کد خبر : 14105
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 21:12

محمد قزل سفلو

دورخیز والیبال ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو برای المپیک پاریس

دورخیز والیبال ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو برای المپیک پاریس
تیم ملی والیبال ایران با پنج پیروزی قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو شد و برای سومین دوره پیاپی مدال طلای این رشته را تصاحب کرد.

به گزارش کلینی نیوز، والیبال ایران در ۱۰ دوره قبلی به دو مدال طلا در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، سه نقره در بازی‌های ۱۹۵۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ و یک برنز در سال ۱۹۶۶ رسیده بود و حالا با ۷ مدال، پرافتخارترین رشته تیمی ایران در مسابقات آسیایی به حساب می‌آید.

ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله مقدماتی با نپال، که حریف آسانی بود، کار خود را آغاز کردند و با پیروزی در سه ست پیاپی به استقبال بحرین رفتند.

در دیدار برابر بحرین، بهروز عطایی سرمربی تیم از زوج جدید شهروز همایونفرمنش و امیرحسین اسفندیار در پست قدرتی استفاده کرد و توانست سه بر یک پیروز شود.

در مرحله حذفی عطایی ترجیح داد مقابل تایلند بدون ریسک بازی کند و با ترکیب ثابت و باتجربه خود به یک پیروزی راحت با نتیحه ۳ بر صفر دست یافت.

  تیم ملی والیبال ایران به جمع ۸ تیم برتر لیگ ملت ها صعود کرد

نکته این بازی حضور پارک کی‌ون، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران، روی نیمکت تیم حریف بود. او پیش از این نیز با کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ هم مقابل ایران شکست خورده بود.

اما همین تیم تایلند با بردن ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۵، باعث برکناری پارک کی‌ون از هدایت تیم ملی ایران شد.

در دیدار فینال، ایران به مصاف میزبان رفت که با تمام قوا برای پیروزی آمده بود. چینی‌ها در نیمه‌نهایی از سد ژاپنی گذشته بودند که با تیم دوم خود به این رقابت‌ها آمده بود و کار را برای رقیبان آسان کرده بود.

چین برابر ایران هم شروع بسیار خوبی داشت و ست اول را برد. از ست دوم به بعد موتور ایران روشن شد و ست‌های دوم و سوم را به‌سادگی از آن خود کرد. ست چهارم بازی کمی گره خورداما تجربه بازیکنان ایران بر چینی‌ها چربید و در نهایت با پیروزی ۳ بر یک مدال طلا را به گردن آویختند.

  تیم ملی والیبال ایران به جمع ۸ تیم برتر لیگ ملت ها صعود کرد

در این بازی دریافت‌های خوب، فضا را برای بازی‌سازی محمد‌طاهر وادی فراهم کرد تا با پاس‌های متنوع مهاجمان را به‌خوبی تغذیه کند.

حضور پر شمار تماشاگران چینی هم کار را برای ایران کمی سخت کرده بود. امین اسماعیل‌نژاد بعد از پایان بازی گفت: «چینی‌ها واقعا تماشاگران خوبی دارند. فرقی نمی‌کند که تیم‌شان عقب باشد یا از حریف جلو بیفتد، آن‌ها همیشه تشویق خودشان را انجام می‌دهند. خدا را شکر که تحت تاثیرشان قرار نگرفتیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم.»

امیرحسین اسفندیار را می‌توان چهره شاخص تیم ایران در این مسابقات دانست. او به‌خصوص در دو بازی نیمه‌نهایی و پایانی عملکرد درخشانی داشت و توانست کاری کند که جای خالی میلاد عبادی پور حس نشود. او که در مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه حضور نداشت از این فرصت برای اثبات توانایی‌هایش به‌خوبی استفاده کرد.

  تیم ملی والیبال ایران به جمع ۸ تیم برتر لیگ ملت ها صعود کرد

تیم ملی والیبال ایران با پنج پیروزی قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو شد و برای سومین دوره پیاپی مدال طلای این رشته را تصاحب کرد.

این نخستین مدال طلای ایران در این مسابقات بود. پیش از این ایران با دو سرمربی خارجی (اسلوبودان کواچ و ایگور کولاکویچ) در بازی‌های آسیایی قهرمان شده بود. ایران این بار با هدایت بهروز عطایی اول شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.