کد خبر : 2160
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 14:12

امام جمعه شهرحسن آباد فشافویه

استکبار و صهیونیست‌ها، حاکمان وابسته سعودى و تفکر شیعه انگلیسی از موانع اصلى وحدت

استکبار و صهیونیست‌ها، حاکمان وابسته سعودى و تفکر شیعه انگلیسی از موانع اصلى وحدت
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد با طرح این سؤال که دشمنان وحدت چه کسانی هستند؟ تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام ازجمله رژیم صهیونیستى، آمریکا و انگلیس در رأس دشمنان وحدت قرار دارند و بسیارى از دیگر حرکت‌هاى ضد وحدت در داخل و خارج از کشورهاى اسلامى را آن‌ها هستند که رهبرى و مدیریت مى‌کنند.

 

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام حاج شیخ عبدالعلی استیری نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه و امام‌جمعه شهر حسن‌آباد، در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در مصلی این شهر، ‌افزود: دشمنان جهان اسلام ازآن‌جهت بر طبل تفرقه و دشمنى با وحدت مى‌کوبند که شکل‌گیرى هر مرتبه و سطحى از وحدت، منافع و خواسته‌هاى آن‌ها را در جهان اسلام تهدید مى‌کند و اصولاً از طریق جلوگیرى از وحدت است که آن‌ها مى‌توانند منافع و خواسته‌هاى خود را در کشورهاى اسلامى و در منطقه دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: در رتبه‌ى بعدى دست‌نشاندگان و حاکمان وابسته‌اى در منطقه قرار دارند که از اربابان خارجى خود خط مى‌گیرند و وحدت اسلامى به معنى ریشه‌کن شدن آن‌ها و از میان رفتن منافع اربابانى است که آن‌ها را در جهان اسلام حاکم قرار داده‌اند.

خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد درباره حمایت آمریکا از حکومت‌هایى مانند حکومت آل سعود تصریح کرد: بگفته مقامات آمریکا از آن‌ها حمایت نکند این حکومت‌ها دو هفته نیز دوام نخواهد آورد. طبیعى است که در چنین شرایطى این حکومت‌هاى وابسته و ذلیل، تابع خواست آمریکا باشند و براى از میان بردن وحدت اسلامى، هم میان مسلمین جنگ راه بیندازند و هم طرح عادى‌سازى رابطه با دشمن مسلمین یعنى رژیم صهیونیستى را دنبال کنند. خاندان فاسد و وابسته سعودى از موانع اصلى وحدت هستند و با ثروت‌هایى که از منابع مسلمین غارت مى‌کنند هم سبیل اربابان خود را چرب مى‌کنند و هم براى دشمنى میان گروه‌هاى مختلف اسلامى هزینه‌هاى زیاد مى‌کنند، مدرسه و مکان‌هاى به‌ظاهر مذهبى مى‌سازند و تا اندیشه‌هاى ضد وحدت را تبلیغ و ترویج کنند.

حجت‌الاسلام حاج شیخ عبدالعلی استیری در ادامه افزود: در مرتبه‌ى بعدى دشمنان وحدت کسانى قرار دارند که وابستگى‌هاى آن‌ها باعث شده است لقب انگلیسى بگیرند. این گروه‌ها البته در ظاهر نسبت به سایر دشمنان وحدت فعالیت منافقانه‌تر و مخفیانه‌ترى دارند. اینان در ظاهر از آمریکا و انگلیس و دشمنان اسلام تبرى مى‌جویند و رسماً در جهت منافع آن‌ها شعارنمی دهند و با دستور آن‌ها به کشورهاى دیگر حمله نمى‌کنند و مثل آل سعود یمنى‌ها و سورى‌ها را کشتار نمى‌کنند. این گروه‌ها در ظاهر فعالیت‌هاى صرفاً دینى دارند و چنین جلوه مى‌دهند که هیچ وابستگى سیاسى و جهت‌گیرى خاصى ازاین‌دست ندارند اما عمل آن‌ها نشان مى‌دهد که همیشه به‌سوى خواسته‌هاى دشمنان وحدت حرکت مى‌کنند و همواره سیاست انگلیس را تدارک مى‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه را انگلستان را به‌عنوان یک مرکز تبلیغاتى تدارکات گروه‌ها مخالف وحدت اعلام کرد و بیان کرد: درحالی‌که هر صدایى از اسلام ناب و هر شبکه‌اى که از یاران اسلام حقیقى باشد از سوى کشورهاى غربى با شدیدترین تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها و کارشکنی‌ها مواجه مى‌شود، شبکه‌هاى خبرى و رسانه‌اى این جریان‌هاى انگلیسى کاملاً موردحمایت غرب قرار دارند و مجوزهاى فعالیت‌هاى گسترده از این کشورهاى غربى به‌خصوص انگلیس دریافت مى‌کنند.

وی افزود: منظور از وحدت اسلامى و نیاز کنونى جامعه اسلامى به آن، این نیست که مذاهب مختلف اسلامى از عقاید خود دست‌بردارند و یا اندیشه‌هاى خود را رها کنند، بلکه منظور آن است که نگذاریم دشمن از اختلافات نظرى و فکرى و عقیدتى میان مسلمانان براى ضربه به اصل اسلام استفاده کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.