کد خبر : 1797
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 11:21

امام جمعه شهر حسن آباد:مصوبه و قانون انتقال مرکز پسماند به فشافویه وحی منزل نیست

امام جمعه شهر حسن آباد:مصوبه و قانون انتقال مرکز پسماند به فشافویه  وحی منزل  نیست
امام‌جمعه شهر حسن آباد فشافویه: فکر نکنید که هر مصوبه و قانون از طرف دولت وحی منزل است

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام میثم درگاهی  نماینده ولی فقیه دربخش فشافویه و امام جمعه شهرحسن آباد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲۹ آذرماه اظهارداشت:فکر نکنید که هر مصوبه و قانون از طرف دولت وحی منزل است.

وی تصریح کرد:مدیران دولتی در موضوع انتقال مرکز پسماند به فشافویه به گونه‌ای رفتار کنند که در پیشگاه مردم و خداوند سربلند باشند، زیرا که بر مسند نشستن مدیران به خاطر حرکت و خواست مردم است.

به گزارش سایت خبری روابط عمومی شهرداری شهرحسن آباد، حجت‌الاسلام درگاهی در ادامه افزود:قانونی که تغییر نام پذیر نیست، تنها قانون خداوند است و قوانین انسانی امکان اشتباه دارد،لذا مدیران در صورتی که می‌پندارند قانونی اشتباه است باید به عنوان یک مدیر به منظور بهبود عملکرد به تصمیم گیران مشاوره داده و در پی کسب بهترین نتیجه باشند.

وی اضافه کرد: مدیران مردمی ازجمله شورای اسلامی شهر و شهردار حسن‌آباد فشافویه اگر احساس می‌کنند کاری اشتباه است تن به کار غلط ندهند، حتی اگر منافع ظاهری و مادی داشته باشد.

امام جمعه فشافویه بابیان اینکه مردم باید بدانند که قبول ضعف بدترین اقدام است، خاطرنشان کرد: به مسئولین مردمی می گویم اگر مطمئن هستید که تصمیمی غلط است در مقابل آن ایستادگی کنید و از راه حق برای مطالباتتان اقدام کنید.

نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه از مردم خواست در صورت عدم حل مشکل پسماند، اعتراض ها و دفاع خودشان را از راه قانونی انجام دهند نباید کار اصولی و قانونی به کار باطی همچون اغتشاش بیانجامد.

وی درادامه افزود:ما وقتی از حقمان دفاع می کنیم که به کیان و پایه انقلاب ضربه نخورد اما اگر ببینیم که ممکن است این موضع گیری و دفاع ما به اصل اسلام و انقلاب ضربه بزند همانند مولایمان امیرالمومنین علی علیه السلام سکوت اختیار می‌کنیم.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، روز سه‌شنبه ۲۱ اسفند۹۷  اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی از بوی بد “مسیر فرودگاه امام خمینی” به‌شدت “گله‌مند” است و دستور داده است که این “بوی نامطبوع” تا پایان دوران کار دولت دوازدهم یعنی حدود دو سال و نیم دیگر رفع شود.

رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات مسئولان محیط زیست استان تهران در رابطه با تعلل شهرداری تهران برای انتقال مرکز بازیافت زباله از آرادکوه به مکان دیگر می‌گوید: باید به این نکته توجه داشت که آرادکوه از سال ۱۳۵۲ به صورت رسمی به عنوان مرکز بازیافت و دفن زباله تهران انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، بیان می‌کند: این یک اشتباه است که تصور کنیم شهرداری می‌تواند در خصوص جابجایی محل دفن زباله تصمیم بگیرد، زیرا شهرداری تنها یک مجری بوده و تعیین تکلیف به عهده کارگروه ملی است و هرمحلی را که کارگروه ملی تعیین کند، آنجا محل دفن و تفکیک زباله خواهد بود.

این مقام مسئول در شهرداری تهران، افزود: ۲۱ دستگاه و سازمان عضو کارگروه ملی هستند و طبیعتاً تا در آن کارگروه تصمیم‌گیری نهایی نشود نمی‌توان مرکز دفن زباله را جابجا کرد.

انتقال پسماند آرادکوه به هوشنگ آباد فشافویه صدای اعتراضی که به کسی نرسید

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس درخواست تعدادی از اعضای هیئت دولت که هم اکنون با موافقت مسئولان مهم اجرایی در حال بررسی توسط کارشناسان نهاد ریاست جمهوری است، مقرر شده با توجه به فعالیت هزاران واحد صنعتی مجاز در اطراف پایتخت و تولید حجم قابل توجهی پسماند در این منطقه، ۷۰ هکتار از اراضی مناطق معروف به هوشنگ آباد و عزیزآباد در حوالی بخش فشافویه برای کاهش بار آلایندگی پسماندهای صنعتی و پزشکی استان تهران اختصاص یابد.

علیرضا زندی، رئیس شورای شهر حسن آباد گفته بود: اعتراض خود در خصوص ایجاد مرکز پسماند هوشنگ آباد را در استانداری به مسئولین استانی اعلام کرده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.