کد خبر : 14228
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 12:52

وزیر امور خارجه ایران:ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی شود

وزیر امور خارجه ایران:ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی شود
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران:ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

به گزارش کلینی نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره بازی لغو شده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان تصریح کرد: درباره اتفاقی که دوشنبه شب بین دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان رخ داد، لازم است این موضوع را توضیح داده و مردم را در جریان قرار دهم که بنده و وزیر خارجه عربستان همان زمان در تماس و ارتباط مستقیم با هم بودیم.

وی افزود: روابط تهران و ریاض در مسیر درست خود پیش می‌رود؛ ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

وزیر خارجه ایران خطاب به ای اف سی گفت: توصیه ما به ای اف سی این است که در خصوص اتفاق رخ داده بر مبنای فنی نظر دهد؛ بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.

  دروغ پردازی صدای آمریکا،وب‌سایت خامنه‌ای هک شد

 

 

روز گذشته، فدراسیون فوتبال عربستان ضمن استقبال از برگزاری دیدار تیم های الاتحاد و سپاهان، بر اتخاذ تمامی مسیرهای قانونی برای حفظ حقوق تیم عربستان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: فدراسیون فوتبال عربستان حواشی همراه مسابقه باشگاه الاتحاد در مقابل سپاهان اصفهان ایران که قرار بود شب گذشته در چارچوب مسابقات قهرمانی جام باشگاه آسیا برگزار شود را دنبال کرد.

این بیانیه می افزاید: فدراسیون فوتبال عربستان از تمایل کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) به برگزاری این مسابقه در شرایطی مناسب که فدراسیون سعودی از طریق پیگیری مستمر نمایندگان همراه باشگاه الاتحاد در سفر به ایران به آن پراخت، استقبال می  کند.

  واکنش ایران به مفاد ضدایرانی مندرج در قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۳ آمریکا

در این بیانیه همچنین آمده است: فدراسیون فوتبال عربستان بر حمایت کامل از باشگاه الاتحاد و اتخاذ تمامی مسیرهای قانونی برای حفظ حقوق این باشگاه تاکید دارد.

دو شب پیش دیدار دو تیم الاتحاد عربستان و سپاهان که قرار بود شامگاه دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۲۰:۰۰ به‌وقت ایران در ورزشگاه «نقش‌ جهان» اصفهان برگزار شود، به‌ دلیل نصب تندیس سردار شهید فاسم سلیمانی ، که نقض مقررات «فیفا» از سوی میزبان تلقى گردید، لغو شد.

براساس قوانین فیفا، نصب تصاویر رهبران و قهرمانان ملی کشورها مصداق نشانهای سیاسی منع شده فیفا نیست و اتفاقاً اهانت به نمادهای ملی و مذهبی با محرومیت سنگین همراه است!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.