کد خبر : 18636
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 13:26

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی:تعطیلی شنبه پیروی از کفار است!

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی:تعطیلی شنبه پیروی از کفار است!
مخالفان روز پنجشنبه را پیشنهاد می‌کنند و تعطیلی شنبه‌ها را پیروی از «یهودیان» می‌دانند.

به گزارش کلینی نیوز، روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در توییتی نوشت: تکلیف تعطیلات آخر هفته مشخص است و رهبر انقلاب بار‌ها نسبت به عواقب پیروی از سبک زندگی کفار هشدار داده‌اند.

تصمیم در مورد افزایش تعطیلی آخر هفته در ایران در روزهای گذشته و رو در رویی مخالفان و موافقان به چالشی تبدیل شده که همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین تحول در این زمینه یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از نظرخواهی از برخی از «مراجع مذهبی» خبر داده و اعلام کرد که «دفتر سه مرجع» مشکلی با تعطیلی روز شنبه ندارند.

در روزهای ابتدای این هفته، بررسی طرح پیشنهادی روز شنبه به تعطیلی آخر هفته در ایران، در مجلس شورای اسلامی به رودررویی مخالفان تعیین روز شنبه با موافقان آن انجامید.

  تایید«خرابکاری صنعتی» در سایت پارچین

کمیسیون مربوطه در گزارش خود افزوده شدن روز شنبه به تعطیلی آخر هفته را تصویب و پیشنهاد کرده بود در حالی که مخالفان روز پنجشنبه را پیشنهاد می‌کنند و تعطیلی شنبه‌ها را پیروی از «یهودیان» می‌دانند.

محسن پیرهادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس امروز اعلام کرد که «به‌رغم مانور و اتهام تراشی برخی منتقدان و مخالفان، پس از بررسی‌های دقیقی که صورت گرفت عیان شد، تغییر تعطیلی از «پنج شنبه و جمعه» به «جمعه و شنبه» منع شرعی و قانونی ندارد و تصمیمی حاکمیتی محسوب می‌شود که صرفاً نیاز به یک عزم و رویکرد اصلاح بر اساس منافع و مصالح کشور دارد.»

خبرگزاری مهر به نقل از پیرهادی اعلام کرد که هیات رئیسه از دفاتر مراجع عظام آیت الله ناصر مکارم شیرازی،آیت الله نوری  نوری همدانی و آیت الله علوی گرگانی به «صورت شفاهی، تلفنی و کتبی» در خصوص «تشبه تعطیلی شنبه با یهودیت استفتا» آنها در پاسخ تاکید داشتند که «اصلاح روندها بر اساس سبب انتفاع جامعه اسلامی و مسلمین بلا مانع است.»

  خودداری علی الکنانی، بازیکن تیم عراق در مسابقات جهانی موی تای از رفتن بر روی سکوی قهرمانی

روح‌الله متفکر آزاد، رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس، روز یکشنبه در جریان بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته گفت: «با وضعیت فعلی که اسرائیل قتل و غارت می‌‌کند، تعطیلی شنبه پیام خوبی ندارد.» اشاره او به تعطیلی روز شنبه میان یهودیان بود.

وب‌سایت خبری «خبرآنلاین» نوشت که مصوبه قبلی کمیسیون اجتماعی مجلس، موجی از غم را بر دل بخش خصوصی را نشانده است. آن‌ها معتقدند که با این اتفاق، «حالا فاصله ما با اقتصاد دنیا ۴ روز می‌شود و به جای این‌که عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، بیشتر از دنیا عقب می‌مانیم.»

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در همین رابطه به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته بود که این تعطیلی برای تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیست و صرفا دستگاه‌های خدمت‌رسان اداری، در روز پنجشنبه تعطیل خواهند شد.

  ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۶۰% را"کاهش داده است"

موضوع تعطیلی روز دوم هفته چندین ماه است که در مجلس در حال بررسی است و تاکنون بر سر تعطیلی پنجشنه یا شنبه به نتیجه نرسیده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.