کد خبر : 17886
تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1403 - 8:11

صدای انفجار در کابل و ادعای «جبهه مقاومت» افغانستان مبنی بر کشته شدن ۳ عضو طالبان

صدای انفجار در کابل و ادعای «جبهه مقاومت» افغانستان مبنی بر کشته شدن ۳ عضو طالبان
مقاماتامارت اسلامی افغانستان تا کنون در مورد این حملات که گفته می‌شود در کابل رخ داده است هیچ اظهار نظری نکرده‌‌اند

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، گروه موسوم به «جبهه مقاومت ملی افغانستان» با بر عهده گرفتن مسئولیت دو حمله جداگانه‌ای که گفته می‌شود به پاسگاه‌های حکومت امارت اسلامی افغانستان  در کابل انجام شده، مدعی شد که در این حملات ۳ نیروی دولتی را کشته و دو تن دیگر را زخمی کرده است.

پیش از آن برخی رسانه‌های افغانستان شامگاه جمعه ۱۰ حمل (فروردین) به نقل از منابع محلی به شنیده شدن صدای وقوع دو انفجار در غرب شهر کابل اشاره کرده‌ بودند.

با این حال این جبهه مخالف حکمرانی طالبان در افغانستان، با صدور بیانیه‌ و نشر ویدیویی در شبکه «ایکس» اعلام کرد که در دو حمله جداگانه به پاسگاه‌های امارت اسلامی افغانستان را در منطقه «کوته‌ سنگی» و نزدیکی «لیسه حبیبیه» شهر کابل سه عضو طالبان را کشته و دو عضو دیگر این گروه را زخمی کرده است.

  هفت میلیارد دلار از دارایی افغانستان همچنان مسدود می‌ماند

مقامات امارت اسلامی  هنوز در مورد این حملات که گفته می‌شود در شهر کابل رخ داده است هیچ اظهارنظری نکرده‌‌اند.

جبههٔ مقاومت در برابر طالبان، مقاومت پنجشیر یا مقاومت دوم اتحادی از اعضای پیشین ائتلاف شمال و دیگر مخالفان طالبان است که در پاسخ به هجوم طالبان در افغانستان در روزهای پایانی ماه اسد سال ۱۴۰۰ و پس از سقوط کابل و جمهوری اسلامی افغانستان تحت رهبری سیاستمدار و فرماندهٔ نظامی احمد مسعود پایه گذاری شد.

در ۱۷ اوت ۲۰۲۱، امرالله صالح با استناد به مفاد قانون اساسی افغانستان، خودش را از پایگاه عملیاتی در دره پنجشیر رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد و گفت که او عملیات نظامی علیه طالبان را از آنجا ادامه خواهد داد.ادعای او به ریاست جمهوری توسط احمد مسعود، بسم‌الله خان محمدی وزیر دفاع سابق افغانستان و سفارت افغانستان در تاجیکستان و سفیر آن محمدظاهر اغبر تأیید شد.

  شمار قربانیان زلزله افغانستان به حدود ۱۰۰۰ نفر رسید

در ۶ سپتامبر، طالبان ادعای کنترل این ولایت و پیروزی کرده و پرچم امارت را در برابر فرمانداری پنجشیر برافراشت. با این حال، مقاومت پنجشیر این پیروزی را رد کرد و اظهار داشت که آنها هنوز «در سراسر دره» حضور دارند. طالبان از ساکنان منطقه درخواست کرد تا در خانه‌های خود بمانند و فرار نکنند تا آسیبی به آنها نرسد.

این جبهه خواستار «دولتی فراگیر» در افغانستان شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.