کد خبر : 7962
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 9:22

فرماندار ری: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آماده استقبال از جاماندگان و زائران اربعین حسینی

فرماندار ری: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آماده استقبال از جاماندگان و زائران اربعین حسینی
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با تمامی هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام گرفته، این شهرستان آماده استقبال و پذیرایی از زوار اربعین حسینی در مراسم دلدادگان است.

به گزارش کلینی نیوز، مراسم جاماندگان و زائران اربعین حسینی شنبه ۲۶ شهریور همزمان با روز اربعین در شهر تهران از ساعت ۶ صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز می‌شود. در این مراسم تمهیداتی از سوی نهادها، ارگان‌ها  در نظر گرفته شده است.

حمید زمانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از آمادگی ۱۰۰ درصدی این شهرستان در تمامی بخش ها برای برگزار این مراسم خبر داد.

سایت روایت اول نزدیک به فرمانداری شهرستان ری  گزارش داد: فرماندار ری با اشاره به تدابیر امنیتی پیش بینی شده برای تامین آرامش و امنیت این مراسم اعلام کرد: همه امکانات از جمله نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی و دوربین های پایش تصویری در کل مسیر مستقر خواهند بود تا امنیت مراسم برقرار و تامین باشد.

زمانی به تدابیر اتخاذ شده برای جابجایی زوار اشاره و اضافه کرد: با فرمانداری های قرچک و ورامین برای به کار گیری اتوبوس هایشان در مسیر بازگشت و جابجایی مسافران هماهنگی لازم شده و خط ریل باس نیز برای مسیر ری به پیشوا و به عکس پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: با دهیاری های مسیر ری به قرچک نیز هماهنگ شده تا برای پذیرایی و همراهی مسافران و پیاده روها همکاری لازم را داشته باشند.

  ایران قیمت بلیت پرواز برای ایام اربعین را افزایش داد

وی با اشاره به آماده باش تیم درمانی و پزشکی در این روز افزود: ۲۵ دستگاه آمبولانس در مسیر اصلی، ۲۰ دستگاه آمبولانس در مسیرهای فرعی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۶ دستگاع موتورلانس، یک درمانگاه سیار در ضلع شرقی و چهار دستگاه آمبولانس ویژه بانوان در این روز خدمات رسانی خواهند کرد.

زمانی اظهارکرد: این آماده باش در حالی است که ۲ دستگاه بالگرد نیز در این روز در دسترس قرار دارند تا در صورت نیاز به کار گرفته شوند.

معاون استاندار تهران از پیش بینی اقلام غذایی برای هیئات، موکب ها و نانوایی ها خبر داد و گفت: ۴۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن گوشت و ۱۰۰ تن آرد در میان این بخش ها به منظور تامین غذا و نان مورد نیاز عزاداران در روز اربعین حسینی و در مسیر پیاده روی توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ازدحام جمعیت قابل توجه و پیش بینی حضور چندین میلیون نفری زوار، به تمامی حاضران و شرکت کنندگان در مراسم توصیه اکید می شود که از توقف در طول مسیر به ویژه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) خودداری کنند.

  مقتدی صدر:ضرورت پایبندی همه زوار از جمله زائران ایرانی به قوانین کشور عراق

مسیر شماره ۱ ــ میدان امام حسین(ع) و میدان شوش خیابان فداییان اسلام

مسیر شماره ۲ ــ نواب آزادگان و شهید رجایی میدان نماز ـ شهر ری حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

مسیر شماره ۳ ــ کهریزک باقرشهر ـ شهر ری حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

مسیر شماره ۴ ــ جاده ورامین قرچک و بخش قلعه نو ـ شهر ری حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

خدمات رایگان ناوگان اتوبوسرانی تهران به جاماندگان اربعین حسینی

شرکت واحد اتوبوسرانی از ارائه خدمات‌رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی تهران به عزاداران راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

همچنین اساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقرار اتوبوس‌های مورد نیاز در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از پایان مراسم نسبت انتقال شهروندان به میادین اصلی شهر اقدام خواهد شد و با توجه به حرکت هیئت‌های سوگواری در محور خیابان ۱۷ شهریور، اتوبوس برقی در روز اربعین حسینی فعالیت نمی‌کند و خدمات‌رسانی در خطوط اتوبوس برقی تعطیل است.

سرویس‌دهی رایگان در ۵ ایستگاه متروی تهران 

حامد عباسی نامی؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به مراسم بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در روز شنبه ۲۶ شهریور گفت: در اربعین حسینی ایستگاه‌های امام حسین (ع)، شهرری، جوانمرد قصاب، دولت‌آباد و امیرکبیر از ابتدای سرویس‌دهی تا پایان مراسم راهپیمایی “رایگان” سرویس‌دهی می‌کنند.

  پیش‌بینی مقامات امنیتی ایران: عبور بیش از 800 هزار زائر از مرز خسروی در اربعین حسینی

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) و مسئول ستاد مردمی پیاده‌روی خانوادگی اربعین در گفتگویی با اشاره به مراسم بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران و سابقه آن گفت: برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به سال ۱۳۹۱ باز می‌گردد.

آن سال گروهی از بسیجیان جنوب و شرق تهران به فرمانده وقت سپاه تهران بزرگ پیشنهاد دادند که در روز اربعین حسینی (ع) از میدان امام حسین علیه السلام تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را پیاده روی و به محض رسیدن به این حرم در شهر ری، زیارتنامه اربعین حسینی را قرائت کنند؛ از آنجا بود که این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.