کد خبر : 18464
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 8:27

طرح پلیس فتا ایران برای برخورد با «جرایم اخلاقی در فضای مجازی»

طرح پلیس فتا ایران برای برخورد با «جرایم اخلاقی در فضای مجازی»
رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا در جمهوری اسلامی از “اجرای عملیات علیه جرایم اخلاقی” در فضای مجازی خبر داده است. به گفته او از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۶۵ “مورد مجرمانه” در فضای مجازی مشاهده شده است.

این عملیات شامل برخورد با “لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ” است و “گردانندگان، مدیران و اعضای ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده‌اند و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفته‌اند.”

رئیس پلیس فتای فراجا گفته است: «از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.»

  خبرگزاری فارس ایران:آغاز فاز اقدام مسلحانه در ایران

این مقام پلیس در جمهوری اسلامی اضافه کرد که “با بررسی‌های صورت گرفته، شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد، کماکان بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.”

مجید همچنین از مردم خواسته است که “در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.”

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.