کد خبر : 18208
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 16:42

باران پهپادهای انتحاری و موشکی ایران بر سر رژیم صهیونیستی

باران پهپادهای انتحاری و موشکی ایران بر سر رژیم صهیونیستی
پایگاه ای‌بی‌سی گزارش داد برآورد مقام‌های آمریکایی حاکی است بین 400 تا 500 پهپاد از ایران به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

به گزارش کلینی نیوز، عملیات نظامی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در  یکشنبه ۲۶ فروردین ماه علیه اهدافی در رژیم صهیونیستی آغاز شد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشور ایران در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی پس از دهه‌ها رویارویی غیرمستقیم جمهوری اسلامی،  برای اولین بار رژیم صهیونیستی را از خاک  خود هدف قرار داد و این بدان معنی است که «جنگ در سایه» میان دو کشور به پایان رسیده است.

 در این عملیات که بنام وعده صادق مشهور شده است صدها پهپاد و موشک از سوی ایران به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شد، در این عملیات سامانه گرانقیمت گنبد آهنین از کار افتاد و قادر به دفع پهپادها و موشک های ایران نشد.

روزنامه عبری‌زبان: پاسخ ایران ناشی از اشتباه «مضحک استراتژیک» اسرائیل بود

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به اشتباهات محاسباتی اشغالگران در هدف قرار دادن کنسولگری تهران در دمشق و اجرای عملیات ترور، شب پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را ناشی از یک «امر مضحک استراتژیک» این رژیم توصیف کرد.

این روزنامه همچنین به شکست استراتژیک رژیم صهیونیستی پس از واکنش ایران اعتراف کرد.

این روزنامه گزارش داد: آیا اسرائیلی‌ها می‌توانند بگویند چرا تروری انجام شد که می‌توانست به یک رویارویی میلیون‌ها برابر پیچیده‌تر از شمال و جنوب منجر شود در حالی که ماجرا در این دو جبهه نیز به پایان نرسیده است؟

این روزنامه سوالی را مطرح کرد و نوشت رهبرانی که قبلاً چندین بار طرح حمله به رفح را تصویب کرده‌اند که هنوز اتفاق نیفتاده، چگونه می‌توانند تهران را تهدید کنند؟!

این روزنامه همچنین فاش کرد: ارزیابی اطلاعاتی این بود که اگر ارتش اسرائیل فردی را در دمشق ترور کند، ایران «روش عملیات خود را تغییر نخواهد داد.»

تبلیغات رژیم صهیونیستی در خصوص گندآهنین نقش بر آب شد

امیررضا قیامی آزاد، عضو هیئت‌علمی مهندسی عمران دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفته که رژیم صهیونیستی تبلیغات فراوانی را در خصوص قدرت گنبد آهنین مطرح کرد؛ اما رزمندگان اسلام تنها با بخش کوچکی از ظرفیت خود توانستند ضمن عبور از گنبد آهنین خاک چندین نقاط حساس این رژیم جعلی را بمباران کنند.

نیویورک تایمز: ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل شلیک کرد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: ایران در اولین حمله مستقیم خود به (رژیم) اسرائیل، بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سمت آنها پرتاب کرده است.

مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی به شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گفت که «بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد، اما بخش عمده آن از ایران پرتاب خواهد شد.»

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 پایگاه ای‌بی‌سی گزارش داد برآورد مقام‌های آمریکایی حاکی است بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد از ایران به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

در حالی که منابع غیر رسمی از شلیک ده ها موشک توسط ایران خبر می دهند، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده ایران بیش از ۱۰۰ پهپاد اعزام کرده است.

پایگاه هوایی نواتیم از مدار کار، خارج شد

ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد در جریان عملیات کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اراضی اشغالی، پنج موشک به مهمترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی «نواتیم» اصابت کرده است.

 این مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت در جریان حملات شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه سپاه پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی «نواتیم» در النقب اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ آسیب رساند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که این پایگاه هوایی توسط موشک‌های ایران آسیب دیده است.

