کد خبر : 12339
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 8:23

عراق: تهاتر نفت با ایران تاثیری بر تولید آن ندارد

عراق: تهاتر نفت با ایران تاثیری بر تولید آن ندارد
شرکت بازاریابی نفت عراق، تاثیر پذیرفتن تولید نفت از توافق تهاتر نفت عراق با گاز ایران را تکذیب کرد.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل ازخبرگزاری رسمی عراق، این شرکت در بیانیه ای اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر اینکه تولید نفت عراق ممکن است از توافق تهاتر میان ایران و عراق، در زمانی که دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک به تولید با وجود تعلیق صادرات نفت شمال عراق ادامه می دهد، تاثیر بپذیرد را رد کرد.

شرکت بازاریابی نفت عراق از رسانه ها خواست در انتشار اخبار برای جلوگیری از اطلاعات گمراه کننده، دقت کنند.

پیش از این، جمهوری اسلامی صادرات گاز به عراق را به نصف کاهش داده بود ولی از آنجای که آمریکا بازپرداخت بدهی گاز عراق به جمهوری اسلامی رادتایید نکرده است، ایران و عراق توافق کردند که صادرات گاز در ازای دریافت نفت را از سر بگیرند، اما این «معامله‌ تهاتری» هنوز به «تایید آمریکا» نیاز دارد.

  تیم فوتبال زیر ۱۷ سال:ایران ۱- انگلیس۲

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، این توافق از سوی احسان العوادی، مدیر دفتر نخست وزیر عراق و محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد امضا شد.

 

 

این توافق در چارچوب تلاش دولت عراق برای حل مشکل واردات گاز از ایران و جلوگیری از مشکلات مالی و پیچیدگی های تحریم های امریکا که مانع تداوم پرداخت بدهی به ایران می شد، انجام شد و به تامین ساده تر گاز و فعالیت نیروگاه ها و ثبات تولید برق کمک خواهد کرد.

پیش از این نخست وزیر عراق با بیان اینکه با ایران توافق کردیم در مقابل گاز نفت سیاه بدهیم، پایان بحران گاز وارداتی برای تامین نیروگاه های برق را اعلام کرد.

  ناخرسندی ایران از مواضع و مداخلات برخی از مقامات اروپایی در وقایع اخیر

المندلاوی نائب رئیس اول پارلمان عراق گفت که عراق از سال ۱۹۳۲ کشور مستقلی است و به امریکا و هیچ کشور دیگری و تحت هیچ شرایط یا هیچ زمانی اجازه نمی دهد، آن کشور سلطه خود را بر حاکمیت و یا اقتصاد عراق اعمال کند و یا تلاش کند ملتی را که از جنگ رنج دیده، از طریق ایجاد بحران کنونی برق آزار دهد.

وی از وزارت خارجه و کمیسیون روابط خارجی پارلمان خواست فورا و با همه راه های دیپلماتیک موجود با امریکا، بدهی به ایران بابت واردات گاز و پایان رنج مردم عراق در سایه افزایش گرمای هوا و قطعی تقریبا کامل برق را تعیین تکلیف کنند.

  سردار سید رضی موسوی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

وزیر برق عراق نیز گفت که این وزارتخانه به صورت کامل بدهی ها به ایران را پرداخت کرده اما مسائل مرتبط با بانک تجارت به دلیل تحریم های امریکا مانع تحویل اموال می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.