کد خبر : 17633
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 - 8:09

وزیرخارجه مصر: رژیم صهیونیستی مانع ورود مدیر آژانس آنروا به نوار غزه می‌شود

وزیرخارجه مصر: رژیم صهیونیستی مانع ورود مدیر آژانس آنروا به نوار غزه می‌شود
این اولین بار است که لازارینی از زمان روی کار آمدن او در سال 2020 از ورود به نوار غزه منع می‌شود

به گزارش کلینی نیوز، آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و مصر دوشنبه ۲۸ اسفند اعلام کردند که مقامات اسرائیلی در اقدام بی‌سابقه‌ای از ورود مدیرکل نهاد امدادرسان سازمان ملل به نوار غزه جلوگیری می‌کنند.

به گزارش العربیه، فیلیپ لازارینی، مدیرکل آژانس امدادرسان «آنروا»، که در کنار سامح شکری، وزیر خارجه مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره صحبت می‌کرد، گفت که قصد دارد دوشنبه به رفح برود، اما ساعتی پیش به اواطلاع دادند که از ورودش به رفح جلوگیری می‌شود.»

سامح شکری خطاب به لازارینی گفت: «اسرائیل با ورود شما به نوار غزه مخالفت کرده است. درخواست ورود شما را نپذیرفته است. این اقدامی بی‌سابقه‌ علیه یک مقام عالی [سازمان ملل]‌ به شمار می‌رود.

  هزینه حمله اسرائیل به نوار غزه چقدر است؟

این اولین بار است که لازارینی از زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۲۰ از ورود به این باریکه فلسطینی منع می‌شود.

آژانس «آنروا» که در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد، به آوارگان فلسطینی کمک و خدمات اولیه ارائه می‌کند و بزرگترین ارائه دهنده کمک‌‌های بشردوستانه در غزه است.

این اقدام اسرائیل برای جلوگیری از ورود لازارینی به نوار غزه در زمانی اتفاق می‌افتد که فلسطینیان در آنجا با بحران انسانی شدیدی مواجه هستند.

یک گزارش مورد تایید سازمان ملل، دوشنبه درباره فاجعه انسانی و خطر قحطی در نوار غزه هشدار داد.

لازارینی در این‌باره گفت: «در رقابت با زمان برای پایان دادن به تشدید گرسنگی تلاش می‌کنیم تا از خطر قحطی قریب‌الوقوع در نوار غزه جلوگیری شود».

  دیوان بین المللی دادگستری: خطر جدی نسل کشی در غزه

این مقام سازمان ملل بحران قحطی در نوار غزه را ساخته دست بشر توصیف کرد.

گفتنی است که آژانس آنروا به دلیل ادعاهای اسرائیل در ژانویه مبنی بر مشارکت ۱۲ نفر از ۱۳۰۰۰ کارمند آن در غزه در حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر با بحران مواجه شده است.

اتهامات اسرائیل باعث شد ۱۶ کشور از جمله ایالات متحده کمک مالی ۴۵۰ میلیون دلاری به آنروا را متوقف و عملیات امدادرسانی آن را در نوار غزه با بحران مواجه کنند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برخی از کارمندان خود را اخراج کرد و گفت که برای محافظت از توانایی آژانس در ارائه کمک‌های بشردوستانه عمل کرده و تحقیقات داخلی مستقل سازمان ملل در این زمینه آغاز شده است.

  خرازی: رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند با تمام قوا از حزب‌الله دفاع می‌کنیم

استرالیا یکی از تعداد از کشورهایی است که بعد از اتهام اسرائیل به آنروا، کمک مالی به این آژانس را از سر گرفت و وزیر خارجه این کشور هفته گذشته گفت که کشورش با «آنروا» و سایر کمک کنندگان مشورت کرده و متقاعد شده است که این آژانس با اقدامات تروریستی مرتبط نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.