کرد، بی اثر شد.

«دکترین ضاحیه» یک استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی بود که نام خود را از تخریب سیستماتیک حومه جنوبی بیروت در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی به لبنان اتخاذ کرد و رژیم اسرائیل در تمام جنگ‌های خود از سال ۲۰۰۶ به این استراتژی روی آورد. بر اساس دکترین ضاحیه، رژیم صهیونیستی از قدرت آتش نامتناسب استفاده و تمام زیرساخت ها را به شدت هدف قرار می دهد تا اقشار مختلف مردم هزینه داده و آنها را علیه رهبران خود تحریک کند.

این روزنامه یادآور شد که ایران حتی بدون توجه به برنامه هسته ای خود اولین قدرت نظامی خلیج فارس است و ارتش این کشور از نظر نیروی انسانی و تسلیحات با داشتن ۳۵۰ هزار سرباز و ۳۵۰ هزار نیروی انسانی ذخیره یکی از قوی ترین ارتش های منطقه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.