پایگاه نواتیم در اصل پارکینگ جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی اف ۳۵ در اراضی اشغالی است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از معامله با ایالات متحده آنها را در اختیار گرفته است؛ علاوه بر این جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و ماشین‌آلات شناسایی-تشخیص الکترونیکی و همچنین هواپیماهای به اصطلاح اسرائیلی ایر فورس وان در آن مستقر هستند. پایگاه نواتیم همچنین دارای فرودگاهی با سه باند است و اخیرا برای استفاده جنگنده اف ۳۵ مدرن شده بود.

نوع پهپاد و موشک‌هایی که از ایران به سمت  رژیم صهیونیستی شلیک شدند

در خبرها آمده بود که ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت رژیم صهیونیستی شلیک کرده است.

در این میان پرسش اصلی این است که موشک‌های ایران دارای چه جزئیاتی از قبیل برد و یا قابلیت‌های تاکتیکی و نظامی هستند. در این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

بر اساس تصاویر و اخبار به دست آمده که خبرگزاری مهر گزارش داده در این مرحله سپاه ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۶ را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع خبری مدعی شدند

در اولین موج حملات نیروی هوافضای سپاه صدها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است. شاهد ۱۳۱ و شاهد ۱۳۶ پهپادهای انتحاری ایرانی با بدنه دلتا (مثلثی‌شکل) هستند و از موتورهای پیستونی به‌عنوان پیشران بهره می‌برند.

موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ با برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته قادر است از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آن‌ها را هدف قرار دهد. این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد و از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند. این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد

موشک سجیل بهره گیری از موتوری دو مرحله‌ای، قادر به انهدام اهداف در برد ۲۰۰۰ کیلومتری است.  سجیل پیشرفته‌ترین موشک ساخت ایران به حساب می‌آمد چراکه با بهره گیری از سوخت جامد، توانایی حمل سرجنگی به وزن ۶۵۰ کیلوگرم را داشت.

رسانه صهیونیستی: ایرانی‌ها به‌خوبی فهمیدند چه مناطقی را باید هدف قرار دهند

شبکه ۱۲ صهیونیستی در گزارشی درخصوص پاسخ تنبیهی موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در ۱۴ آوریل (شنبه شب) و منطقه مهم «دیمونا» که تاسیسات هسته ای این رژیم در آنجا قرار دارد، گفت: شب حمله ایران، آژیرهای خطر در «دیمونا» ۱۲ بار به صدا درآمدند.

این شبکه افزود: ایرانی‌ها به خوبی فهمیده‌اند که کدام مناطق را باید هدف قرار دهند.

این رسانه های صهیونیستی اشاره کردند که پهپادها از مکان های زیادی و از فاصله ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ کیلومتری پرتاب شدند.

در این پیوند، یک مقام رژیم اسرائیل به روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت: پهپادهای ایرانی پرتاب شده، برای تست واکنش اسرائیل و ردیابی مکان‌ها و مسیرهای تجهیزات دفاعی آنها طراحی شده بود.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن موشک‌های ایران، هواپیمای مخصوص بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مجبور شد تا برای یافتن مکانی امن، از پایگاه هوایی «نواتیم» به پرواز در آمد.

واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات «وعده صادق»

 یک رسانه انگلیسی در گزارشی مطرح کرد که مقامات ترکیه‌ای، اردنی و عراقی، روز یکشنبه(۲۶ فروردین) در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق» گفتند که ایران چند روز پیش از این حملات پهپادی و موشکی خود درباره آن هشدار داد بود اما مقامات آمریکایی مدعی هستند تهران به واشنگتن هشدار نداده بود و قصد داشته خسارات قابل‌توجهی به بار بیاورد.

پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر

الجزیره خبر داد ایران پیام‌های جدیدی به آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق ترکیه و مصر ارسال کرده است.

گفتنی است، برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارش اعلام کرده بودند که به هیچ کشوری اجازه نخواهند داد تا از خاک آنها به ایران حمله شود.

به گزارش عربی ۲۱ به نقل از دو منبع امنیتی منطقه گفته که نیروی هوایی اردن ده ها پهپاد ایرانی را که از حریم هوایی این کشور عبور کرده و به سمت رژیم اسرائیل در حرکت بودند، رهگیری و سرنگون کرده است.

این دو منبع گفته اند که ارتش اردن نیز در حالت آماده باش قرار دارد و سامانه های راداری هرگونه فعالیت پهپادی که از سمت عراق و سوریه می آید، را رصد می کنند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.