کد خبر : 13110
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 9:58

گزارش جانبدارانه خبرگزاری ایلنا از تخلف برخی از دامداران در مجتمع دامپروری «دام گستر» فشافویه

گزارش جانبدارانه خبرگزاری ایلنا از تخلف برخی از دامداران در مجتمع دامپروری «دام گستر» فشافویه
جهاد کشاورزی شهرستان ری پارسال از آزاد سازی ۴۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در مجتمع دام گستر در بخش فشافویه خبر داده بود.

به گزارش کلینی نیوز،خبرگزاری ایلنا با تیتر خبری تخریب دوباره در مجتمع دامپروری «دام گستر» فشافویه خبر ازتخریب ۱۵ واحد دامداری و میلیاردها تومان خسارت به دامداران و از مسئولان مطالبه پیگیری دارد.

در گزارش خبرگزاری ایلنا آمده است، مجتمع دامپروری دام گستر فشافویه، بزرگ‎ترین مجتمع دامپروری کشور است که از سال ۶۹  و با جمع‌آوری دامپروری های سطح شهر تهران و انتقال به این منطقه راه اندازی شده است. اما بعد از سال‌ها، برخی دستگاه‌ها با این مجتمع دچار اختلافاتی شده و دردسرهایی برای واحدهای دامداری در این مجتمع ایجاد کرده اند.

بنا بر این گزارش، روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه نیز مطلع شدیم که مجددا ۱۵ واحد این دامداری توسط برخی از دستگاه‌ها و با حضور نیروی انتظامی تخریب شده و حاصل سرمایه‎ گذاری این دامداران که می توانست در راستای اشتغال و تولید به کار گرفته شود، به کلی قلع و قمع و نابود شده است.

این در حالیست که خبرگزاری فارس در خبری در خصوص دستگیری چند تن از مدیران یک شرکت بزرگ دامی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) منتشر کرد. (خبر را اینجا بخوانید) تاکنون مقامات قضایی از محاکمه اشخاص دستگیر شده اطلاع رسانی نکرده اند

  امروز کوتاه آمدن و زانو زدن دربرابردشمن نابخشودنى است

در متن خبر آمده بود که مدیران این شرکت به دلیل زمین خواری ۱۸۰۰ هکتاری دستگیر شده‌اند، میزان زمین خواری به حدی بزرگ بود که قابل باور نبود، ۱۸۰۰ هکتار به عبارتی ۱۸.۰۰۰.۰۰۰ متر مربع زمین است؛ اگر بخواهیم بهتر از این وسعت این زمین خواری را بیان کنیم به سراغ مقایسه با وسعت جزیره کیش می‌رویم، وسعت جزیره کیش حدود ۹۰۰۰ هکتار است و این زمین خواری ۱۸۰۰ هکتاری به مانند این است که یک پنجم جزیره کیش رو از آن جدا کنیم، عددی غیرقابل باور.

 

 

محمد نوری یکی از دامداران مجتمع دامپروری دام گستر واقع در بخش فشافویه شهرستان ری که خود را نماینده ۲۲۶ دامدار معرفی می کند، در گفتگو با خبرگزاری فارس ابعاد این اختلاس را افشاء کرد.

  بخشدار فشافویه از شورای شهر تهران خواستار محرومیت زدایی شد

نوری نماینده دامدران می گوید:در گزارش اداره بازرسی فرمانداری شهرستان ری کار خیلی خوبی انجام دادند گزارشی ۱۰ بندی به استانداری نوشته شد و به فرماندار اعلام شد که موضوعات کاملا توضیح داده شده است و سوالات مهمی پرسیده شده است. در بند ۹ می‌گوید: در زمان بخشداری “آقایان ضیایی و امامی”  (همان افرادی که در این پرونده متهم بودند و دستگیر شدند) نیز این رویه غیرقانونی ادامه پیدا کرده است و متاسفانه در روند اعطای مجوز تاسیس از سوی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی استان تهران تعداد ۵۲ مجوز بدون طی مراحل قانونی صادر شده است.

تعدادی از مدیران سازمان نظام مهندسی در این اثنی با افراد چه زد و بندی داشته نمی دانیم و جزو متهمین هم بوده اند.

وی تصریح کرد: این سازمان خود راسا بدون رعایت اصول دستورالعمل سال ۹۱ خارج از ضوابط و چارت اداری اقدام به صدور پروانه می‌کند. این سازمان باید از ادارات مربوطه مثل سازمان محیط زیست، دامپزشکی کشور یا استان استعلام و اجازه می‌گرفت ولی هیچکدام انجام نشده است.وقتی حرائم بهداشتی رعایت نشود ما می شویم مرجع شیوع انواع بیماری‌های دامی و حتی بیماری‌های مشترک دام و انسان در کشور که این فاجعه است.

  توزیع بن کارت تخفیف ویژه نمایشگاه قرآن در نماز جمعه حسن‌آباد

وی افزود:اداره دامپزشکی که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم همواره مخالفت ویژه با این افراد داشت و آقایان متهم همیشه به مقامات نامه می دادند که ما در حال تولید هستیم ولی تولید اصول و قواعدی دارد که باید رعایت شود.

یک منبع مطلع درباره تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز «دام گستر» به کلینی نیوز گفته که قرار بوده است در اراضی منابع طبیعی هر دامدار هفت هکتار زیر کشت کشاورزی برای تهیه علوفه دام قرار دهد که دامدران متخلف بجای کشاورزی در اراضی منابع طبیعی ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده اند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.