کد خبر : 7549
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 8:12

طرح خط انتقال اضطراری تأمین آب شهرک صنعتی شمس‌آباد افتتاح شد

طرح خط انتقال اضطراری تأمین آب شهرک صنعتی شمس‌آباد افتتاح شد
طرح خط انتقال اضطراری تأمین آب شهرک صنعتی شمس‌آباد با حضور استاندار تهران به منظور تأمین آب پایدار صنایع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کلینی نیوز، محسن منصوری عصر امروز در آئین افتتاح طرح خط انتقال اضطراری تأمین آب شهرک صنعتی شمس‌آباد که با حضور یزدی‌خواه نماینده مجلس شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: اصل خدمت و امدادرسانی مهم است اما مهم‌تر از آن وفای به عهد دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: این پروژه گره بزرگی به نظر می‌رسید که با مشورت، همت، تدبیر، تمرکز و پیگیری قابل‌حل شد و باید از پراکنده کاری دوری کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، استاندار تهران در ادامه گفت: تصمیماتی در زمینه شهرک صنعتی شمس‌آباد گرفته شد و مصداق کاری است که در دولت باید انجام شود تا صنعتگران و مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

استاندار تهران در ارتباط با شهرک راه‌آهن گفت: مجموعه صنعتی اخیراً درخواست دسترسی به راه آهن داشته که در صورت برقراری این زیرساخت مشکل شهرک صنعتی نیز برطرف خواهد شد و لازم است مشکل زمین برطرف شود تا بتوان اقداماتی در این زمینه انجام داد.

  رفع مشکل افت ولتاژ و قطع مکرر برق در فشافویه

در ادامه سید علی یزدی خواه در آئین افتتاح خط انتقال اضطراری تأمین آب شهرک صنعتی شمس‌آباد با اشاره به تأمین آب پایدار صنعت اظهار داشت: تهران در هر سال نزدیک به ۲ میلیارد متر مکعب آب شرب استفاده می‌کند که ۸ برابر سد امیرکبیر کرج است و در حدود ۸۰ درصد آب مصرفی تبدیل به پساب می‌شود.

وی افزود: آب یک روز شهر تهران به شهرک صنعتی شمس‌آباد رسیده و صنایع این منطقه را نجات داده است و آب پایدار را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

یزدی خواه در پایان با اشاره به لزوم ارتباط خط بار ریلی خاطرنشان کرد: خط باری ریلی که امکان انتقال مطمئن و ارزان بدون آسیب به زیرساخت هارا فراهم کند که مواد صنعتی، مواد خام و محصولات را انتقال دهد ضروری است.

کمبود آب در بخش فشافویه و عدم توسعه ریرساخت  در بخش فشافویه 

بخش فشافویه یک بخش کشاورزی صنعتی است که با احداث مجتمع صنعتی خدماتی شمس آباد با بیش از ۱۸ هزار شاغل فعال در این مجتمع صنعتی ، احداث فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و ساکن شدن بخشی از کارکنان آن در شهر حسن آباد، احداث بزرگ ترین ندامتگاه استات تهران با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار زندانی به عنوان یکی ازمعضلات بخش فشافویه در کمبود آب بشمار می رود.

  عزم جدی شهرداری حسن آباد در تکمیل پروژه‌های ناتمام، ;اولویت بر بهره برداری از خانه فرهنگ;

قرار بود، با انتقال آب از سد ماملو به بخش فشافویه مشکل کمبود آب بخش فشافویه با انشعاب گیری از سد ماملو و انتقال آب از تهران به طور کامل و برای همیشه برطرف خواهد شد. مشخص نیست چرا از دستور کار فرمانداری شهرستان خارج شده است.

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار سابق ویژه شهرستان ری در ۱۱ خردادماه سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد مشکل آب اهالی حسن آباد فشافویه اظهار کرد: در این منطقه آب سطحی نداریم و در بحث سفره‌های زیرزمینی دچار کمبود آب شده‌ایم که با اجرای طرح کوتاه مدت این مشکل به زودی رفع می‌شود.

وی ۲۰ خرداد سال ۹۹ هم در آئین تودیع و معارفه شهردار کهریزک با بیان اینکه آب سطحی و با کیفیت و گوارا باید در اختیار مردم شهرستان ری قرار گیرد، اظهار کرد: پروژه انتقال آب شرب از سد ماملو تا بخش فشافویه انجام می‌شود و با توجه به هزینه سنگینی که متحمل می‌شویم باید تمامی دستگاه‌ها برای اجرای خط انتقال آب شرب فعالیت کنند.

  اهداء حکم مسئولیت دهیار روستای کلین بخش فشافویه توسط بخشدار فشافویه

وی افزود: مطالعات این طرح از رینگ قمر بنی هاشم تا زندان تهران بزرگ انجام شده که در طول مسیر از شهرهای تهران، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد عبور می‌کند و با اجرای این پروژه مشکل آب روستاهای شهرستان ری در بخش‌های جنوبی از نظر کیفیت و کمیت برطرف خواهد شد.

وعده های فرماندار سابق شهرستان ری نیز به تاریخ پیوست و بخش فشافویه بدلیل سرازیر شدن معظلات اجتماعی به این بخش علاوه بر کمبود آب، درآینده نه چندان دور، از یک بافت  مذهبی  و محلی به یک منطقه جرم خیز تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.