کد خبر : 2171
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1397 - 8:04

سگ های ولگرد معضل جدی شهر حسن آباد است

سگ های ولگرد معضل جدی شهر حسن آباد است

به گزارش کلینی نیوز، محمد صالح ضیایی بخشدارفشافویه، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سگ ها بعد از زنده گیری در شهر تهران توسط پیمانکاران شهرداری به مرکز نگهداری در مجتمع پردازش آرادکوه کهریزک منتقل می شوند و در یک بازه زمانی ۲ هفته ای عقیم و سپس توسط پیمانکاران در

به گزارش کلینی نیوز، محمد صالح ضیایی بخشدارفشافویه، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سگ ها بعد از زنده گیری در شهر تهران توسط پیمانکاران شهرداری به مرکز نگهداری در مجتمع پردازش آرادکوه کهریزک منتقل می شوند و در یک بازه زمانی ۲ هفته ای عقیم و سپس توسط پیمانکاران در محدوده حسن آباد رها سازی می شوند.
وی ادامه داد: سگ های بلاصاحب در این منطقه مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای ساکنان ایجاد کرده، چرا که بعضی از این سگ ها ناقل بیماری هاری و پوستی اند و مردم این منطقه همواره در معرض خطر هستند.

 ضیایی تصریح کرد: شهر حسن آباد به خاطر پراکندگی زیاد و زمین های کشاورزی، مکان مناسبی برای تخلف پیمانکاران شهرداری تهران محسوب می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری متولی اصلی جمع آوری سگ های بلاصاحب است گفت: متاسفانه این وظیفه نه تنها در پایتخت، بلکه در بسیاری از شهرها به خوبی انجام نشده است.
بخشدار فشافویه در ادامه افزود: مشکلات و معضلات شهر تهران مربوط به همان محدوده است و نباید شهر تهران مشکلات خود را به مناطق حاشیه نشین و اطراف تهران منتقل کند.
وی یادآور شد: مکاتباتی با شهرداری تهران مبنی بر این معضل انجام شده است که تاکنون اقدامی در این مورد انجام نشده و اگر این معضل زیست محیطی توسط شهرداری تهران حل نشود به صورت قانونی و از طریق قوه قضاییه پیگیری خواهیم کرد.

  شهروندان بخش فشافویه خواستار تبدیل این بخش به شهرستان شدند

حسین بیگدلی عضو شورای بخش فشافویه  در اینباره اظهارکرده بود:از آنجایی که سگها حامل بیماری های پوستی اند و عشایر جنوب استان نیز در این منطقه ساکن هستند، احتمال آلودگی گله های گوسفندان وجود دارد.

وی همچنین گفته است: علاوه بر این اداره دامپزشکی بخش فشافویه نیز فاقد امکانات لازم است و دام ها به تب مالت و بیماری های تب برفکی مبتلا هستند.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در کارگروه سلامت و محیط زیست سمینار ‘نقش شوراها در توسعه شهرستان ری’  گفته است، اداره دامپزشکی شهرستان ری به وظایف خود خوب عمل نمی کند

بیگدلی با انتقاد از رها سازی سگ های ولگرد تهران در این منطقه عنوان کرد: در ۲ سال اخیر افرادی بودند که ۳۰۰ راس از گوسفندان آنها به علت بیماری های ناشی از سگ های ولگرد تلف شده اند.

  شعبه اقماری بیمه تأمین اجتماعی در شهرک صنعتی شمس آباد افتتاح شد

فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از ۳۷ روستا و با ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.