کد خبر : 12956
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 18:16

عربستان سعودی کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را تمدید کرد

عربستان سعودی کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را تمدید کرد
عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که کاهش داوطلبانه تولید نفت خود به میزان یک میلیون بشکه در روز را برای یک ماه دیگر تمدید می‌کند و کارزار خود برای تقویت قیمت نفت را ادامه می‌دهد.

به گزارش کلینی نیوز، وزارت انرژی عربستان سعودی، روز پنجشنبه ۱۲ مرداد (سوم اوت)، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عربستان سعودی کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را برای یک ماه دیگر یعنی تا پایان ماه سپتامبر تمدید می‌کند.»

وزارت انرژی سعودی افزود که سیاست کاهش تولید نفت – که در ابتدا در ماه ژوئیه آغاز شد- هم ممکن است برای مدت‌زمان طولانی‌تر و هم کاهش بیشتر تولید اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به‌این‌ترتیب تولید روزانه بزرگ‌ترین کشور صادرکننده نفت خام جهان به حدود ۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

وزارت انرژی عربستان سعودی گفت: «هدف از کاهش داوطلبانه تولید نفت، تقویت تلاش‌های پیشگیرانه کشورهای اوپک پلاس برای حمایت از ثبات و تعادل بازارهای نفت جهان است.»

  درخواست عربستان برای برقراری ۳ پرواز هفتگی به ایران

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، با اعلام این کاهش تولید پس از برگزاری نشست ۲۳ ژوئن اوپک پلاس، گفت که کاهش تولید به شکل بالقوه «قابل تمدید» است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، پیش‌تر در سمینار بین‌المللی اوپک گفته بود: «همکاری نفتی روسیه و عربستان سعودی همچنان بخشی از ائتلاف اوپک پلاس است و ادامه دارد و برای حمایت از بازار، هر کاری که لازم باشد خواهد کرد.»

اوپک پلاس ، گروهی متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش ازجمله روسیه است که حدود ۴۰ درصد نفت خام جهان را تولید می‌کند از ماه نوامبر تولید نفت خود را کاهش داده است.

  گروه نیابتی «داعش خراسان» چه هدفی را پی حمله مسکو دنبال می‌کند؟

این تصمیم ریاض و مسکو برای کاهش عرضه نفت، با انتقادهایی مواجه شد و مخالفان این تصمیم، آن را اقدامی برای افزایش قیمت نفت دانستند. این دو کشور اعلام کرده‌اند هدفشان ایجاد تعادل در بازار برای تامین منافع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

چند عضو اوپک پلاس نیز در ماه آوریل تصمیم گرفتند به شکل داوطلبانه تولید نفت را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند؛ اقدامی غافلگیرکننده که برای مدتی کوتاه باعث تقویت قیمت نفت شد، اما نتوانست بهبود پایدار بازار را به همراه آورد.

عربستان سعودی برای تامین بودجه یک برنامه اصلاحی بلندپروازانه که می‌تواند اقتصاد این کشور را از سوخت‌های فسیلی دور کند، روی قیمت بالای نفت حساب باز کرده است.

  چرخش در کشاورزی اوکراین؛ از تولید غلات به سمت دانه‌های روغنی

تحلیلگران می‌گویند که پادشاه سعودی برای متعادل کردن بودجه خود به قیمت نفت در حدود ۸۰ دلار در هر بشکه نیاز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.